2016-12-28, 13:02
Medlem
I det första delningsavtalet, som undertecknades i Sèvres år 1920, togs det hänsyn till kurdernas önskan om en självständig stat. Avtalet fastslog att området där kurderna var i majoritet skulle bli en självständig stat.

Detta ledde till en konflikt med turkiska nationalister, som ville skapa ett självständig Turkiet utan inblandning från europeiskt håll. De vägrade därför att godkänna det nya avtalet.

Kurder är lugna, sköna och generösa. Utan dem skulle kebab inte existera och hade vart väldigt tråkigt. Turkar vill inte och kommer aldrig lösa konflikten med kurder.

Behåll kurder men kasta ut turkar.
Senast redigerad av zyxos 2016-12-28 kl. 13:07.
Citera
2016-12-28, 13:30
Medlem
bluesiss avatar
Nej, alla icke-Svenskar ska bort från Sverige.
Citera
2016-12-28, 13:49
Medlem
SvinFullGreks avatar
Kurder verkar rent generellt vara lika lättkränkta som judar, vilket är ett dåligt tecken.

Rent rasligt ser de flesta kurder ut som apor medans en del turkar faktiskt ser någorlunda vita ut.

I Sverige har dessutom turkar bott bra mycket längre än några kurdiska bergstroll. Jag röstar på att både turkiska och kurdiska kebabsvarvare skall skeppas hem.
Citera
2016-12-28, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyxos
Behåll kurder men kasta ut turkar.

Gärna för mig, Turkiet till turkarna och Kurdistan till kurderna.
Då kan alla kurder och turkar åka till sina länder.
Citera
2016-12-28, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Gärna för mig, Turkiet till turkarna och Kurdistan till kurderna.
Då kan alla kurder och turkar åka till sina länder.
Men Kurdistan finns inte på kartan.
Varför inte döpa om Sverige till Svennistan?
Citera
2016-12-28, 14:07
Medlem
fimbuls avatar
Kurder är ju inget annat än bergsturkar.
Citera
2016-12-28, 14:09
Medlem
Citat:
Men Kurdistan finns inte på kartan.
Varför inte döpa om Sverige till Svennistan?

Turkarna som är så genom goa och snälla - det är ju alla muslimer mot andra muslimerna kan väl dela på Turkiet och därmed har kurderna Kurdistan. Då kan vi skeppa hem muslimerna.
Citera
2016-12-28, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fimbul
Kurder är ju inget annat än bergsturkar.
Det var turkar som kallade kurder bergsturkar.
Dags för er att börja samarbeta med kurder, och kasta ut turkar innan nya våldtäkter och bilbränder. Eller så blir det ingen kebab.
Senast redigerad av zyxos 2016-12-28 kl. 14:18.
Citera
2016-12-28, 14:28
Medlem
Citat:
Det var turkar som kallade kurder bergsturkar.
Dags för er att börja samarbeta med kurder, och kasta ut turkar innan nya våldtäkter och bilbränder. Eller så blir det ingen kebab.

Kasta ut båda grupperna, den ena vill ha hedersmord och den andra vill ha kebab.
Jag hatar både hedersmord och kebab.
Citera
2016-12-28, 14:53
Medlem
sylvia.borins avatar
Jag föredrar turkar framför kurder alla dagar i veckan. Kurder är de sämsta varelser jag träffat på, till och med sämre än kristna syrianer, vilket säger en hel del. Självgoda och lättkränkta till tusen miljarder. Lustigt nog är de alltid adliga! De flesta kvinnor har varit antingen sjuksköterskor eller barnmorskor i sitt hemland men saknar märkligt nog papper som styrker detta.

De turkar jag träffat på är åtminstone ärliga. De har heller inte haft kurdernas självgodhet och lättkränkthet.
Citera
2016-12-28, 14:57
Medlem
Som föregående talare sa - turkar framför kurder alla dagar i veckan. Ni kurder är ett av jordens sämsta folkslag, fyfan.

Så som Sverige och Europa ser på IS ser Turkiet på kurderna - och det är fan förståeligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in