2017-01-15, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Social misär är främsta orsak till kriminalitet, etnicitet har ingen betydelse, fast det biter inte på tvättäkta rasister d.v.s. saklighet.

SD, släng ut alla lågutbildade! De är kriminella!

Idiot! Läs inlägget ovan ditt

(FB) Debatt i Agenda om utlandsfödda i brottsstatistik Mattias Karlsson vs Jerzy Sarnecki
Citera
Medlem
Jag har lite svårt att se problemet egentligen. Jerzy Sarnecki säger gång på gång att mer forskning behövs. Han är ju onekligen rätt knepig och tämligen oförmögen att ge svar med motsvarighet i frågorna – men trots allt säger han att forskning behövs.

JS bekräftar att vissa grupper är överrepresenterade. Undersökningen från 2005 står sig.

JS säger: ATT vet vi redan, frågan är VARFÖR. Jag tycker det är en bra ansats. Då kan Morgan Johansson beställa en sådan utredning. Rimligen kräver en forskning kring VARFÖR också en ordentlig nulägesanalys som uppdaterar Brås undersökning från 2005. En forskning kring VARFÖR kan inte gärna baseras på 11 år gammalt material.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Nu får du värma äggen och läsa vad jag skriver lite tydligare kära näthatare.

När ska SD börja tjata om en undersökning gällande vilka partisympatisörer begår flest brott?

Jag vill inte att kvinnorna ska behöva bli våldtagna av Sverigedemokrater!

SD hade inga giltiga argument. Tror och hoppas att inte alliansen kommer gå med på det här fåneriet heller.

Din oro för vad folk har för partibehörighet vid brott är ju lite komisk Du är en bitter vänsterperson som inte vill se sanningen.
Vare sig man är SD eller inte så är det fan på sin plats att dokumentera och följa upp den invandringspolitik man för i detta land.
Citera
2017-01-15, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En forskningsrapport kan förändra väljarsympatier, sannolikt därför som en ny rapport inte är välkommen.

Det är väl bra om vi får fakta på bordet, om inte annat så kan ett resultat stävja fördomar.

Om inte annat är det endast en tidsfråga innan utländska media - Breitbart etc etc - med glädje börjar nysta i hur det förhåller sig i Sverige. Man kommer använda Sverige i propagandasyfte mot mångkultur. Kommer finnas omfattande missförhållanden/propaganda/lögner/mörkläggning/brottslighet att lyfta fram.
Citera
Medlem
Internetkrigare14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Ja, detta var illa. Sarneckis sämsta stund i TV hittills—och det säger mycket i hans fall.

Nu förstår jag varför han inte synts till på ett tag. Sarnecki är helt slut. Vilket idiot. Morr!!
Citera
Medlem
Jerzy har ju tillgång till de ej offentliggjorda siffrorna. Om de hade varit till invandrarnas fördel hade han givetvis släppt siffrorna och statistiken.

De ej offentliga siffrorna är en BOMB - och det vet han. Kan inte ryssarna hacka fram siffrorna och läcka dem? De vill ju skapa splittring i Sverige
Citera
2017-01-15, 22:32
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Som sagt SD politiker begår fler brott än invandrare procentuellt sett. Så det blir patetiskt att just SD försöker spela ut krokodiltårar om hur synd det är om de stackars kvinnorna. Skulle vara mycket mer rädd för min blivande dotter om vi hade en SD i kvarteret än en invandrare.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article20042384.ab

SD kan bara slänga ut sig populitisk utspel som inte har något med forskning eller verkligheten att göra.

fega är vad ni är!

Du förstår säkert själv hur oärlig den där artikeln är, och att Gellert Tamas är en notorisk lögnare, och egentligen borde jag inte underhålla dig, men vem vet, någon gång kanske du även börjar ifrågasätta dina källor.

Så, Gellert Tamas jämför brott som SDare har begått på en tidsrymd över 30 år, jämfört med BRÅ, som har en tidsrymd på 4 år.

Med andra ord, kan man förenkla det och dela SDs siffror med 7.5. Då visar det sig att invandrare är 7.5 mer överrepresenterade än SDs politiker. Och att SDs politiker faktiskt är mindre representerade än svenskar i allmänhet.

Välkommen till verkligheten!
Citera
2017-01-15, 22:32
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
SD står för hälften av brotten där. Så ca 50% av brotten begås av SD.

Ja det där med relativa och absoluta tal är svårt. Men du kan väl försöka åtminstone? Jävla tomte.
Citera
2017-01-15, 22:33
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Som sagt SD politiker begår fler brott än invandrare procentuellt sett. Så det blir patetiskt att just SD försöker spela ut krokodiltårar om hur synd det är om de stackars kvinnorna. Skulle vara mycket mer rädd för min blivande dotter om vi hade en SD i kvarteret än en invandrare.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article20042384.ab

SD kan bara slänga ut sig populitisk utspel som inte har något med forskning eller verkligheten att göra.

fega är vad ni är!

Det är du som är feg nu. 49 aktuella Sverigedemokrater sätts mot hundratusentals invandrare, invandrare klumpas även ihop i en grupp för att bättra på statistiken för egen del. Förklara gärna varför ni fulspelar? Statistiken Tamas använder sig är från och mellan 97-01. Vad är ni rädd för? Eftersom SD har fel borde du vara den första som applåderar en ny undesökning från Brå. Är det jobbigt att leva långt in i filterbubblan och vara faktaresistent?
Senast redigerad av de.Montfort 2017-01-15 kl. 22:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag kan tänka mig att våldtäkt eller agression är genetiskt betingat.
[...]
Och för det fjärde. Undersökningar om genetik visar att "våldsgener" (även kallat asociala gener) kräver en dysfunktionell uppväxt för att personen ska bli kriminell.

För det femte. Om vissa folkgrupper vore "kriminella av naturen" (t.ex. psykopatiska eller på annat sätt asociala) hade de gått under.
Det finns ingen "kriminell gen", en stor del av vad som är kriminellt beteende beror sig på kontexten. Den som t.ex. har lättare att bli beroende av droger (vilket är genetiskt betingat) är rimligen mer sannolik att dömas för drogbrott. [...]

Finns det någon stenkastargen som är vanligt förekommande hos muslimer? För det verkar vanligt bland muslimer att kasta sten.

[...]

Att vi behöver statistik på invandrares brottslighet - eftersom det är ett samhällsproblem - anser jag vara en självklarhet. Så det är inte mer säga om det.
"krigargenen" MAO-A med olika sorters riskbehäftade alleler:

Citat:
Krigargenen, eller ”the warrior gene”, är en genvariant för kodningen av ett enzym som kallas för monoaminoxidas-A. Genvarianten har kallats för krigargenen för att den har kopplats samman till agressivt och antisocialt beteende. De som har denna genvariant är mer benägna att reagera våldsamt när de blir provocerade, vilket gör att de oftare finns med som förövare i brottsstatistiken. Hur många som faktiskt bär på genen varierar, som så ofta annars, mellan olika folk. Runt 5,5% av alla svarta män bär på krigargenen, medan endast 0,1% av vita gör det och endast 0,00067% av östasiatiska män.

http://www.motpol.nu/robertronngren/...8/krigargenen/

Jag håller inte alls med att civilisationer skulle gå under om deras folkslag innehåller en hög andel av vissa riskökande genotyper. T ex skulle det kunna finnas spontant uppkommande riskalleler utan tydlig arvsgång. Eller antisociala personligheter med hög fertilitet som för vidare anlaget till nästa generation. Sen är det en fråga hur samhället handskas med dessa individer, som kan begränsa de våldsbenängas härjningar. Kanske kan man skicka dem i krig (förhoppningsvis utan att de dödar sina egna).

Stenkastartrenden som kommit med invandrarna är en antisocial, respektlös handling, som visar föraktet mot lag, ordning och majoritetssamhälle. Dessa stenkastare kan om något år vara fullblodsligister och mördare. De definierar sig uppenbarligen inte som svenskar och gör territoriella anspråk där inte ens blåljuspersonal anses ha tillträde. Ett kriminellt revirhävdande, ockupation, sedan statens våldsmonopol ser ut att ha kapitulerat.
Citera
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
SD står för hälften av brotten där. Så ca 50% av brotten begås av SD.

Nu håller vi oss till fakta. Artikeln är från 2006 och SD var således inte representerade i riksdagen. Fakta är alltså att sjuklöverpolitiker är dubbelt så brottsbelastade som SD-politiker.

Babbars överrepresentation idag vill man nog inte ens veta, gissar på ca 7,5 gällande kolonisatörer från MENA-området.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Var fanns Holmbergs sd-hat?
Du låter paranoid, ta ett piller eller sök professionell hjälp hos sierskan zigenerskan Carmen.

Vi som minns Almedals-sändningarna med Holmberg och SD vet mkt väl Holmbergs åsikter
Senast redigerad av Ollebollesolle 2017-01-15 kl. 22:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in