2017-03-26, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag tycker precis tvärtom. Trump borde vara "bipartisan" och attackera båda parterna. Han valts ju in som anti-etablissemangets kandidat.

Men det är kanske så att Ryan valde att offra sig för partiets skull? Han kanske pallar inte med Trump och tänker avgå?

https://www.nytimes.com/2017/03/24/us/politics/trump-white-house-health-care.html

Trump borde inte lyssna på Ryan och istället gå "nuclear" mot Freedom Caucus och andra
Det var ju en perfekt tillfälle eftersom förslaget ändå inte skulle gå igenom..

Hahaha, vad fucking naiv du är?! Utan stöd från de personer som i kongressen sitter för det parti han kandiderade för är Trump en rökt anka. Om han gör sig till ovän med GOP i kongressen, eller på allvar tappar förmågan att hålla dem samman kring hans egna förslag, så är det knappast något alls han kan få igenom med mindre än att han går "full Erdogan" eller gör en militärkupp.

Gubben har än så länge ett stort antal tunga poster kvar som han tänkt besätta med sina egna män - men om han inte lyckas lotsa dessa utnämningar genom kongressen så är han allvarligt skadskjuten redan på öppningsvarvet.

Dump Trump, Dump Trump...
2017-03-26, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Han har ungefär ingenting att säga till om det, men det intressanta här är det idiotiska sätt som denna kritik framförs på. Om Trump är kritisk till Ryan bör han antingen säga det till honom personligen eller säga det offentligt; att gå via något TV-surrogat kommer bara göra striden ännu mer infekterad och få presidenten att framstå som ännu mer småaktig än han redan ses som.

När det bästa vore att ha enighet utåt och diskutera frankt bakom kulisserna gör man precis tvärtemot; det är inte konstigt att det blir svårt att få igenom lagförslag när detta pågår hela tiden.

Fast problemet är att Trump är arg över att förslaget inte gick igenom och inte vad som ej gick igenom.

Trump kommer inte få igenom något om han ej vill vara intresserad av förslagen utan istället stå vid sidan för att vänta på att ta åt sig äran.
2017-03-26, 12:35
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hahaha, vad fucking naiv du är?! Utan stöd från de personer som i kongressen sitter för det parti han kandiderade för är Trump en rökt anka. Om han gör sig till ovän med GOP i kongressen, eller på allvar tappar förmågan att hålla dem samman kring hans egna förslag, så är det knappast något alls han kan få igenom med mindre än att han går "full Erdogan" eller gör en militärkupp.

Det ville världens mäktigaste män, Trump och Bannon, göra enligt artikeln.Men vår flashbacks sanningssägare vet bättre

Och om han gör som du säger kommer det bli Demokraternas majoritet i båda kammarna redan i 2018 och Trump blir då rökt anka lik Obama (som inte hade majoriteten i rephuset fom 2010). Skulle Trump gå "nuclear" skulle han få Trump-vänligt majoritet i 2018, min kära lättkränkta liberal

Länka direkt till Aftonblade/dina insatta kompisar nästa gång
2017-03-26, 12:55
Bannlyst
Citat:
Det ville världens mäktigaste män, Trump och Bannon, göra enligt artikeln.Men vår flashbacks sanningssägare vet bättre

Och om han gör som du säger kommer det bli Demokraternas majoritet i båda kammarna redan i 2018 och Trump blir då rökt anka lik Obama (som inte hade majoriteten i rephuset fom 2010). Skulle Trump gå "nuclear" skulle han få Trump-vänligt majoritet i 2018, min kära lättkränkta liberal

Congress says...Hi

Både han och Bannon gick hårt mot Caucus. Man hotade med både den ena och det andra. Bannon pratade med dem som om dem vore små barn och att dem skulle ta one for the team eller annars..
Men som med allt annat, så misslyckades man totalt
Senast redigerad av wint3riscoming 2017-03-26 kl. 13:01.
2017-03-26, 13:13
Medlem
Citat:

De flesta amerikaner är inte så villiga att (i praktiken) ge upp demokratin och rättsstaten som du tror, dessutom har de bullshit-detektorn uppe. I synnerhet när det gäller Trump.

Men för varje vecka glider du allt närmare en hungrig förväntan på att Trump ska regera som en enväldig kung eller en Führer, och ge den representativa demokratin ett pistolskott mellan ögonen. Vilket jag redan har påpekat här i tråden nägra gånger.
2017-03-26, 13:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
De flesta amerikaner är inte så villiga att (i praktiken) ge upp demokratin och rättsstaten som du tror, dessutom har de bullshit-detektorn uppe. I synnerhet när det gäller Trump.

Men för varje vecka glider du allt närmare en hungrig förväntan på att Trump ska regera som en enväldig kung eller en Führer, och ge den representativa demokratin ett pistolskott mellan ögonen. Vilket jag redan har påpekat här i tråden nägra gånger.

Sådana som FlashyBear är i behov av en ledare att även de svagaste ses som starka i deras ögon.

Nej Trump kommer inte att bli ihågkommen som en bra president utan som en av de största skämten
2017-03-26, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Sådana som FlashyBear är i behov av en ledare att även de svagaste ses som starka i deras ögon.

Nej Trump kommer inte att bli ihågkommen som en bra president utan som en av de största skämten

En boaorm, en boaorm han skiner.
I Vita huset gör han sura miner.

Han är helt visst den sämste av dem alla.
Hans ögon är föraktfulla och kalla.

(efter Nils Ferlins "Hypnos", skriven 1933)

2017-03-26, 14:15
Medlem
Citat:
Så du vill inte att Trump öppet ska säga att han bör avgå utan måste göra det via andra?

Snacka om att din våta dröm är svaga ledare!

1. Man måste vara väldigt depraved för att misstänka att Trump skulle lurat ut Ryan på djupt vatten.

2. Givetvis kommer de att låta Obamacare ligga kvar ett tag till. Kongressen har typ att välja på Trumps variant eller att stycka upp problemet i flera delar och klubba var del för sig - vissa delar t.o.m. bipartisanskt.

3. Att Trump eller Ryan skulle avgå från sina poster är nog extremt långsökt. Det ser orimligt ut både för dem som politiker eller för partiet.
2017-03-26, 14:17
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Jag längtar tills Oliver Stone släpper en film om Trump. Nixon på steroider.
2017-03-26, 14:17
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:

Nej. Varje gång jag ber dig att "påpeka" vad som skulle strida mot demokratin försvinner du ur tråden

Enligt dig är att kritisera aggressivt GOP som Bannon ville " (i praktiken) ge upp demokratin och rättsstaten". Ok, all right!

Ger dig sista chans att säga något konkret som " (i praktiken) ge upp demokratin och rättsstaten". Yes, you can!
Senast redigerad av FlashyBear 2017-03-26 kl. 14:20.
2017-03-26, 14:31
Medlem
FlashyBears avatar
Trump verkar lyssna på mig (eller Bannon ) och går till attack mot "konservativa"

Citat:
Donald J. Trump‏Verified account @realDonaldTrump 5m5 minutes ago

Democrats are smiling in D.C. that the Freedom Caucus, with the help of Club For Growth and Heritage, have saved Planned Parenthood & Ocare!

Precis som jag sa. Newyorkare Trump har "prickat av" vallöften till galna religiösa höger mha "Freedom Caucus" som får ta smällen
2017-03-26, 14:47
Medlem
Citat:
Trump verkar lyssna på mig (eller Bannon ) och går till attack mot "konservativa"

Precis som jag sa. Newyorkare Trump har "prickat av" vallöften till galna religiösa höger mha "Freedom Caucus" som får ta smällen

LOL han vill fortfarande inte veta varför den inte gick igenom.

Clownen är alltså arg över att han inte fick ta åt sig äran.

Lär ju faila en jävla massa gånger mer i framtiden om han ska köra så här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in