2020-07-28, 22:41
Medlem
Snapcounts avatar
Hur är det, finns det någon "short list" på VP kandidater ?

Han har väl lovat att det skall bli en kvinna ?

Biden vil kunngjøre visepresidentkandidat i starten av august

Demokratenes presidentkandidat Joe Biden sier tirsdag at han vil kunngjøre hvem som vil stille til valg sammen med ham som visepresidentkandidat i løpet av den første uken av august, melder Reuters.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5f2086f2db318300189963d5?utm_source=vgfront&utm_co ntent=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhet sdognet
Citera
2020-07-28, 22:42
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Och om Biden inte gör totalt bort sig så har han i alla fall mäktat med att ställa upp något sådant. Fast Biden skriker kanske HOAAAX ...
Men får han säga nej till en sådan kallelse? Om inte han är tvungen så ser jag ingen anledning för honom att dyka upp.
Citera
2020-07-28, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Men får han säga nej till en sådan kallelse? Om inte han är tvungen så ser jag ingen anledning för honom att dyka upp.

Jag tror att han måste det, presidenten kommer ju inte att ge honom förbud att yttra sig. Ha ha det skulle se för roligt ut om de hämtade uncle joe i handbojor. Undrar hur folk skulle reagera?
Citera
2020-07-29, 01:52
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Jag tror att han måste det, presidenten kommer ju inte att ge honom förbud att yttra sig. Ha ha det skulle se för roligt ut om de hämtade uncle joe i handbojor. Undrar hur folk skulle reagera?
Ja alltså om han nu blir kallad och är tvungen att dyka upp så är det garanterat något som kommer att stjälpa honom. Och speciellt att det sker så tätt inpå valet. Det kommer att vara färskt i minnet för folket som får se Biden bli utfrågad om inblanding i en kupp av presidenten, med falsk information hämtat ifrån ryssar. Inte alls bra för honom i så fall. Lite som det som hände med Hillary och FBI precis innan valet. Wow det här var verkligen inte bra för honom och DNC.
Citera
2020-07-29, 07:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Biden tappar svarta röster som aldrig förr nu! Den framträdande liberale svarta medborgarrättskämpen och advokaten Leo Terrell gör nu fullständig avbön och meddelar i ett framträdande hos Geraldo att han aldrig i livet ens kommer överväga tanken att rösta på rasisten Joe Biden i valet. "You ain't black" kommentaren var den sista spiken i kistan, och Terrell säger att Biden är en skymf mot varenda svart amerikan, samt mot alla amerikanska väljare i allmänhet. En annan bidragande orsak är BLM-upploppen, där han mear att MSM i sitt rabiata Trump-motstpnd och lyriska Biden-vurmande skapar ett falskt narrativ, och att det svarta communityt i realiteten behöver polisen samt lag och ordning precis lika mycket som alla andra. Biden beskriver alltså simpla brottslingar och våldsverkare som "demonstranter" och det är fel, menar Terrell.

https://www.youtube.com/watch?v=6s_FwayVpQQ

Kändisdomaren Judge Jeanine varnar för konsekvenserna för vad som kommer hända ifall Biden vinner, då Biden kommer vara totalt ointresserad (och oförmögen) av att skydda folket mot upploppsmakarna i landet.

https://www.youtube.com/watch?v=Doj7qZ0MY7c
Jo, vi märker att Biden tappar röster, är du så besatt att du av biden att missat allt som sker kring Biden?

Och ja, Biden kommer lösa "upprorsmakarna" primärt med bättre politik, inte med våld

Det är därför Biden är det enda säkra valet för USA som nation.

Aldrig sett någon så besatt av en människa som Biden som du är, dock det mest förvånande är hur lite du faktiskt pratar om Biden och hans politik, skulle säga nästa precis ingenting kan du om Biden.
Hur är det möjligt och samtidigt vara så besatt som du är?
Citat:
Såklart Biden ska returnera tjänsten och vägra, what goes around comes around.
Senast redigerad av klyban 2020-07-29 kl. 07:15.
Citera
2020-07-29, 09:28
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hur är det, finns det någon "short list" på VP kandidater ?

Han har väl lovat att det skall bli en kvinna ?

Biden vil kunngjøre visepresidentkandidat i starten av august

Demokratenes presidentkandidat Joe Biden sier tirsdag at han vil kunngjøre hvem som vil stille til valg sammen med ham som visepresidentkandidat i løpet av den første uken av august, melder Reuters.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5f2086f2db318300189963d5?utm_source=vgfront&utm_co ntent=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhet sdognet

Ja det gör det, detta "läckte" även igår.

https://www.google.com/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2020/07/28/politics/biden-kamala-harris-notes/index.html

Min teori, Harris som VP, Sleepy Joe droppar av innan presidentvalet, Kamala Harris blir president!
Citera
2020-07-29, 13:20
Medlem
Citat:

Citat:
Jag är inte bombsäker men jag tror det krävs rätt mycket för att man ska "tvingas" i ordets juridiska bemärkelse. Det krävs, vad jag vet, en s.k. "subpoena" (typ "kallelse om inställelse") där man riskerar åtal för domstolstrots om man vägrar dyka upp. Däremot är det uppseendeväckande ifall han skulle vägra låta sig förhöras och det skulle definitivt ge fog för Republikanska anklagelser om att han inte har rent mjöl i påsen. Skulle han låta sig förhöras finns det stora risker det med. Dels för att han 1. har smutsig tvätt som kommer till allmän kännedom, 2. han blir förvirrad och glömmer bort vem han är, 3. han får ett "demensutbrott" och skämmer ut sig inför alla.

Räkna dock med att Demokraterna kommer för allt i sin makt för att förhala detta. Kommer det upp till HD har konservativa dock majoritet så det är möjligt att han tvingas trots allt, men det måste komma igång nu, annars kan det förhalas bortom valet.
Citera
2020-07-29, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Jaja 2st ultra Trump älskare på FOX oväntat att du länkar till dem....
Terrell är (var) känd liberal medborgarrättsaktivist, men du kanske inte läste tillräckligt noga?
Citera
2020-07-29, 16:17
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
- - -

Min teori, Harris som VP, Sleepy Joe droppar av innan presidentvalet, Kamala Harris blir president!

Känns som en lågoddsare... ..herregud, presidentdebatterna Trump - Biden skulle bli rena massakrerna. Om inte Biden själv inser att han har alla tecken på senilitet (plus 50-11 lik i garderoben) så måste någon/några i hans krets göra det.

Kamala Harris är karismatisk, men det som talar emot henne är bl a att Kalifornien redan är demokratblått, en manlig centerkandidat från Dixie som VP (om Biden drar sig ur ASAP alltså) kan dock rädda upp det hela, lite som Dukakis planerade -88 för er som minns (även om det misslyckades då Bush Sr kunde rida på post-Reagan vågen.).
Citera
2020-07-29, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Känns som en lågoddsare... ..herregud, presidentdebatterna Trump - Biden skulle bli rena massakrerna. Om inte Biden själv inser att han har alla tecken på senilitet (plus 50-11 lik i garderoben) så måste någon/några i hans krets göra det.

Kamala Harris är karismatisk, men det som talar emot henne är bl a att Kalifornien redan är demokratblått, en manlig centerkandidat från Dixie som VP (om Biden drar sig ur ASAP alltså) kan dock rädda upp det hela, lite som Dukakis planerade -88 för er som minns (även om det misslyckades då Bush Sr kunde rida på post-Reagan vågen.).

Hur senil är Biden egentligen? Hur skulle du beskriva hans svårigheter? Har du några klipp?
Citera
2020-07-29, 16:25
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Hur senil är Biden egentligen? Hur skulle du beskriva hans svårigheter? Har du några klipp?

Hold on for a sec!
Citera
2020-07-29, 16:28
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Här är några godbitar;

https://www.youtube.com/watch?v=aA-GoeFGyIc

Karln är helt klart senil, lika självklart som att Trump är narcissist, stackars amerikanske röstare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in