2021-09-09, 23:06
Medlem
Den bland vänstern högaktade nättidningen politico berättar att Bidens egna medarbetare stänger av ljudet på TVn när Biden talar för att han är så fruktansvärt pinsam att lyssna på:

Citat:
JOE BIDEN often thinks he’s his own best messenger. Many people in his own White House don’t always agree.

When Biden gives public remarks, some White House staffers will either mute him or turn off his remarks, according to White House officials.

It’s not that they’re indifferent to what their boss has to say. Indeed, their livelihoods are directly invested in it. Rather, they’re filled with anxiety that he’s going to take questions from the press and veer off the West Wing’s carefully orchestrated messaging.

“I know people who habitually don’t watch it live for that reason,” said one current official.
Häxan Psaki bekräftar:

Citat:
White House press secretary Jen Psaki admitted during an interview in ​May that allowing Biden, 78, to take questions is “not something we recommend.”

“In fact, a lot of times we say, ‘Don’t take questions,'” Psaki said, adding, “He’s going to do what he wants to do, because he’s the president of the United States.”

Mytomanen själv inbillar sig
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Biden
“Anyway, I should get going. I can get myself in trouble here. But I ​get in trouble for things I say, I know. No one ever doubts I mean what I say; the problem is I sometimes say all that I mean​,” he told the athletes near the end of their meeting

https://www.politico.com/newsletters/west-wing-playbook/2021/09/07/biden-anxiety-levels-494228
Senast redigerad av TomSowell 2021-09-09 kl. 23:11.
Citera
2021-09-10, 09:57
Bannlyst
Presidenten som är illegitim, eftersom Donald Trump säkerligen vann valet 2020 men föll i vad som istället blev statskuppen, är för tyranni.

https://www.bitchute.com/video/vHR3EgS6K5yy/

Han ljuger. "De ovaccinerade som på sin dödsbädd ångrat sig" och idiotin vid 0:32 "detta handlar om skyddet de vaccinerade behöver mot de ovaccinerade".
Citera
2021-09-10, 12:16
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
jag redovisade bara senaste mätningen. Jämfört med motsv mätningar tidigare under året så är det i vart fall en signifikant nedgång och fallet har accelererat under sensommaren. Det om något visar på en negativ trend, men det är klart Biden är ju er Superman så han kommer tillbaka - allt talar för det... host host...
Klart som korvspad att trendpilen landar norr om dagens nivå. Relativt snart också. Ett tecken på det är t.ex. när de etablerade mediedrakarna inte längre vill göra ett stort nummer av händelserna i Afghanistanigen.
Citera
2021-09-10, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Klart som korvspad att trendpilen landar norr om dagens nivå. Relativt snart också. Ett tecken på det är t.ex. när de etablerade mediedrakarna inte längre vill göra ett stort nummer av händelserna i Afghanistanigen.

...tack, du tillskriver alltså de etablerade mediedrakarna makten att påtagligt kunna påverka opinionen utifrån sin egen agenda. Bra att ha i åtanke när ex ämnet Trump, Kapitolium, BLM, islam, invandring, censur eller andra "heta" skiljefrågor diskuteras här.
Citera
2021-09-10, 15:25
Bannlyst
Citat:
...tack, du tillskriver alltså de etablerade mediedrakarna makten att påtagligt kunna påverka opinionen utifrån sin egen agenda. Bra att ha i åtanke när ex ämnet Trump, Kapitolium, BLM, islam, invandring, censur eller andra "heta" skiljefrågor diskuteras här.

Jag tror att han menar att media kommer hitta annat att skriva om därför att deras läsare kommer tappa intresset.

Skulle jag ha fel,så får valentine gärna rätta mig
Citera
2021-09-10, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Jag tror att han menar att media kommer hitta annat att skriva om därför att deras läsare kommer tappa intresset.

Skulle jag ha fel,så får valentine gärna rätta mig

det du skriver emotsäger inte det jag skrev, utan bekräftar det i stora drag hoppas jag du förstår, tack
Citera
2021-09-10, 17:25
Bannlyst
Citat:
det du skriver emotsäger inte det jag skrev, utan bekräftar det i stora drag hoppas jag du förstår, tack
Skulle du kunna utveckla?
Citera
2021-09-10, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Det finns ingen som helst studie som visar att en sittande president skulle falla på utrikespolitik.
Amerikaner verkar inte bry sig om annat än inhemska frågor.

Ge det 8 veckor och jag garanterar att ingen i massmedia längre pratar om eller skriver om Afghanistan.

Afghanistan på löpsedlar säljer inte lösnummer.
Kim Kardashians senaste klänning, Trumps nya frisyr, Presidenter som knullar porrstjärnor, Biden ramlar på en trappa,
det är sådant som genererar klicks och tidningsköp idag.

Jag önskar att medialandskapet vore annorlunda men detta är den objektiva verklighet vi lever i.

OT:
Som Maggie Haberman på NyTimes en gång skrev. Trump brukade ringa oss med scoop, reagerade sedan kraftigt på storyn i sin twitterkanal, och sedan efter en kort tid klagade han till familjen sulzberger när vi inte skrivit tillräckligt om honom just dagen efter.
Citera
2021-09-10, 23:35
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Det finns ingen som helst studie som visar att en sittande president skulle falla på utrikespolitik.

Ge det 8 veckor och jag garanterar att ingen i massmedia längre pratar om eller skriver om Afghanistan.

Kim Kardashians senaste klänning, Trumps nya frisyr, Presidenter som knullar porrstjärnor, Biden ramlar på en trappa,

Jag önskar att medialandskapet vore annorlunda men detta är den objektiva verklighet vi lever i.

OT:
Som Maggie Haberman på NyTimes en gång skrev. Trump brukade ringa oss med scoop, reagerade sedan kraftigt på storyn i sin twitterkanal, och sedan efter en kort tid klagade han till familjen sulzberger när vi inte skrivit tillräckligt om honom just dagen efter.
Right.

Just IT-sektorns utbyggnad (som nämnts innan) kan bli ett dräpande slag mot Murdochs imperium. För skulle t.ex. cord cutting fenomenet tillta så blir även republikanernas socio-tekniska skapelse skadad, i grunden. Och medborgarnas uppmärksamhet än mer svårfångad.

Vad gäller utrikespolitiken så är det väl egentligen vad eller vilka tänkbara aggressioner storlandet Kina önskar demonstrera, som har betydelse. Men det är nog väldigt långsökt att tro de planerar något världsomvälvande nu som kräver västinterventioner...utöver pandemibekämpning ska sägas.
Citera
2021-09-10, 23:46
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:

OT:

Det fetstilade var faktiskt makalöst korkat. Att ens påstå något som att Amerikas utrikespolitik inte kan reflektera negativt på ett presidentskap är uppriktigt galet. Du behöver inte hitta en studie om det hela du kan bara läsa lite historik om man nu inte ens kan referera till våran nutidshistoria. Jag tror inte Lyndon B. Johnson var en särskilt populär president under Vietnamkriget på hemmaplan eller för den delen i Sverige. Kriget var inte populärt och det kunde man märka över hela världen även i Amerika

Lyndon B. Johnson stands as one of America's most successful presidents regarding domestic policy, starting Great Society programs and supporting civil rights, but his popularity and place in history suffered greatly due to his foreign policy mistakes — chief among them the war in Vietnam.

https://www.newsmax.com/TheWire/President-Poll-Lyndon-Johnson/2014/08/08/id/587739/
Citera
2021-09-11, 13:00
Medlem
Tok-Franss avatar
Katastrofen i Afghanistan bara fortsätter.
Som om det inte var nog med att Peking-Joe bjöd afghaner på skjuts i hjulhuset på flygplan, eller att 13 unga Amerikanska soldater förlorade livet vid en självmordattack vid flygplatsen.

Så framkommer det nu att den senila gubben gav klartecken för ett missil-anfall som svar på självmordsattacken vid flygplatsen. Problemet uppstår då missilen träffar en bil tillhörande en biståndsarbetare och sju små barn.
Missilen träffar rätt, 🤯 men varför vill Peking-Joe mörda Afghanska barn?

https://www.nytimes.com/2021/09/10/world/asia/us-air-strike-drone-kabul-afghanistan-isis.html
-We will not forgive, we will not forget.
We will hunt you down.
Peking-Joe
Citera
2021-09-11, 13:12
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Katastrofen i Afghanistan bara fortsätter.
Som om det inte var nog med att Peking-Joe bjöd afghaner på skjuts i hjulhuset på flygplan, eller att 13 unga Amerikanska soldater förlorade livet vid en självmordattack vid flygplatsen.

Så framkommer det nu att den senila gubben gav klartecken för ett missil-anfall som svar på självmordsattacken vid flygplatsen. Problemet uppstår då missilen träffar en bil tillhörande en biståndsarbetare och sju små barn.
Missilen träffar rätt, 🤯 men varför vill Peking-Joe mörda Afghanska barn?

https://www.nytimes.com/2021/09/10/world/asia/us-air-strike-drone-kabul-afghanistan-isis.html
-We will not forgive, we will not forget.
We will hunt you down.
Peking-Joe
SÅ Biden är inte bara dement utan också en krigsförbrytare. Det var som tusan. Vi får förutsätta att TDS-kulten går i taket av glädje och stolthet!
The New York Times published the results of an investigation on Friday that suggests the Biden administration targeted an innocent man who worked for a U.S. organization in a drone strike that killed several civilians. If true, the airstrike could constitute a violation of international law governing such targeted killings in wartime — in other words, a war crime.
https://www.breitbart.com/politics/2021/09/10/nyt-biden-may-have-droned-innocent-family-in-kabul-possible-war-crime/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in