2022-05-01, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Biden äter middag med och fjäskar för journalisterna och drar TDS-skämt.

Nu har allt blivit normalt, påstås det. Dvs allt värre kriser rullar in? (De har glömt Europa som står under attack av supermakterna. Möjligen talar han om att Trump inte var med på dessa middagar.)

https://www.theguardian.com/us-news/2022/may/01/a-horrible-plague-then-covid-biden-and-correspondents-joke-in-post-trump-return-to-normality

Du har lite svårt för kontext ser jag….
Citera
2022-05-01, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Biden fortsätter agera fientligt mot medier. När de ställer "fel" frågor kastar hans team ut dem, och Biden kommenterar ärligt och syrligt att det var för att deras frågor inte föll honom i smaken.
Kännetecknar detta verkligen en fri press?
Ja det är viktigt med en fri press.
Har du förslag på vad Biden borde ha gjort istället?
Citera
2022-05-01, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Han borde istället svara på pressens frågor ärligt och efter bästa förmåga när dessa frågor behandlar ämnen som är av vikt för det amerikanska folket, även om frågorna är obehagliga för honom personligen. Han är trots allt den fria världens ledare.
Citera
2022-05-01, 19:46
Medlem
Citat:
What he said!
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Han borde istället svara på pressens frågor ärligt och efter bästa förmåga när dessa frågor behandlar ämnen som är av vikt för det amerikanska folket, även om frågorna är obehagliga för honom personligen. Han är trots allt den fria världens ledare.
Citera
2022-05-01, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Jag förmodar att du talar om hans sons laptop?
Nixon predikatet ledde till att justitiedep. Alltid ber samtliga presidenter att inte kommentera pågående utredningar eftersom de kan befläcka en eventuell grand jury. Tex en secret grand jury.

(president Nixon kommenterade i förbifarten att Charlie Manson borde dömas till något hemskt.
Vilket ledde till att domaren i målet fick avbryta och skicka hem juryn.
Ifall du menar att president biden farit med osanning i något annat ärende så kan vi naturligtvis diskutera det med.

Citat:
Från WaPo

That’s right: The president of the United States, a lawyer (by training) and chief champion of the Constitution (by law), had offered a verdict about an ongoing criminal trial of a madman.

“Within moments,” wrote Jeff Guinn, the author of a book on Manson and his trial, “Nixon’s remarks flashed across the national wire services,” which today is like saying Manson and Nixon immediately became a trending topic.

Like Trump, Nixon was obsessed with leaks. It led to Watergate — and ruin.

Lawyers for Manson and his followers immediately demanded a mistrial, portraying their deranged clients as the peace-and-love good guys when compared to Nixon’s misdeeds in Vietnam.

The coverage in newspapers, including The Washington Post, was fittingly surreal
.

Jag vore hemskt glad ifall du läser artikeln och ger mig dina synpunkter. Ifall du har något annat material som du vill att jag ska läsa eller se på så är jag villig att göra det med.
Citera
2022-05-01, 21:18
Bannlyst
Citat:

Nu har allt blivit normalt, påstås det.

https://www.theguardian.com/us-news/2022/may/01/a-horrible-plague-then-covid-biden-and-correspondents-joke-in-post-trump-return-to-normality
Jag tror att du missade hans punch line.
Han syftade på att Donald Trump är en horrible plague och att covid var minimalt i jämförelse.
därav alla skratt i salongen.

Men visst du har rätt. Orange man drog mycket bättre skämt när han rostade Washington pressen och lät sig roastas varje
år under WH correspondents dinner.
Senast redigerad av seppolundgren 2022-05-01 kl. 21:23.
Citera
2022-05-01, 21:27
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Jag tror att du missade hans punch line.
Han syftade på att Donald Trump är en horrible plague och att covid var minimalt i jämförelse.
därav alla skratt i salongen.

Men visst du har rätt. Orange man drog mycket bättre skämt när han rostade Washington pressen och lät sig roastas varje
år under WH correspondents dinner.
Det är naturligtvis det jag kallar för TDS-skämt. Ni troll försöker bara hitta på saker om andra skribenter.

Men de bara skojar om att allt blivit normalt eftersom presidenten och journalisterna kan äta lunch tillsammans och vara polare så att pressen och politikerna blir en enhet mot folket.

De kunde bekymra sig om att krig rasar i Europa. Men kriget är ett sätt som de slår ut Europa på.
Citera
2022-05-01, 22:25
Bannlyst
Citat:
Det är naturligtvis det jag kallar för TDS-skämt. Ni troll försöker bara hitta på saker om andra skribenter.

Men de bara skojar om att allt blivit normalt eftersom presidenten och journalisterna kan äta lunch tillsammans och vara polare så att pressen och politikerna blir en enhet mot folket.

De kunde bekymra sig om att krig rasar i Europa. Men kriget är ett sätt som de slår ut Europa på.
Tycker du det är problematiskt när en president (vilken som helst) lunchar med journalister,smsar journalister,ringer journalister på privata linjer, eller samtalar med journalister off-the record?
Citera
2022-05-01, 22:27
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Tycker du det är problematiskt när en president (vilken som helst) lunchar med journalister,smsar journalister,ringer journalister på privata linjer, eller samtalar med journalister off-the record?
De får dra sina TDS-skämt tillsammans och tycka att allt är normalt medan Europa kraschar. Det här är en detalj. jag släpper den.
Citera
2022-05-03, 12:53
Medlem
Fler Republikaner stödjer Trump än vad det finns Demokrater som stödjer Biden:

https://abcnews.go.com/Politics/midterm-primaries-trump-retains-majority-gop-support-poll/story?id=84452201
Citera
2022-05-03, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Fler Republikaner stödjer Trump än vad det finns Demokrater som stödjer Biden:

https://abcnews.go.com/Politics/midterm-primaries-trump-retains-majority-gop-support-poll/story?id=84452201
Vilket ju är extremt anmärkningsvärt egentligen med tanke på att Biden sitter i vita huset medan Trump inte gjort det på över ett år. Att bara drygt hälften av det egna partiets väljare ställer sig bakom sin egen president vittnar ju bara om hur katastrofalt Biden har misskött sig. Fortsätter utvecklingen kommer demokraterna snart att vara slut som parti. Kanske splittras de upp i ett stalinist-marxistiskt parti och ett liberalt.
Citera
2022-05-04, 01:26
Medlem
Citat:
Jag förmodar att du talar om hans sons laptop?
Jag talar om allting. Biden vägrar att svara på allting som inte passar honom och han ljuger som en häst travar. Numer kan han förstås inte ens tala sammanhängande, men får han en svår fråga blir han alltid aggressiv oavsett hur hövligt ställd frågan än är. En av de mest ohederliga människor jag någonsin sett. På det sättet påminner han faktiskt om dig även om Biden råkar ha varit mer streetsmart, antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in