Citat:
Ursprungligen postat av
japanskbrud
dom flesta svenskar är extremt tråkiga när det gäller att prova nya saker. Dom köper t ex felix ketchup och vägrar prova alla andra 10 sorter som kanske är bättre? Hur fan kan man stå ut med att inte veta ..
Men om man är nöjd med Felix ketchup, varför ska man testa alla andra sorter för att de om de är bättre? Jag förstår inte riktigt varför. Däremot kommer folk troligen att testa andra sorter om de till exempel är missnöjda med Felix, eller om de blir bjudna på mat hemma hos någon som endast har Heinz ketchup hemma.
Jag har inget emot att testa nya saker. Men det handlar väl mest om att testa andra typer av kött och fisk, nya grönsaker osv. Inte att fortsätta käka ketchup, men pröva alla sorter som finns på marknaden. Eller liknande. Även om vissa undantag finns. Jag har till exempel provat olika pastamärken och olika pastaformer (Spagetti, Farfalle etc). Men överlag så håller jag mig till ett märke om jag är nöjd med den produkten. Då får jag väl fortsätta vara extremt tråkig på den fronten då.