2016-12-10, 11:34
Medlem
Badios avatar
Ska vara skallbergsgatan 6 enligt VLT. Finns dock ingen skriven man i 40-årsåldern på adressen.
Citera
2016-12-10, 11:51
Medlem
Alpha00s avatar
Vlt:
En man i 40-årsåldern hittades skjuten och avled senare av sina skador.
Citera
2016-12-10, 11:56
Medlem
Skallbergsgatan 6c.

Borde det vara. VLT skriver att det är nr6. De intervjuar en kille som bor i trapphuset där det skedde. Han presenterar sig som Rikard. Stämmer in åldersmässigt på en Rikard i samma trapp.
Citera
2016-12-10, 12:03
Medlem
Jag bor i trappen, snutarna verkade ha noll koll eftersom man möttes av irritation när man klev utanför porten.
Bor en utländsk familj på aktuella adressen, aldrig uppfattat dem som några värstingar, väldigt trevliga och lågmälda.
Hade sina stora fester ibland, men aldrig något som spårat ur.
Citera
2016-12-10, 12:07
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gruppterapi
Jag bor i trappen, snutarna verkade ha noll koll eftersom man möttes av irritation när man klev utanför porten.
Bor en utländsk familj på aktuella adressen, aldrig uppfattat dem som några värstingar, väldigt trevliga och lågmälda.
Enligt ratsit så är det bara en person skriven på varje lägenhet i trappen. Är det hos 57-åringen det skett då?
Citera
2016-12-10, 12:17
Medlem
Ska det börjas skjutas i Västerås också
Undrar vad skjutningen kan bero på! Finns det många big shots i Vessan?
Citera
2016-12-10, 12:25
Medlem
mg57s avatar
Citat:

Varför skulle dina grannar vara otrevliga mot dig bara för att dom är gangsters? Man skiter ju inte där man äter så att säga.

Tjänade 500 kr på de här mordet ( hade betta med en kompis 500 kr ifall nån blev mördad i helgen och dumfan torskade efter första natten, ska ringa snart o försöka med en kvitt eller dubbelt..Easy money )
Citera
2016-12-10, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Enligt ratsit så är det bara en person skriven på varje lägenhet i trappen. Är det hos 57-åringen det skett då?

Enligt avspärrningar är det första dörren på bottenvåningen till höger, utländskt namn. Vet ej vem som är skriven på adressen.
Citera
2016-12-10, 12:39
Medlem
Skallberget är nästa område att "falla" i Västerås. Det var ett helt normalt svenssonområde bara för några år sedan men nu är det fyllt med blattar och missbrukare. Det är väldigt mycket kommunala hyreslägenheter så Skallberget och därmed så blir koncentrationen av mena-patrask allt högre. Svensson flyttar ut och Mohammed flyttar in, bokstavligt talat.

Kort och gott kan man säg att om din hyresvärd heter Mimer (det kommunala bostadbolaget) så bor du i ghettot, flytta för f*n.
Citera
2016-12-10, 12:55
Medlem
Badios avatar
Citat:
Enligt avspärrningar är det första dörren på bottenvåningen till höger, utländskt namn. Vet ej vem som är skriven på adressen.
Okej då är det hos 57-åringen misstänkta mordet skett.
Citera
2016-12-10, 13:07
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mg57
Varför skulle dina grannar vara otrevliga mot dig bara för att dom är gangsters? Man skiter ju inte där man äter så att säga.

Tjänade 500 kr på de här mordet ( hade betta med en kompis 500 kr ifall nån blev mördad i helgen och dumfan torskade efter första natten, ska ringa snart o försöka med en kvitt eller dubbelt..Easy money )

Antar att snuten blev irriterad att det dök upp folk. Det så de alltid reagerar, kör i väg alla de stör utredningen.
Snuten: -"Vad har du här att göra? Den boende: -" Jag bor här"! Snuten: -"Ska det vara nödvändigt "?
Citera
2016-12-10, 13:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Antar att snuten blev irriterad att det dök upp folk. Det så de alltid reagerar, kör i väg alla de stör utredningen.
Snuten: -"Vad har du här att göra? Den boende: -" Jag bor här"! Snuten: -"Ska det vara nödvändigt "?

Eh, jag fattar det mer som" varför tror du du skulle märkt om grannarna var gangsters? " (angående svaret från den du citerar till signaturen gruppterapi).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in