2007-01-12, 13:51
Medlem
CGGHs avatar
Du vet inte vart radhuset i tusenbröder ligger
Citera
2007-01-12, 14:01
Medlem
Wallanderfilmen "Steget efter" är bl a inspelad i Uddevalla. Mördaren stalkar Wallander när han står vid Bäveån, precis utanför gamla Spiskroken och Kullgrens Enka. (Tycker för övrigt att det är larvigt att de inte åkte ner till Ystad och filmade exteriörerna, då wallanderböckerna är så knutna till Ystad och Skåne.)

Fråga: vilken förort är det som figurerar i "Kvarteret Skatan"? Den ser grymt trist ut...
Citera
2007-01-15, 07:51
Medlem
pixxx_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conny Halme
En fråga

"Tusenbröder 1-2" Vart ligger det radhus där Hoffa och Annelie bor. Enligt serien ska det vara någonstans i Fruängen. Någon som vet vad gatan heter.
exakt, det vill jag också gärna veta =)
Citera
2007-01-15, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox

Fråga: vilken förort är det som figurerar i "Kvarteret Skatan"? Den ser grymt trist ut...

Från:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kvarteret_Skatan

.....(utomhusmiljöerna spelades in i stadsdelen Näset.)
Citera
2007-02-19, 13:36
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lauken
Mestadels av dunderklumpen är inspelad utanför Strömsund som ligger 10mil norr om Östersund i Jämtland

"Utanför Strömsund" betyder här då Strömsunds kommun, som täcker drygt 10 000 kvkm i nordligaste Jämtland. Filmens inledande scener spelades in på Öhn någon mil utanför Strömsund, närmare bestämt i och runt Beppe Wolgers hus. F.ö. är detta också platsen där kultbarnprogrammet 'Beppes godnattstund' spelades in. Sedan rör sig handlingen norrut genom kommunen, längs gränsen till Västerbotten. Bl.a. kommer man till det mäktiga Hällingsåfallet, ca. 13 mil nordväst om Strömsund, och jag tror filmens slutscener är inspelade på kalfjället vid Stekenjåkk (dock inte 100% säker på det där sista!).
Citera
2007-02-23, 00:44
Medlem
RMPs avatar
Jag blir bara mer och mer förtjust i Tusenbröder... jag ska se till att få klarhet i det här med Hoffas radhus... återkommer... när jag hittar rätt gata ska jag ta bilder av den och skicka upp här!
Citera
2007-02-28, 21:12
Medlem
krigsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennyz
En Beck film spelades in i Tensta, bör vara Gettolinjen kanske
Premiär TV/Bio 2007

Helt rätt. Även i Nykvarn och på lidingö. Passar inte min bild in bra?
Citera
2007-02-28, 21:21
Medlem
KSEs avatar
Vet inte om det varit på tapeten,
men en av Beckfilmerna (kommer inte ihåg vilken) har en del scener från Strandvik på Värmdö, har för mig att ett par andra ställen på Värmdö används i samma film också ?
Citera
2007-02-28, 23:52
Medlem
Brobecks avatar
Shack-scenen (kanske hela filmen) i Bergmans det Sjunde inseglet är inspelat på Hovs Hallar strax väster om Båstad
Citera
2007-04-04, 20:59
Medlem
CGGHs avatar
Verkar finnas intresse för vart hoffas radhus ligger, iserien tusenbröder. Ingen som vet????

Borde vara i Fruängen!
Citera
2007-04-04, 21:09
Medlem
Vittula filmen spelades in i Tärendö
Citera
2007-04-05, 16:27
Medlem
Vilket fängelse utspelar sig Tusenbröder 2 i? Är dom i fängelset och spelar in eller är det en studio?

Fängelset i "Vägen ut". Vilket är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in