2017-01-10, 06:48
Medlem
Weedmans avatar
Hej,

Jag undrar vad ni har för dagsfärsk information om den bok Flashback släppte 1998. Har den varit till salu de senaste åren? Någon som har den? Förutom de bibliotek som står i länken nedan.

http://www.flashback.se/artikel/2869/flashback-news-agency-fna-slapps-som-bok
Citera
2017-01-10, 09:51
Medlem
Carobnjaks avatar
Kände inte till boken. Har dock läst FNA när det begav sig. Då var Flashback något helt annat än det är idag. Hur som helst är detta citat komiskt. "Ekonomiskt är givetvis detta ett självmordsprojekt, och det är väl just detta Flashback alltid handlat om... Att strunta i vad som är lönsamt och säljande, och bara göra det som känns kul och konstnärligt bra." Snacka om att konstruera myter om sig själv fast på ett dåligt sätt...
Citera
2017-01-10, 10:18
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
Kände inte till boken. Har dock läst FNA när det begav sig. Då var Flashback något helt annat än det är idag. Hur som helst är detta citat komiskt. "Ekonomiskt är givetvis detta ett självmordsprojekt, och det är väl just detta Flashback alltid handlat om... Att strunta i vad som är lönsamt och säljande, och bara göra det som känns kul och konstnärligt bra." Snacka om att konstruera myter om sig själv fast på ett dåligt sätt...
Med all den respekt jag har för Flashback som företeelse, idag och i evighet amen, så håller jag nästan med. Detta tycks vara en bok som blir mer än en bok, på ett lite gimmick-artat sätt.

Det är som sådana där böcker man på biblioteken ser liggande bland kartböcker -- stort format, massor av grafisk design, föga innehåll.

Kanske innehåller FNA massor av info men 2000 sidor liksom, ska man skaffa en pulpet att ha den liggande på? För att vördsamt sätta sig ner och läsa dagens FNA-ord?

Det är förstås så att "det drabbar ingen fattig," det är ett slags konst-performance. Men något för bokälskare är det knappast.
Citera
2017-01-14, 17:54
Medlem
Weedmans avatar
Jag blev idag ägare av ett ex och är lite intresserad av vad de legat på i pris tidigare.
Citera
2017-01-14, 22:13
Medlem
Carobnjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weedman
Jag blev idag ägare av ett ex och är lite intresserad av vad de legat på i pris tidigare.

Va gav du?
Citera
2017-01-24, 07:14
Medlem
Weedmans avatar
Köpte en stor mängd böcker där den låg med. Utslaget på antal och pris så kostade den ca en hundring.
Citera
2026-02-10, 16:29
Medlem
Hson-Arkivets avatar
Citat:
Köpte en stor mängd böcker där den låg med. Utslaget på antal och pris så kostade den ca en hundring.

Om du mot förmodan har boken kvar så köper jag den gärna.
Citera
2026-02-11, 15:28
Medlem
Attackcykelns avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Hson-Arkivet
Om du mot förmodan har boken kvar så köper jag den gärna.

Vid de sällsynta tillfällen då Flashback News Agency-boken har bjudits ut till försäljning har priset hamnat på ett antal tusenlappar. I flera fall har det dessutom visat sig vara bluff; någon samvetslös person som försökt skinna en fattig flashbackare på hans/hennes (i allmänhet hans) sparpengar.

H-son-arkivet är inte ensam om att vara spekulant på denna relik från förra seklets internetkultur. Jag är det också, liksom många andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in