2016-12-09, 18:51
Medlem
SugaredThoughtss avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=6581480

Mycket nyspråk, men penisar bär folk väl inte? De hänger ju.
Citera
2016-12-09, 19:04
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=6581480

Mycket nyspråk, men penisar bär folk väl inte? De hänger ju.

När jag läser om penisbärare och att sexualrådgivare ska syssla med uppsökande verksamhet på afghanska HVB-hem så känner jag att vår nation förtjänar att gå under.
Citera
2016-12-09, 19:59
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelmunk
Får lite intryck av att man egentligen vill locka till sig potentiella smittbärare för att kunna motverka spridningen av sexuellt överförbara sjukdomar, inom eller från de grupper satsningen först och främst berör.

Ett mätverktyg för att mäta penis får agera lockbete samtidigt som det ger vårdpersonal tillfälle att inspektera personens könsorgan, eventuella synliga tecken på sjukdom kan då upptäckas och i och med detta kan även behandling påbörjas. För värre smittor kan även smittspårning ske. Gissar att det inte är särskilt ofta dessa personer frivilligt låter vårdpersonal undersöka deras nedre regioner.
Nu ska du inte uppfatta mig som elak mot dig MEN tror du verkligen att de kommer springande till könskliniken med ballen i högsta hugg för att få reda på exakta omkretsen på självaste Petternicklas????
Att de är en aning utvecklingsstörda också.
Att de sitter i rad med snopparna dinglande, redo för mätning och att det kommer att bli deras nya hobby.
Tror du inte de har sett sin egen balle någon gång eller inte ens vet vad cm är ?
Eller hur tänkte du ?

Det är väl för sjutton bara att säga.
Använd kondom. Finns i både jordgubbs och hallonsmak. Nam , nam.
Vill du pöka grönt ja då finns det också...
Finns också alla möjliga storlekar för Petternicklas.
Ni har någon form av kondom i Afghanistan, Syrien eller vart nu snoppbäraren kommer ifrån ????
Vad använder man hos er?
Ni kanske pökar hej vilt med första bästa hål ni ser?
Ställa frågor.
Ska det vara så svårt att prata klarspråk?

Ska det ta ett år med bilder boken från RFSU innan själva sakfrågan tas upp?

Slänga fram mätdonet och sedan då....
Får jag titta på lille ballen Hi, hi, hi...
Illröd i ansiktet.

Tror du det här skulle fungera på våra Svenska pojkar också?
Varsågod! Mät din balle hos oss....
Könskliniken tar hand om era ballar grabbar. Tuta och kör.....

Varför har Svensken blivit så katastrofalt hjärndöd?
Hur kan man tro att kukmätning är det samma som att våldtäkter och bilden på kvinnor förändras?
Stefan Löfven tycks anse att han och män tänker med ballen alltså.....
Senast redigerad av goran744 2016-12-09 kl. 20:16.
Citera
2016-12-09, 20:19
Medlem
yz44s avatar
Verkligheten överträffar återigen dikten i detta sanslöst sjuka land, sverige behöver akut läggas in på sluten avdelning för att komma tillrätta med sina psykiska problem.
Citera
2016-12-09, 20:33
Medlem
tzjs avatar
Man kan ju hoppas att projektet är till för att samla in DNA på samtliga flyktingar som besöker mottagningarna. Alternativt erbjuda en "kuksalva" gratis som gör dom sterila och impotenta.
Citera
2016-12-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Nu ska du inte uppfatta mig som elak mot dig MEN tror du verkligen att de kommer springande till könskliniken med ballen i högsta hugg för att få reda på exakta omkretsen på självaste Petternicklas????

Nja, nu var det ju inte min mening att andra stycket skulle framstå som seriöst. Försökte mest skämta om det bisarra i att försöka motverka spridningen av STDs genom kukmätarreklam. Avsikten är säkert "god", men visst fan framstår hela projektet som virrigt och ogenomtänkt.

Ser på svaren jag fick att det nog är jag som inte kan kommunicera i text över internet, så får be om ursäkt. Blir kanske -smileyn på nästa sarkasm.
Citera
2016-12-09, 20:56
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Meeen! Det kommer inte sitta nån batikhäxa där och mäta negerkukar. Alla får ett måttband sen får de gå hem och mäta sin egen. Då menar jag alla, även vita pojkar eftersom kampanjen riktar sig till alla ungdomar av manligt kön. Det är för att locka killar till ungdomsmottagningen då de är dåliga på att uppsöka den. Läs originalartikeln. Fria tider suger getballe (fast de kanske mäter den först). Så jävla korkad tråd det här.
För övrigt är det ändå en dålig idé. Vem fan lockas att gå till ungdomsmottagningen för att få ett måttband?
Citera
2016-12-09, 21:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Meeen! Det kommer inte sitta nån batikhäxa där och mäta negerkukar. Alla får ett måttband sen får de gå hem och mäta sin egen. Då menar jag alla, även vita pojkar eftersom kampanjen riktar sig till alla ungdomar av manligt kön. Det är för att locka killar till ungdomsmottagningen då de är dåliga på att uppsöka den. Läs originalartikeln. Fria tider suger getballe (fast de kanske mäter den först). Så jävla korkad tråd det här.
För övrigt är det ändå en dålig idé. Vem fan lockas att gå till ungdomsmottagningen för att få ett måttband?

Men hur i helvete vet de på UM att männen mäter korrekt? Eller att de ens bryr sig om resultatet och skaffar passande kådis? Återkopplar kukbäraren till UM:en eller får penisen bara ett måttband och sedan är det hejhej?

Ogenomtänkt idiotprojekt. Varför ska asylsökande vuxenbarn mäta kuken i Sverige? Vi vet inte vem alla dessa "barn" är eller vad de ens har för syfte med att ta sig till norra Europa, men gud nåde om vi inte har koll på storleken!!!
(Och alla "ungdomar" på HVB-hemmen är för fan närmare medelåldern än vad de är ungdomar).
Senast redigerad av GenesisP 2016-12-09 kl. 21:10.
Citera
2016-12-09, 21:03
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelmunk
Nja, nu var det ju inte min mening att andra stycket skulle framstå som seriöst. Försökte mest skämta om det bisarra i att försöka motverka spridningen av STDs genom kukmätarreklam. Avsikten är säkert "god", men visst fan framstår hela projektet som virrigt och ogenomtänkt.

Ser på svaren jag fick att det nog är jag som inte kan kommunicera i text över internet, så får be om ursäkt. Blir kanske -smileyn på nästa sarkasm.
Det skrivna ordet är svårt att tyda när det står naket och ensamt😂
Du behöver inte be om ursäkt.
Trött på allt vad ursäkter är.
Dags att bli en överdrivet och ordentligt elak skitstövel, på ren Svenska.
Nu får det vara bra med mätdon till både snopp och skalle från våra små nazzegubbar i Rosenbad.
Kan väl för sjutton inte bara vara jag som är en elak skitstövel????
Senast redigerad av goran744 2016-12-09 kl. 21:10.
Citera
2016-12-09, 21:27
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Men hur i helvete vet de på UM att männen mäter korrekt? Eller att de ens bryr sig om resultatet och skaffar passande kådis? Återkopplar kukbäraren till UM:en eller får penisen bara ett måttband och sedan är det hejhej?

Ogenomtänkt idiotprojekt. Varför ska asylsökande vuxenbarn mäta kuken i Sverige? Vi vet inte vem alla dessa "barn" är eller vad de ens har för syfte med att ta sig till norra Europa, men gud nåde om vi inte har koll på storleken!!!
(Och alla "ungdomar" på HVB-hemmen är för fan närmare medelåldern än vad de är ungdomar).

Grejen med måttbandet är bara för att göra dem nyfikna. När de väl är där får de höra om blommor och bin och sånt. Ingen jävel bryr sig om kukmåttet. Förmodligen är tanken att det ska se bra ut i nån besöksstatistik så de kan motivera sin idiotverksamhet. Hoppas ingen går dit.
Citera
2016-12-09, 21:39
Medlem
goran744s avatar
Jag måste dock få säga att Svensken trotts allt är en otroligt rolig varelse.
När den får panik så tar den....
ena dagen fram ett armband mot våldtäkt.
Nästa en penismätare mot våldtäkt.
Vi är härliga, måste jag få säga😂
Nu har jag inget mer att säga om den saken.
Citera
2016-12-09, 22:28
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Men hur i helvete vet de på UM att männen mäter korrekt?

Kanske blir som med åldern, när personen själv får skatta den?

Annat det än Strindberg (igen) som för att offentligt vederlägga Siri von Essens (inte Harriet Bosse som jag av misstag pekade ut tidigare) infama ryktesspridning lät förrätta en pittmönstring å Kgl Djurgården i närvaro av professionellt kvinnligt biträde samt två vittnesgilla herrar som skriftligt kunde intyga mätningens grannlaga genomförande!

(vid ett annat tillfälle antecknat som ”mättes i upprört tillstånd 16 x 4 centimeter”)

Förtroende är bra, kontroll är bättre, som Lenin sa. Särskilt för upprörda tillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in