2016-12-20, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Tog han alltså livet av sig?

Kan han ha tänkt hjälpa till men backade ur och blev expedierad av GM? Eller försökte han förhindra det hela utan framgång? Blev han skjuten av annan anledning av GM, som sedan fick lust att skjuta några till? Ett orelaterat slumpmässigt självmord ett stenkast från ett terrordåd känns inte riktigt riktigt.
Citera
2016-12-20, 12:19
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Kan han ha tänkt hjälpa till men backade ur och blev expedierad av GM? Eller försökte han förhindra det hela utan framgång? Blev han skjuten av annan anledning av GM, som sedan fick lust att skjuta några till? Ett orelaterat slumpmässigt självmord ett stenkast från ett terrordåd känns inte riktigt riktigt.

Jaha. Fick för mig att han kunde ha varit GM. Måste ha läst fel någonstans.
Citera
2016-12-20, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jaha. Fick för mig att han kunde ha varit GM. Måste ha läst fel någonstans.

Det kan vara jag som hade fel. Det kan vara GM. Jag fick för mig att den ytterligare döde inte hade varit inblandad, men min tyska är lite rostig.
Citera
2016-12-20, 16:40
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det kan vara jag som hade fel. Det kan vara GM. Jag fick för mig att den ytterligare döde inte hade varit inblandad, men min tyska är lite rostig.

Liket var GM, säger polisen enligt Blick:
http://www.blick.ch/news/schweiz/zuerich/schiesserei-in-zuercher-moschee-der-tote-unter-der-gessnerbruecke-ist-der-taeter-id5921747.html

NZZ berättar vidare att GM begick självmord. GM var neger, en 24-årig ghanan som någon kastat ett schweiziskt medborgarskap på (eller om han krystats fram i Schweiz?). Tydligen sysselsatte han sig med "ockultism" och cykelstölder.
På söndagen hade han mördat en bekant, vars kropp anträffades på en lekplats i Zürich Schwamendingen.
http://www.nzz.ch/zuerich/aktuell/nach-schiesserei-in-zuerich-polizei-informiert-ueber-moschee-schuetzen-ld.135797

Mmmmm... Mångfald!
Citera
2016-12-20, 16:43
Medlem
Verkar handla om en afrikan som på sitt vis sökt lösa någon form av konflikt. Ingen terror, inga kopplingar till högerextremism.

Citat:
Swiss police have found no radical Islamist or far-right motives by a gunman who killed himself after carrying out a shooting spree at Zurich mosque that wounded three worshippers, a top police official said Tuesday.

Authorities are still investigating the possible motive of the 24-year-old Swiss citizen of Ghanaian origin with a penchant for the occult who carried out Monday's shootings in Switzerland's largest city.

The incident had stirred concerns about possible extremist violence in the mostly peaceful Alpine country that, like others in mostly Christian Europe, has been wrestling with its relationship to its Muslim communities.

The suspect, who was not identified by name but had a criminal record for a bike theft years ago, had only days earlier repeatedly stabbed and killed an acquaintance of South American origin with whom he had been arguing.

http://abcnews.go.com/International/wireStory/swiss-police-body-zurich-shooting-suspect-found-44296970

Skulle kunna vara drogrelaterat, eller psykfall. Kanske en kombination.
Senast redigerad av Batuta 2016-12-20 kl. 16:50.
Citera
2016-12-20, 18:52
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Verkar handla om en afrikan som på sitt vis sökt lösa någon form av konflikt. Ingen terror, inga kopplingar till högerextremism.

http://abcnews.go.com/International/wireStory/swiss-police-body-zurich-shooting-suspect-found-44296970

Skulle kunna vara drogrelaterat, eller psykfall. Kanske en kombination.
Jepp..stämmer nog in på de allra flesta sk migranter som invaderat Europa..dvs vår en gång trygghet är för alltid borta..??
Citera
2016-12-20, 18:54
Medlem
tzjs avatar
Stod bland nyheterna tidigare att han var besatt av det ockulta. Är det samma ställe han kommer ifrån, som där dom käkar albinos?
Citera
2016-12-20, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Jepp..stämmer nog in på de allra flesta sk migranter som invaderat Europa..dvs vår en gång trygghet är för alltid borta..??
.
Mordet på hvb-hemmet o Mölndal berodde ju på psykisk sjukdom.

Med tanke på att inga id-handlingar fanns/finns så är det svårt att avgöra tidigare eventuell sjukdomshistoria, eventuella brott, eller ens då ålder.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/dom-efter-knivmord-pa-hvb-hem
Citera
2016-12-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Stod bland nyheterna tidigare att han var besatt av det ockulta. Är det samma ställe han kommer ifrån, som där dom käkar albinos?
Jo då. I Ghana förekommer det att albinos dödas för att användas i ritualer...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in