Citat:
Ursprungligen postat av
TomSowell
Han borde istället svara på pressens frågor ärligt och efter bästa förmåga när dessa frågor behandlar ämnen som är av vikt för det amerikanska folket, även om frågorna är obehagliga för honom personligen. Han är trots allt den fria världens ledare.
Jag förmodar att du talar om hans sons laptop?
Nixon predikatet ledde till att justitiedep. Alltid ber samtliga presidenter att inte kommentera pågående utredningar eftersom de kan befläcka en eventuell grand jury. Tex en secret grand jury.
(president Nixon kommenterade i förbifarten att Charlie Manson borde dömas till något hemskt.
Vilket ledde till att domaren i målet fick avbryta och skicka hem juryn.
Ifall du menar att president biden farit med osanning i något annat ärende så kan vi naturligtvis diskutera det med.
Citat:
Från WaPo
That’s right: The president of the United States, a lawyer (by training) and chief champion of the Constitution (by law), had offered a verdict about an ongoing criminal trial of a madman.
“Within moments,” wrote Jeff Guinn, the author of a book on Manson and his trial, “Nixon’s remarks flashed across the national wire services,” which today is like saying Manson and Nixon immediately became a trending topic.
Like Trump, Nixon was obsessed with leaks. It led to Watergate — and ruin.
Lawyers for Manson and his followers immediately demanded a mistrial, portraying their deranged clients as the peace-and-love good guys when compared to Nixon’s misdeeds in Vietnam.
The coverage in newspapers, including The Washington Post, was fittingly surreal
.
Jag vore hemskt glad ifall du läser artikeln och ger mig dina synpunkter. Ifall du har något annat material som du vill att jag ska läsa eller se på så är jag villig att göra det med.