Citat:
Ursprungligen postat av
NurseDiesel
Hitta.se:
"Här är medelåldern 54 år. Vanliga intressen är teater, litteratur och golf."
Låter lite upper class? Blandade namn men primärt utländska, speciellt på de lägre husnumren.
Mitt intryck - och det är tyvärr inte mer kvalificerat än ett intryck - från när jag emellanåt har gått i området, så är det lite mer 'förortsaktigt' och invandrartätare i höghusområdet i Älta än i de mer flådigare delarna kring Nackareservatet med dess villaområden och nybyggen runt Sicklaområdet. Det framstår dock inte alls som något problemområde och jag har inte heller sett någon rapportering om typiska förortsproblem därifrån. Men som sagt, det finns lite fler utomeuropéer och lägre socialklass i det området.
Edit: Jag har ofta gått där efter att ha tagit en tur med hunden i Nackareservatet, men det var i och för sig nog nästan ett år sedan sist. Nuförtiden verkar bostadsområden i Stockholm ändras till oigenkännlighet relativt snabbt. Jag behöver bara varit borta från ett området ett par år och när jag sedan besöker det igen, så har det synbart förfallit och skulle det likaväl kunna vara en ovanligt kall plats i Afrika...