2017-02-19, 18:04
  #313
Medlem
Farsan min jobbar på ambulansen och han säger att dom flesta invandrare ringer för det minsta lilla t ex feber eller huvudvärk
__________________
Senast redigerad av skoterjocke 2017-02-19 kl. 18:40.
Citera
2017-02-19, 21:33
  #314
Medlem
Tsarevitjs avatar
Min avlidna fru som var sjuksköterska i hela sitt liv berättade ofta om invandrare och deras krav på sjukvården. Nu talar jag om 90-talet. Idag är det sannolikt ännu värre. Det hände att invandrare som hade menssmärtor kom till akuten i ambulans. En del invandrare krävde enkelrum och vägrade att ligga på en sal med andra patienter. De respekterade inga besökstiden utan ibland var hela släkten på besök och störde de övriga patienterna. Ingen vågade säga något för att inte bli kallade för att vara rasister. Och detta från människor som troligen inte betalt en krona i skatt.
Citera
2017-02-19, 21:45
  #315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Nu går Dan Kareliusson gruppledare i Sverigedemokraterna och sittande i Stockholms landstingsfullmäktige ut och skyller överbeläggningarna inom sjukvården på invandrarna. Han hävdar att dom uppsöker akuten även för småkrämpor. Finns naturligtvis ingen statistik men SD påstår sig själva bevaka sjukhusen och har även medlemmar som jobbar inom vården. Dessutom påstår han att tolkbehoven leder till längre väntetider vilket sjukhusen förnekar. Har han något fog i sin kritik eller svamlar han bara?

http://svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sd-skyller-sjukvardskrisen-pa-invandrare
Samma sak som brott mot sekretesslagen att lämna ut uppgifter om man arbetar inom sjukvården?
Citera
2017-02-20, 11:02
  #316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ciceroni
Samma sak som brott mot sekretesslagen att lämna ut uppgifter om man arbetar inom sjukvården?

Jag förstår inte vad du menar med brott mot sekretesslagen i detta sammanhang.

För övrigt bekräftar Socialstyrelsen svåra problem på grund av massinvandringen. Det handlar om självklarheter som varje förnuftigt tänkande människa borde förstå. Se vidare mina inlägg här:

(FB) SD skyller sjukvårdskrisen på invandrarna-åker till akuten för småkrämpor

(FB) SD skyller sjukvårdskrisen på invandrarna-åker till akuten för småkrämpor

Citat:
Socialstyrelsens nya utredning visar att svensk sjukvård knäar på en rad områden. Anledningen är förra årets stora ökning av asylsökanden.
Citera
2017-02-22, 21:57
  #317
Medlem
Japp, invandrare söker vård…

Ni borde också göra det, men vågar inte slita er från datorn för att inte missa någon saftig rasistisk kommentar.
Citera
2017-02-23, 22:38
  #318
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurochs
Men det är heller ingen nyhet att psykisk ohälsa, trauman i barndomen och låg utbildning ger ökad risk för övervikt, missbruk av tobak, alkohol och diverse andra substanser, sämre tandhälsa, lösaktig leverne, oskyddat sex o.s.v.


Med andra ord får varje svensk som ätit/druckit/knarkat för mycket skylla sig själv och ska ingen vård ha? Det är väl det du säger här?


Nej, invandrare är inte överrepresenterade i vården. Nej, de söker inte oftare vård i onödan. Jag har jobbat på akutmottagning. De allra flesta som kommer in "i onödan" är svenskar och svenskor. Sorry, rassejävlar.
Citera
2017-02-23, 22:41
  #319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Med andra ord får varje svensk som ätit/druckit/knarkat för mycket skylla sig själv och ska ingen vård ha? Det är väl det du säger här?


Nej, invandrare är inte överrepresenterade i vården. Nej, de söker inte oftare vård i onödan. Jag har jobbat på akutmottagning. De allra flesta som kommer in "i onödan" är svenskar och svenskor. Sorry, rassejävlar.

Jaså, du har jobbat där också, återuppväckt som du är.
Citera
2017-02-23, 22:51
  #320
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Jaså, du har jobbat där också, återuppväckt som du är.



Jag tror inte att du själv förstår vad du menar, så detta är säkert en futil fråga. Men; VA?
Citera
2017-02-23, 23:01
  #321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Med andra ord får varje svensk som ätit/druckit/knarkat för mycket skylla sig själv och ska ingen vård ha? Det är väl det du säger här?


Nej, invandrare är inte överrepresenterade i vården. Nej, de söker inte oftare vård i onödan. Jag har jobbat på akutmottagning. De allra flesta som kommer in "i onödan" är svenskar och svenskor. Sorry, rassejävlar.

Ehhh, är Socialstyrelsen rassejävlar?
Citera
2017-02-23, 23:10
  #322
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Ehhh, är Socialstyrelsen rassejävlar?


Ja, om de är som du och majoriteten här på FB. "Sverigevänner" = rassar.
Citera
2017-02-23, 23:25
  #323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Ja, om de är som du och majoriteten här på FB. "Sverigevänner" = rassar.

Jag kan inte bedöma det eftersom jag inte känner dem personligen. Deras uppdrag är dock neutralt och rapporterna ska vara sakliga, opartiska och vetenskapliga. Visa fakta och verkligheten helt enkelt.

En bedömning som bara utgår från din personliga uppfattning är inte vetenskaplig eftersom underlaget blir för litet och bedömningen riskerar att bli subjektiv.
Citera
2017-02-24, 11:05
  #324
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Min avlidna fru som var sjuksköterska i hela sitt liv berättade ofta om invandrare och deras krav på sjukvården. Nu talar jag om 90-talet. Idag är det sannolikt ännu värre. Det hände att invandrare som hade menssmärtor kom till akuten i ambulans. En del invandrare krävde enkelrum och vägrade att ligga på en sal med andra patienter. De respekterade inga besökstiden utan ibland var hela släkten på besök och störde de övriga patienterna. Ingen vågade säga något för att inte bli kallade för att vara rasister. Och detta från människor som troligen inte betalt en krona i skatt.
Detta är Sverige i ett nötskal. Ingen vågar säga något .

Jag har en bekant som är sjuksköterska och jobbade på en flyktingförläggning. Hon sade ifrån. De klagade på henne så hon fick inte vara kvar

Hon hade samma bild. Det börjar bli jobbigt nu för politiker och media när lögnen blir mer uppenbar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in