2017-01-16, 04:58
Medlem
fillefilosofs avatar
Enlight ht.se = helahalsingland.se http://www.helahalsingland.se/gavleborg/soderhamn/forvaltningschef-forbjod-underlydande-tala-med-media-forsokte-morka-logn

Hur ser det ut i era kommuner och län? Är det lika illa hos er som i Gävleborgs län?

Hudiksvalls kommun har beskrivits av helahelsingland.se om att ha en urusel personalpolitik. Jag tror att personalavdelningen i Hudiksvall är Sveriges sämsta (kanske t.o.m. Nordens och Västeuropas sämsta).

Så förbjuder kommunala chefer i vårt län att anställda ska få tala med media. Hudiksvalls kommun är visserligen värst på detta (även om detta fall gäller Söderhamn). I Hudiksvall så lämnas inte ens handlingar och e-post som ska vara offentliga handlingar ut till mig såsom jag begärt. Men att Hudiksvalls kommun bryter mot grundlagar och mot de mänskliga rättigheterna är ju så otroligt omfattande så det ingår i den normala verksamheten (overksamheten?) om man vill leva i något av dessa underutvecklade samhällen.

Neptomism, korruption samt nätverk av tjänster och gentjänster har genomsyrat dessa, genomruttna samhällen som dem i djävla Gävleborgs bruksortskommuner, för där gäller oftast inga officiella lagar, det är bara att buga och bocka inför "överheten" (=dumheten).
Senast redigerad av fillefilosof 2017-01-16 kl. 05:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in