2017-05-20, 21:09
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Mer än mig, tycks det som:

https://patribotics.blog/2017/05/20/exclusive-judiciary-committee-considering-articles-of-impeachment/

Min magkänsla säger nej, min hjärnbark säger nej, mitt luktsinne säger nej, men min själ säger bara ja, ja, ja!

Edit: för att vara lite mer seriös så har jag svårt att förstå vad som skulle ha förändrats sedan hus-demsen m Schiff i spetsen i förrgår öppet gick ut och bad sina olika constituents att tagga ner med ropen på impeachment. Eftersom detta sammanföll tidsmässigt med utnämnandet av Mueller, så drog i vart fall jag slutsatsen att de förenade ledarskapen - Ryan, Pelosi, McConnell och Shumer - hade ingått en förlikning. Alltså, att demsen backade från sina hot om att klogga igen Senaten, omöjliggöra utnämningen av ny FBI-chef och ställa till med ett allmänt oväsen, mot att Rosenstein utsåg ett independent counsel. Ärligt, jag kan inte tolka den tydliga détente som skett de senaste två dygnen mellan partierna på nåt annat sätt.
Senast redigerad av WarWarren 2017-05-20 kl. 21:27.
2017-05-20, 21:13
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Min magkänsla säger nej, min hjärnbark säger nej, mitt luktsinne säger nej, men min själ säger bara ja, ja, ja!

Tänk på en sak: Vart tog den nya FBI-chefen vägen? Den som skulle nomineras innan fredag...
2017-05-20, 21:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Har Trump gjort något bra? Vad menar du?

Har du levt under en sten? När Trump sparkade Comey så blev det ett jävla helvete. När Trump pratade med Ryssland blev det också ett jävla helvete.

Men när Obama pratade med Putin - så var det OK.

2017-05-20, 21:25
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Har du levt under en sten? När Trump sparkade Comey så blev det ett jävla helvete. När Trump pratade med Ryssland blev det också ett jävla helvete.

Men när Obama pratade med Putin - så var det OK.

Vi minns ju hur det begav sig på den gamla goda tiden.

http://www4.pictures.gi.zimbio.com/President+George+W+Bush+Arrives+Russia+0gyvRYvA0ZT l.jpg

http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.1421134.1375973236!/img/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/article_750/bush-russia.jpg
2017-05-20, 21:57
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Utveckla, tack!

Han är inte nominerad eftersom huset kommer ha lite andra saker att tänka på. Detta kan kanske ge en fingervisning:

Citat:
This is the House Judiciary Committee. Fun fact: If there are impeachment proceedings, this is where it would start. Just sayin'.
https://twitter.com/tedlieu/status/865219791539372032
2017-05-20, 22:06
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Tänk på en sak: Vart tog den nya FBI-chefen vägen? Den som skulle nomineras innan fredag...

Jag säger inte att det är uteslutet, jag kan bara inte se hur eller varför demsen skulle krita ihop en helt utsiktslös gärningsbeskrivning just nu, utan att Muelller ens hunnit hyra kontor, innan utredningen ens hunnit startas om, utan tillgång till något annat material än det som Devin Nunez hann samla in och dessutom, innan Comey vittnat.

Demsen har vunnit - helt och hållet tack vare Trump för övrigt - i frågan om ett oberoende ombud. Det finns ingen anledning att riskera något genom att stressa. Mueller kommer i praktiken att sköta det riktiga polis-/utredningsarbetet från och med nu, med de parlamentariska kommittéerna för allmänhetens insyn och som demokratisk check.
2017-05-20, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Fast nu kan man inte beskylla en hel nation för saudiska terrorister. Men man kan sparka ut saudiska muslimer ut från USA.
Jo Trump kan bevisligen beskylla en hel nation för att några terrorister är födda där. Trump ser, eller mer troligt bara tar billiga poäng på muslimdebatten för inte ens Trump tror på någon verkan av det inreseförbudet han babblar om stup i kvarten. För gör han det är han ovanligt korkad. Lika tokigt, oekonomiskt och utan verkan som att bygga en mur mot Mexiko. Varför inte lägga pengarna på att ge amerikanarna billigare sjukvård istället. Trump bryr sig bara om Trump är nog svaret. Det är därför kaoset breder ut sig och Trump i sin oerfarenhet eller likgiltighet inte bryr sig, han är nöjde med titel president och att han kan leva loppan på skattebetalarna bekostnad. Att Saudierna gav Trump en guldkedja är ju deras sätt att tackla honom och få honom medgörlig. En syltrygg som Trump kan duperas på många sätt.
2017-05-20, 22:34
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Jag säger inte att det är uteslutet, jag kan bara inte se hur eller varför demsen skulle krita ihop en helt utsiktslös gärningsbeskrivning just nu, utan att Muelller ens hunnit hyra kontor, innan utredningen ens hunnit startas om, utan tillgång till något annat material än det som Devin Nunez hann samla in och dessutom, innan Comey vittnat.

Demsen har vunnit - helt och hållet tack vare Trump för övrigt - i frågan om ett oberoende ombud. Det finns ingen anledning att riskera något genom att stressa. Mueller kommer i praktiken att sköta det riktiga polis-/utredningsarbetet från och med nu, med de parlamentariska kommittéerna för allmänhetens insyn och som demokratisk check.

Mueller tog i hemlighet över dagen efter att Comey sparkades, han bara fortsätter den utredning som Comey hade på gång. Allt tycks vara mer eller mindre klart vid det här laget; processen som diskuteras skulle vara initierad av SCOTUS tycks det som. Svårt att veta vad som egentligen händer just nu.
2017-05-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Tror inte Obama ville sälja så mycket vapen till dem med tanke på var vapnen kommer gå.

Tror nog Trump skiter i det eftersom han bara ser $ i ögonen.

Det finns en risk att en del vapen från Saudiarabien hamnar hos IS, men det kanske inte gör så mycket för då kan USA och Sverige sälja ännu mera vapen och tjäna ännu mera pengar!
2017-05-20, 22:51
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Mueller tog i hemlighet över dagen efter att Comey sparkades, han bara fortsätter den utredning som Comey hade på gång. Allt tycks vara mer eller mindre klart vid det här laget; processen som diskuteras skulle vara initierad av SCOTUS tycks det som. Svårt att veta vad som egentligen händer just nu.

Detta baserat på Mensch&Taylor only?
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Och jag som trodde du var en kille. Det förklarar en hel del. Ni tjejer blir alltid så emotionella när det gäller politik. Puss!

Jag har lyssnat så mycket på dig att en lippande fitta har vuxit fram
Senast redigerad av FlashyBear 2017-05-20 kl. 22:55.
2017-05-21, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Detta baserat på Mensch&Taylor only?

Jag har lyssnat så mycket på dig att en lippande fitta har vuxit fram

Varför hatar alla den här Louise Mensch?

Ser att folk skriver åt henne att högsta domstolen inte har något med impeachment att göra.

Är hon en mike cernovich vänster.
2017-05-21, 00:32
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:

Det låter väldigt märkligt eftersom det i så fall skulle innebära att chefen för den (domstols)myndighet som initierade ärendet (för Huset) samtidigt skulle handlägga "rättegången" i Senaten (-- Eftersom det gäller presidenten så måste det vara Chief Justice of SCOTUS som agerar ordförande i Senaten).

Amerikanerna har alltid har varit petnoga med att rättvisa ska skipas genom en tvåpartsprocess inför en opartisk ordförande. Om SCOTUS skulle vara inblandade i att väcka ärendet låter det rätt jävigt för John Roberts att sedan föra ordet vid Senatsprocessen. Man borde inte gärna vilja skjuta från höften och improvisera ihop en utomkonstitutionell specialordning när en president kan komma att avsättas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in