2016-12-21, 18:21
Medlem
_Taps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalleAnka
Älta tillhör väl Tyresö och inte Nacka?

Nej. Älta sitter i princip ihop med Tyresö men tillhör Nacka kommun.
Citera
2016-12-21, 18:29
Medlem
PalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Tap
Nej. Älta sitter i princip ihop med Tyresö men tillhör Nacka kommun.

O tackar, då har jag bättrat på min allmänbildning. Trodde jag hade koll på söderförorterna. Polisbilen verkar tillhöra Nacka tror jag av numret att döma.
Citera
2016-12-21, 18:34
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseDiesel
Hitta.se:
"Här är medelåldern 54 år. Vanliga intressen är teater, litteratur och golf."

Låter lite upper class? Blandade namn men primärt utländska, speciellt på de lägre husnumren.

Mitt intryck - och det är tyvärr inte mer kvalificerat än ett intryck - från när jag emellanåt har gått i området, så är det lite mer 'förortsaktigt' och invandrartätare i höghusområdet i Älta än i de mer flådigare delarna kring Nackareservatet med dess villaområden och nybyggen runt Sicklaområdet. Det framstår dock inte alls som något problemområde och jag har inte heller sett någon rapportering om typiska förortsproblem därifrån. Men som sagt, det finns lite fler utomeuropéer och lägre socialklass i det området.

Edit: Jag har ofta gått där efter att ha tagit en tur med hunden i Nackareservatet, men det var i och för sig nog nästan ett år sedan sist. Nuförtiden verkar bostadsområden i Stockholm ändras till oigenkännlighet relativt snabbt. Jag behöver bara varit borta från ett området ett par år och när jag sedan besöker det igen, så har det synbart förfallit och skulle det likaväl kunna vara en ovanligt kall plats i Afrika...
Senast redigerad av Europe 2016-12-21 kl. 18:39. Anledning: Edit
Citera
2016-12-21, 18:40
Medlem
_Taps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalleAnka
O tackar, då har jag bättrat på min allmänbildning. Trodde jag hade koll på söderförorterna. Polisbilen verkar tillhöra Nacka tror jag av numret att döma.

Hade jag inte haft koppling till Älta hade jag också satt mina pengar på att det tillhörde Tyresö
Citera
2016-12-21, 18:50
Medlem
Stensövägen 9, 7 tr
Citera
2016-12-21, 19:14
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Mitt intryck - och det är tyvärr inte mer kvalificerat än ett intryck - från när jag emellanåt har gått i området, så är det lite mer 'förortsaktigt' och invandrartätare i höghusområdet i Älta än i de mer flådigare delarna kring Nackareservatet med dess villaområden och nybyggen runt Sicklaområdet. Det framstår dock inte alls som något problemområde och jag har inte heller sett någon rapportering om typiska förortsproblem därifrån. Men som sagt, det finns lite fler utomeuropéer och lägre socialklass i det området.

Edit: Jag har ofta gått där efter att ha tagit en tur med hunden i Nackareservatet, men det var i och för sig nog nästan ett år sedan sist. Nuförtiden verkar bostadsområden i Stockholm ändras till oigenkännlighet relativt snabbt. Jag behöver bara varit borta från ett området ett par år och när jag sedan besöker det igen, så har det synbart förfallit och skulle det likaväl kunna vara en ovanligt kall plats i Afrika...
Älta är absolut inget ghetto. Ska vi prata invandring är den nog ganska låg för att vara en Stockholmsförort, men är multikulti typ överallt numera. De flesta lägenheter på Stensövägen är bostadsrätter och Älta är till största del ett villaområde. De jag känner som bott på Oxelvägen (som är precis bredvid Stensövägen) men som flyttade förra året har alltid tyckt det varit ett lugnt område.

Bor ungefär 10-15min bilfärd därifrån så åkte för att kika. Det är Stensövägen 9 till 100%
Citera
2016-12-21, 19:42
Medlem
Universells avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/R0Azd/kvinna-hittad-dod-i-sodra-stockholm--polisen-misstanker-mord

Citat:
En kvinna i 70-årsåldern har hittats död i södra Stockholm och polisen misstänker att hon kan ha mördats.

Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet hittades den avlidna kvinnan av sin dotter, som var orolig för sin mamma.
Citera
2016-12-21, 19:42
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Det finns en In*ger E*kholm 77 år på våning 7. kan det vara BO??

Det finns också en J*ens E*kholm skriven på adressen förmodat sonen (37 år)
Denne har nyligen dömts för grovt rattfylleri kan det kanske vara en GM?
Hörde från en kompis att det skulle vara en kvinna i 70-års åldern enligt media. Hittar inte det nu själv nu.

Edit: missade att aftonbladet uppdaterat. Konstigt att de ändrat nu och bara skriver "södra Stockholm"
Citera
2016-12-21, 20:07
Medlem
PalleAnkas avatar
Låter som rånmord, GM kanske kan fiskas fram bland packet i Skarpnäck. Det finns väl inga äldre med pengar o smycken kvar i sitt ägo i Skarpnäck och Bagarmossen nu, så de får väl lurpassa vid bankomater och butiker i Älta i stället.
Senast redigerad av PalleAnka 2016-12-21 kl. 20:11.
Citera
2016-12-21, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/R0Azd/kvinna-hittad-dod-i-sodra-stockholm--polisen-misstanker-mord

70 är rätt gammalt för att mördas.

Vanligtvis när en normal kvinna dödas så talar statistiken överväldigande för att det är ett ex, eller påvägattbliex, men vid 70 är det kanske för sent.

Annan möjlighet är släkting (typ son) eller granne med psykisk störning.
Citera
2016-12-21, 20:18
Medlem
Citat:
Enligt en uppgiftslämnare ska utredarna ha varskott Arlandapolisen och passkontrollen, eftersom man misstänker att mannen kan vara på väg att fly landet.
Gm verkar ha levt ett kortare tag tillsammans med bo
Citera
2016-12-21, 20:58
Medlem
NurseDiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Gm verkar ha levt ett kortare tag tillsammans med bo

Kanske en gambian i 25-årsåldern? En jämnårig svensk gubbe skulle nog inte vara så slipad och fly landet eller ha kortare sambo-förhållanden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in