2016-12-19, 20:14
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Haha. Nej. De får runt 2000 kr i månaden plus busskort i fickpengar och över 3000 (!) i matpengar.

https://www.uppsala.se/contentassets/439267e676aa44d68011b8db07e5fd31/27-scn-riktlinjer-ensamkommande-fickpengar.pdf

I Uppsala, men antar att det ser liknande ut över landet.

Kommunerna får 1900 kr/dygn, men det ska snart sänkas till 1300 kr/dygn. De pengarna kommer från staten och kompenseras genom neddragningar på andra områden, t.ex. minskat järnvägsunderhåll.

ok, då pratar vi om lite andra siffror. tack Japhy
Citera
2016-12-19, 20:20
Medlem
De har flytt ifrån krig, de har träffat vänner i samma situation och tillsammans inger de varandra hopp om framtiden, självklart är de glada periodvis. Förmodligen sparar de sina ledsnare stunder tills de är ensamma.
Citera
2016-12-19, 20:23
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
24 kronor om dagen i regel. De har kommit från svåra förhållanden till tryggheten i Sverige. De är glada för att de kan få en framtid här skulle jag tro.

Läs på:

En invandrarfamilj kan få 32.800 kronor per månad i bidrag enligt siffror från riksdagens utredningstjänst

http://www.friatider.se/riksdagen-en-invandrarfamilj-far-nastan-32800-kronor-i-bidrag
Citera
2016-12-19, 20:25
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
De har flytt ifrån krig, de har träffat vänner i samma situation och tillsammans inger de varandra hopp om framtiden, självklart är de glada periodvis. Förmodligen sparar de sina ledsnare stunder tills de är ensamma.

kan vara så, de döljer dock sin ledsamhet jäkligt bra, men kan vara som du säger.
Citera
2016-12-19, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Läs på:

En invandrarfamilj kan få 32.800 kronor per månad i bidrag enligt siffror från riksdagens utredningstjänst

http://www.friatider.se/riksdagen-en-invandrarfamilj-far-nastan-32800-kronor-i-bidrag
Jag pratar om ensamkommande barn. De lever mer eller mindre på existensminimum under asylprocessen. Anledningen till att de är glada är att de är i säkerhet undan krig och förföljelse. Samtidigt finns det många traumatiserade också. Alla är inte glada.
Citera
2016-12-19, 20:33
Medlem
Livstidsförsörjning i ett land med pisslåga straff. Svenska män är de fegaste på jorden, svenska mynidgheter de mest lättlurade myndigheterna i världen, lägsta kraven (på invandrare iaf i synnerhet ensamkommande) otroligt vackra slampiga tjejer och en samtyckeslag på 15 år. Tro fan att de är glada!
Senast redigerad av HitlersAnus 2016-12-19 kl. 21:00.
Citera
2016-12-19, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Jag pratar om ensamkommande barn. De lever mer eller mindre på existensminimum under asylprocessen. Anledningen till att de är glada är att de är i säkerhet undan krig och förföljelse. Samtidigt finns det många traumatiserade också. Alla är inte glada.
Det enda de har flytt ifrån är ansvar och arbete.
Citera
2016-12-19, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Tänkte på det idag när jag tog en promenad runt kupolen och senare
vandrade ned mot Norra Backa, IKEA osv.

Mötte säkert 6-7 gäng av ensamkommande, de skrattade, ropade och skojade
precis som om de vunnit på lotto eller liknande.

Vi sk etniska svenskar backade några steg bakåt tittade förundrat på dessa
mörkhyade män som verkade leva livet.

Diskussion:
varför är alla ensamkommande barn så glada?
Varför leker livet för dessa skäggbarn när vissa svenskar inte ens kan leva på¨sin pension?
Eller kan det vara så att de har ett gladare lynne än oss svenskar,
kanske är varje steg på fredlig mark en lottovinst, är det därför de är så glada?

Jag har sett många skrattande, ropande och skojande svenska barn, varför leker livet för dessa när vissa svenskar inte kan leva på sin pension? Eller har svenska barn mer rätt att vara glada än ensamkommande barn?
Citera
2016-12-19, 20:44
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jag har sett många skrattande, ropande och skojande svenska barn, varför leker livet för dessa när vissa svenskar inte kan leva på sin pension? Eller har svenska barn mer rätt att vara glada än ensamkommande barn?

absolut inte, delar dock inte din syn: jag ser oftast svenska tonåringar som har svårt med
sin identitet, får bokstavsdiagnoser, lider av depression, vill ta självmord osv.

du ser väl något jag inte ser, kan vara miljö, bor du i Danderyd
Citera
2016-12-19, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
absolut inte, delar dock inte din syn: jag ser oftast svenska tonåringar som har svårt med
sin identitet, får bokstavsdiagnoser, lider av depression, vill ta självmord osv.

du ser väl något jag inte ser, kan vara miljö, bor du i Danderyd

Då vet du nu att det finns många glada och skojande svenska barn.

Att vara glad är inget unikt för ensamkommande barn.
Citera
2016-12-19, 21:03
Bannlyst
Detta undrar jag med, har dom inte familj som är kvar i de så kallade "krigsområdet"...

Största bluffen någonsin!
Citera
2016-12-19, 21:07
Medlem
"FAKTA: Så mycket bidrag får invandraren
En nyanländ invandrarkvinna med tre barn (12, 13 och 14 år gamla) som bor i en hyresrätt på 85 kvm och har 7 000 kr i hyra får följande bidrag varje månad:

6 776 kr i etableringsersättning
3 000 kr i etableringstillägg
3 754 kr i barnbidrag
3 819 kr i underhållsstöd
4 900 kr i bostadsbidrag

= 22 249 kr per månad skattefritt.

Källa: Försäkringskassan"

Hämtat från artikel i Fria Tider.

Fråga: En icke nyanländ - dvs svensk -kvinna med tre barn som "går på soc", hur mycket får hon? Jag hoppas VERKLIGEN att det inte är mindre!!

Eller någon med tre barn och lägsta sjukersättningen plus barnbidrag, bostadsbidrag, bostadstillägg, underhållsbidrag. Jag hade en väninna förut i den situationen, och jag tycker det verkar som den nyanlända har det mer förspänt än vad min väninna hade. (Att den nyanlända har mer, och väninnan hade då arbetat och betalat skatt innan sjukskrivningen, dock inte heltid samt blandat med studier osv, därav den låga sjukersättningen).

OM det är så att nyanlända får mer pengar än "äldre" svenskar är det fan inte klokt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in