2017-02-01, 09:04
Medlem
gubbroras avatar
Jag tycker att det är skoj att se vilken syltrygg Trump visade sig vara. När dom stora pojkarna som byggt riktiga företag med mängder av kompetent personal med bakgrund i de länder som Trumps inreseförbud omfattade reagerade så reagerade Trump som mellanstadiemobbaren som blev tillsagd av de stora grabbarna i högstadiet och rättade in sig i ledet omedelbart.

Trumps erfarenhet av personal med utländsk bakgrund är naturligtvis i allt väsentligt illegala mexikaner. Han ägnade inte en tanke åt att det fanns högt kvalificerade med bakgrund från t.ex Iran. När Trump nu undantagit samtliga med dubbla medborgarskap så gör han naturligtvis förbudet meningslöst. Det finns mängder med IS-terrorister med dubbla medborgarskap i de flesta europeiska länder.

Det är uppenbart att förbudet är illa genomtänkt och syftar inte alls till att skyddaUSA utan att få fånen att framstå som handlingskraftig. Resultatet blev tvärtom. Trump framstår som en som inte har någon som helt aning om vad han håller på med
2017-02-01, 09:14
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Jag tycker att det är skoj att se vilken syltrygg Trump visade sig vara. När dom stora pojkarna som byggt riktiga företag med mängder av kompetent personal med bakgrund i de länder som Trumps inreseförbud omfattade reagerade så reagerade Trump som mellanstadiemobbaren som blev tillsagd av de stora grabbarna i högstadiet och rättade in sig i ledet omedelbart.

WRONG! https://www.youtube.com/watch?v=3BE95qqkTc0

Kan du precisera "mängder av kompetent personal"?

Och 95% är nog från Iran, och 90% kommer nog ändå in (dubbelt medborgarskap). Och det är ett tillfälligt inreseförbud.
2017-02-01, 09:52
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear

Och 95% är nog från Iran, och 90% kommer nog ändå in (dubbelt medborgarskap). Och det är ett tillfälligt inreseförbud.

Det är företagens egna uppgifter att de har kompetent personal med dubbla medborgarskap som gör att företagen drabbades. Därför reagerade dom. Men du kanske sitter på bättre information ärn företagen själva hur deras kompetensfördelning ser ut.

De med dubbla medborgarskap skulle inte komma in enligt de ursprungliga förslaget. Men syltryggen begrep hur enfaldigt det var och ändrade sig igår. Det roliga är att han i och med det öppnar för terrorister och gör förslaget i princip meningslöst
2017-02-01, 09:55
Medlem
arbetets avatar
Citat:

Trumps erfarenhet av personal med utländsk bakgrund är naturligtvis i allt väsentligt illegala mexikaner. Han ägnade inte en tanke åt att det fanns högt kvalificerade med bakgrund från t.ex Iran. När Trump nu undantagit samtliga med dubbla medborgarskap så gör han naturligtvis förbudet meningslöst. Det finns mängder med IS-terrorister med dubbla medborgarskap i de flesta europeiska länder.

Det är uppenbart att förbudet är illa genomtänkt och syftar inte alls till att skyddaUSA utan att få fånen att framstå som handlingskraftig. Resultatet blev tvärtom. Trump framstår som en som inte har någon som helt aning om vad han håller på med
Jag får tyvärr meddela dig att så var den tillfälliga lagen formulerad från början. Inte en stavelse har ändrats.
2017-02-01, 10:13
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Det är företagens egna uppgifter att de har kompetent personal med dubbla medborgarskap som gör att företagen drabbades. Därför reagerade dom. Men du kanske sitter på bättre information ärn företagen själva hur deras kompetensfördelning ser ut.

Nej, det är ditt eget påhitt. Det ironiska att du är så pass dum att själv tror på vad du säger...
Finns det "mängder av kompetent personal" från Iran, Irak, Libyen, Somalia, Sudan, Syrien och Jemen som är blockerade under de kommande 90 dagar?

Det handlar max om 30 pers... MÄNGDER...

Somliga stora företag har fördömt inreseförbudet. That's all.
2017-02-01, 10:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Nej, det är ditt eget påhitt. Det ironiska att du är så pass dum att själv tror på vad du säger...
Finns det "mängder av kompetent personal" från Iran, Irak, Libyen, Somalia, Sudan, Syrien och Jemen som är blockerade under de kommande 90 dagar?

Det handlar max om 30 pers... MÄNGDER...

Somliga stora företag har fördömt inreseförbudet. That's all.
Ja, jag hörde bl.a. Wallenberg i radion säga att de skulle få svårt att rekrytera kvalificerad personal. Skulle det vara raketforskare från...
2017-02-01, 10:54
Medlem
Citat:

Jag tror att du har fel om du antar att Trump har utrotat alla terrorister om tre månader.
2017-02-01, 11:03
Medlem
Citat:
Och det är ett tillfälligt inreseförbud.
Vad Trump har sagt är "Donald J. Trump is calling for a total and complete shutdown of Muslims entering the United States until our country's representatives can figure out what is going on." Notera sista orden. Vad tror du oddsen är att Trump någonsin kan förstå vad som händer?
2017-02-01, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag får tyvärr meddela dig att så var den tillfälliga lagen formulerad från början. Inte en stavelse har ändrats.

Hur var den tillfälliga lagen formulerad från början enligt dig?

Senior officials at the Department of Homeland Security initially interpreted Trump's order to not apply to green card holders from the seven banned countries. Trump White House overruled that reading, however, meaning those green card holders were initially barred.

But a federal judge in New York temporarily blocked part of Trump's order late on Saturday night, ruling that citizens of the seven countries who hold valid visas and have already arrived in the United States cannot be removed from the United States.
2017-02-01, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Trump svänger – vill driva igenom Iranavtal
http://www.svd.se/trump-svanger--vill-driva-igenom-iranavtal
Är inget Trump-fan, men detta är enligt mig ett bra beslut. Positivt att han kan lyssna på råd från andra och även ändra sig om så behövs.
Trump verkar inte ha speciellt genomtänkta åsikter om någonting, ytlig och okunnig. Som han har domderat om Iran-avtalet under valrörelsen. Så nu svänger han efter att ha talat med klanhövdingen på den arabiska halvön. Han svängde 180 grader om sk safe zones i Syrien, dvs kriget ska underlättas och fortsätta för att få bort Assad. Även detta påverkat av den geopolitiske experten på den arabiska halvön. Och sionisterna förstås som ser kaos i MÖ som en bra grogrund för Storisrael. Och vi får fortsatta flyktingströmmar till Europa.
Vad kan Trumps geopolitiske rådgivare på den arabiska halvön ha att säga om Ryssland, kan vi vänta oss en 180 där också?
2017-02-01, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, men frågan hur lång tid det tar, men media är på med fakta på fakta(exkluderar propagandakanalerna, som givetvis ger fakta de med ibland).
Så besegrar man alltid en lögnare, och är han mytoman så är väl risken att han bli våldsam bokstavligen.
Tänker då inte att inbördeskrig eller nått sånt, utan med hands on.
Personligen skulle jag kunna reta gallfeber på honom, genom vara exakt likadant tillbaka.
Han klarar inte av när någon berättar hur det är, och vägrar lyssna på det som kommer efter.

Jag tycker denna grupp av Trumpfans är rätt ointelligenta när det diskuteras, de tar strid om allt som Trump säger.
Än välja ut de som de kan hävda de har inte fel, och tom kanske en del rätt på.
Nej, så gör de inte, utan allt är rätt, fast än det är extremt fel och det blir deras fall, bara pga deras ointelligens att ta rätt strider.
Men kanske det är en rädsla för verkligheten.

Och varför man är så rädd för muslimer, globalism, liberaler osv, fattar inte jag.
Kanske det är för de inser att de är för få, och kommer bli nedtryckta och undanskuffade ifrån scenen de nu äntrat.
Det kommer att ske när svårigheter drabbar personerna själv eller de i deras närhet. När de inte får sjukvård, eller jobb eller sänkt skatt och lagar för de små företagen inte hjälper något.

Men framförallt så kommer ju Trump att svänga fram och tillbaka och säga en sak en dag och en annan sak till kvällen. Så de som då står och hejar på och skryter till någon om att det var för jävla bra sagt och gjort av Trump om något de hört för tio timmar sen och då får veta att detta inte längre gäller då börjar det nog klarna i skallen på rätt många.

Och som du säger att dessa som röstat på Trump kan inte föra ett resonemang på ett vettigt sätt. Att tycka att det är bra på något sätt det han gjort med sin muslimska bann är helt fantastiskt. Trump vet ju inte ens själv om vad han gjort. Han är ju lika obildad som en kackerlacka. De klarar sig igenom en hel del men jag tror att vår Herre har kommit till vägs ände här. Men jag måste säga att jag ser fram emot när han tappar masken. Det ska bli kul!
2017-02-01, 11:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Hur var den tillfälliga lagen formulerad från början enligt dig?

Senior officials at the Department of Homeland Security initially interpreted Trump's order to not apply to green card holders from the seven banned countries. Trump White House overruled that reading, however, meaning those green card holders were initially barred.

But a federal judge in New York temporarily blocked part of Trump's order late on Saturday night, ruling that citizens of the seven countries who hold valid visas and have already arrived in the United States cannot be removed from the United States.
"interpreted " är nyckelordet här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in