Citat:
Ursprungligen postat av
Ninjor1987
Jajjemen! = ) Han förskriver mediciner som hjälper och hjälpte många, som den offentliga vården svek genom att INTE förskriva effektiva mediciner.
Det var bra info om priserna för övrigt - måste säga att det är lite underligt att det är så få läkare som skriver ut sina priser på sina hemsidor - vad tror man sig vinna på att vara hemliga med detta?
Ja, det håller jag med om. Ola Lundin är säkerligen mer påläst inom neuropsykiatriska funktionshinder jämfört med andra psykiatriker, men att kalla honom för den bäste är kanske inte helt legitimt. Huruvida det stämmer låter jag vara osagt.
Det positiva är dock att väntetiden för att få en diagnos (eller ens bli utredd) är avsevärt kortare hos Ola Lundin, och nog kostar det alltid, vilket det kanske kan vara värt. Däremot anser jag att han är lite väl schangtil med att förskriva centralstimulantia till sina patienter.
Det känns snarare som att man betalar för att få ett recept, än att få hjälp för sina symptom.
Ola Lundin känns stundtals som en oseriös aktör, det är bara att göra en sökning och se tidigare patienters upplevelser. Många missbrukare med kriminell bakgrund söker sig till Ola Lundin. Gissningsvis får dessa inte lämna urinprov och liknande innan och under medicinering vilket är praxis hos statlig psykiatri.
Edit - Hittade den här:
https://valetblogg.wordpress.com/2011/08/29/%E2%80%9Dvi-visste-inte-om-var-son-skulle-overleva%E2%80%9D/