Citat:
Ursprungligen postat av Aurochs
Men det är heller ingen nyhet att psykisk ohälsa, trauman i barndomen och låg utbildning ger ökad risk för övervikt, missbruk av tobak, alkohol och diverse andra substanser, sämre tandhälsa, lösaktig leverne, oskyddat sex o.s.v.
Med andra ord får varje svensk som ätit/druckit/knarkat för mycket skylla sig själv och ska ingen vård ha? Det är väl det du säger här?
Nej, invandrare är inte överrepresenterade i vården. Nej, de söker inte oftare vård i onödan. Jag har jobbat på akutmottagning. De allra flesta som kommer in "i onödan" är svenskar och svenskor. Sorry, rassejävlar.