2017-01-13, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Visst, men största "risken" är att du får en ny favorit...
Du lär ju ha stålmage om du kallar magsjuka för "risk". Jag brukar ligga utslagen en vecka per år eller varannat år på sistone.
Citera
2017-01-13, 07:11
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trekantshatt
Du lär ju ha stålmage om du kallar magsjuka för "risk". Jag brukar ligga utslagen en vecka per år eller varannat år på sistone.
*s*

Näe, men det ska mycket till att tillaga något så fel så att jag blir magsjuk. Tror aldrig att jag varit med om det.
Citera
2017-01-13, 11:41
Medlem
japanskbruds avatar
dom flesta svenskar är extremt tråkiga när det gäller att prova nya saker. Dom köper t ex felix ketchup och vägrar prova alla andra 10 sorter som kanske är bättre? Hur fan kan man stå ut med att inte veta ..
Citera
2017-01-13, 13:47
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
dom flesta svenskar är extremt tråkiga när det gäller att prova nya saker. Dom köper t ex felix ketchup och vägrar prova alla andra 10 sorter som kanske är bättre? Hur fan kan man stå ut med att inte veta ..
Haha, jag som inte ens använder ketchup. Kanske jag inte är så modig vad gäller mat som jag tror ;-)
Citera
2017-01-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud

Men om man är nöjd med Felix ketchup, varför ska man testa alla andra sorter för att de om de är bättre? Jag förstår inte riktigt varför. Däremot kommer folk troligen att testa andra sorter om de till exempel är missnöjda med Felix, eller om de blir bjudna på mat hemma hos någon som endast har Heinz ketchup hemma.

Jag har inget emot att testa nya saker. Men det handlar väl mest om att testa andra typer av kött och fisk, nya grönsaker osv. Inte att fortsätta käka ketchup, men pröva alla sorter som finns på marknaden. Eller liknande. Även om vissa undantag finns. Jag har till exempel provat olika pastamärken och olika pastaformer (Spagetti, Farfalle etc). Men överlag så håller jag mig till ett märke om jag är nöjd med den produkten. Då får jag väl fortsätta vara extremt tråkig på den fronten då.
Citera
2017-01-13, 19:15
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Låt folk äta vad de vill.
Vad är det för mening att tvinga i sig saker som de inte gillar.
Visst ska man prova, men smaklökarna förändras med åren och därmed vad man uppskattar.
Jag äter i princip allt, men tycker både ostron och exempelvis sushi är väldigt överskattat.
Det är ok liksom.
Så varför ska jag äta det?
Citera
2017-01-25, 00:57
Medlem
Mohaves avatar
Ostron är mycket nice. Dessutom kan man åka på ostronresa där man kan plocka på sig hur mycket som helst. Heldagsutflykt som kostar typ 1000-2000 skr.

Finns på svenska västkusten och på danska Jyllands västkust som har enorma ostronbankar. https://www.facebook.com/ostronresan/

Jag var på en sådan i Jylland i fjol. Rekommenderas.
Citera
2017-01-25, 01:54
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Ostron är mycket nice. Dessutom kan man åka på ostronresa där man kan plocka på sig hur mycket som helst. Heldagsutflykt som kostar typ 1000-2000 skr.

Finns på svenska västkusten och på danska Jyllands västkust som har enorma ostronbankar. https://www.facebook.com/ostronresan/

Jag var på en sådan i Jylland i fjol. Rekommenderas.
Kul!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in