2020-07-11, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Fast anammar man Sanders politik så tappar man de konservativa rösterna, som troligtvis då kommer rösta på Kanye West eller välja sofflocket.

Jag vet inte om jag köper det riktigt. Se mitt tidigare svar.

En sak är säker, och det är att det finns en betydligt större bredd på åsikter än det gör hos republikanerna. Har dock svårt att tänka mig än så länge att det är många moderata dems som kommer överge Biden för att han är för vänster i ett val mot Trump men vi får väl se, vi spekulerar båda än så länge.

Kanye West är en MAGA-hatt, varför skulle man rösta på honom i ett val där orginalet finns på röstsedeln? Jag vill se betydlligt mer av honom innan jag tror att han är en seriös tredje kandidat och inte bara fösrsöker få PR för sin nya skiva.
Citera
2020-07-11, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Jag gillar inte Biden, men att han är dålig ändrar inte att Trump är ett jävla svin.

Så hellre en rasist än Trump alltså. Orange man bad!

Prova capslock nästa gång för bättre effekt.
Citera
2020-07-11, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Jag vet inte om jag köper det riktigt. Se mitt tidigare svar.

En sak är säker, och det är att det finns en betydligt större bredd på åsikter än det gör hos republikanerna. Har dock svårt att tänka mig än så länge att det är många moderata dems som kommer överge Biden för att han är för vänster i ett val mot Trump men vi får väl se, vi spekulerar båda än så länge.

Kanye West är en MAGA-hatt, varför skulle man rösta på honom i ett val där orginalet finns på röstsedeln? Jag vill se betydlligt mer av honom innan jag tror att han är en seriös tredje kandidat och inte bara försöker få PR för sin nya skiva.

Han har officiellt tagit av sig den.

“I am taking the red hat off, with this interview,” West said.

https://www.marketwatch.com/amp/story/kanye-west-sheds-maga-hat-and-takes-aim-at-the-white-house-if-i-win-in-2020-then-it-was-gods-appoint ment-2020-07-08

Det här kan nog fungera väldigt bra för att få svarta att inte rösta på Biden. Efter Bidens "you ain't black" så är det nog en lättnad för svarta som inte vill rösta på Trump, att kunna lägga sin röst på Kanye.
Citera
2020-07-11, 13:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam

Dock har Biden mycket tydligt visat att han är på Svarts sida och detta har utvecklats sig under decennier.
Medan trumpen öppet hyllar nazister och white supremacy, detta är en no brainer till och med.

Biden är det enda säkra valet för USA för den direkta framtiden, trumpen är en katastrof svag ledare som inte ens kan stå upp för sitt folk och sina medborgare i krisen med COVID-19.
Citera
2020-07-11, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nu tvivlar jag på att Biden kommer ställa upp i debatt med Trump, men gör han det är han körd. Gör han det inte kommer han bli hånad som svag.
Jag tror det blir svårt för honom att mobilisera väljare och jag vet att opinionsundersökningarna ofta inkluderar folk som inte röstar. Kanske han dör av Corona innan valet. Inte omöjligt med tanke på hur klen han är.

Klarar Trump av att visa lite handlingskraft i kulturkriget och om väljarna får erfara vad konsekvenserna blir av woke-politics, har Trump valet som i en liten ask.

Ställer han upp på debatt så är han körd och låter han bli så kommer Trump göra en stor affär av att Biden inte vågar debattera.
Citera
2020-07-11, 13:26
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ställer han upp på debatt så är han körd och låter han bli så kommer Trump göra en stor affär av att Biden inte vågar debattera.
Kanske kan Biden ställa upp på en rabatt från sin mammas källare. På så vis kan han ena sina stödtrupper i ANTIFA genom att visa solidaritet med dem. Eller så ser hans skötare till att han helt enkelt säger att Trump är för elak för att debatteras mot. Hur som helst visar de senaste opinionsmätningarna på en LAND SLIDE victory för Trump så Det spelar nog ingen roll.
Citera
2020-07-11, 13:30
Medlem
supremanics avatar
Media i USA får nog fullt upp med att mörka och ljuga om Biden ska ha någon chans att bli president... Han verkar ju senil och blir aggressiv när någon ställer fel frågor, vilket setts på en del möten med väljare. Han verkar inte kunna styra vad som kommer ur käften på honom heller. T.ex. "poor children are just as smart as white children" eller ".. and i like having children jumping on my lap"
Det senare citatet känns inte så oskyldig när det gäller en man som inte kan motstå att sniffa håret och pussa på småflickor ens framför tv-kamerorna.
Dessutom är han jävligt falsk och har tidigare en lång historia av att sno delar av andra människors tal utan att referera, typ sådana av JFK och en massa andra.

Trump är ett geni i jämförelse med Biden. Dessutom så är de "fel" som Trump påstås göra ofta förvrängd rapportering av media och om man kollar på vad han i verkligheten sagt eller gjort är det en helt annan bild som framträder. Typ som när media påstod att Trump utnämnt sig själv som frälsare...
Citera
2020-07-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Dock har Biden mycket tydligt visat att han är på Svarts sida och detta har utvecklats sig under decennier.
Medan trumpen öppet hyllar nazister och white supremacy, detta är en no brainer till och med.

Nej, nyligen så var Biden rasistisk när han sa "you ain't black" om man som svart inte röstade på honom.

https://www.theguardian.com/us-news/video/2020/may/22/joe-biden-charlamagne-you-aint-black-trump-video

Många svarta verkade ta illa upp av detta. Men du verkar inte bry dig? Är du kanske rasist också?

Kan du länka och citera Trumps hyllning till nazister och white supremacy är du snäll.

Citera ordagrant och länka till källan. Det är väl inte för mycket begärt?

Citat:
Biden är det enda säkra valet för USA för den direkta framtiden, trumpen är en katastrof svag ledare som inte ens kan stå upp för sitt folk och sina medborgare i krisen med COVID-19.

Jag vet inte om Biden ser så stark ut. Han har ju knappt gjort ett framträdande senaste halvåret där han inte gör bort sig.

Kolla här, han är ju helt väck:

https://youtu.be/ibUyRy4dV5M

"Poor kids are just as bright and just as talented as white kids"

Hur var det med Bidens rasism? Är ovanstående inte rasistiskt? Eller är du så rasistisk att du inte ens förstår att det är rasism?
Senast redigerad av bottenslam 2020-07-11 kl. 14:20.
Citera
2020-07-11, 14:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej, nyligen så var Biden rasistisk när han sa "you ain't black" om man som svart inte röstade på honom.

https://www.theguardian.com/us-news/video/2020/may/22/joe-biden-charlamagne-you-aint-black-trump-video

Många svarta verkade ta illa upp av detta. Men du verkar inte bry dig? Är du kanske rasist också?

Kan du länka och citera Trumps hyllning till nazister och white supremacy är du snäll.

Citera ordagrant och länka till källan. Det är väl inte för mycket begärt?

Jag vet inte om Biden ser så stark ut. Han har ju knappt gjort ett framträdande senaste halvåret där han inte gör bort sig.

Kolla här, han är ju helt väck:

Hur var det med Bidens rasism. Är ovanstående inte rasistiskt? Eller är du så rasistisk att du inte ens förstår att det är rasism?
Det biden sa är ju också sant, och biden bad om ursäkten för det plumpta i det uttalandet.

Chalottesville och twitter med white supremacy och hyllningar, behövs inte mer för du vet redan om detta, även om du försöker låtsas om du inte gör.

Biden är det enda säkra valet för USA för den direkta framtiden, trumpen är en för svag och inkompetent president.
Se bara på COVID-19 där trumpen försöker sprida viruset så mycket han kan med sina rallies, som nu verkar vara nedlagda, eller?
Och trumpen vänt ryggen för folket och dess medborgare ett bra tag nu, precis som de saknar betydelse.
Men Mary Trumps bok förklara varför och mycket tydligt.

Så Biden är det enda säkra valet för USA, tom som dement, så illa ställt är det med den svaga trumpen.
Citera
2020-07-11, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det biden sa är ju också sant, och biden bad om ursäkten för det plumpta i det uttalandet.

Too little, too late.

Hur var det med detta då? Inte rasism eller?

Citat:
Chalottesville och twitter med white supremacy och hyllningar, behövs inte mer för du vet redan om detta, även om du försöker låtsas om du inte gör.

Citera vad Trump sa och länka till källan.

Om vi ska låta dig sitta och hitta på vad Trump sagt så blir det ju lite löjligt. Vi vet ju alla att du ÄR löjlig, men jag försöker hjälpa dig att bli lite mer seriös. Tillsammans kan vi tvätta bort din byfånestämpel, men då måste du jobba lite.

Så, ordagrant citat och länk till källan, tack.

Citat:
Biden är det enda säkra valet för USA för den direkta framtiden, trumpen är en för svag och inkompetent president.

Titta här, vi tar det en gång till. Se hur kompetent mutkolven Biden är:

Citat:
Se bara på COVID-19 där trumpen försöker sprida viruset så mycket han kan med sina rallies, som nu verkar vara nedlagda, eller?

Du måste skrivit fel, du menar BLM-demonstrationerna?

Citat:
Och trumpen vänt ryggen för folket och dess medborgare ett bra tag nu, precis som de saknar betydelse.

Det är väldigt oklart vad du menar. Varför tycker du att folket saknar betydelse? Om vi ska få bort byfånestämpeln så måste du svamla mindre. Jag tror på dig klyban, ansträng dig nu. Det räcker inte med att du skriver massa ord med usel grammatik, du måste vara saklig.

Citat:
Men Mary Trumps bok förklara varför och mycket tydligt.

Ja, hon tjänar säkert en massa pengar på att skriva en massa svammel som inte går att validera.

Hur känns det att skvaller är allt som finns kvar i kampen mot Trump?

Citat:
Så Biden är det enda säkra valet för USA, tom som dement, så illa ställt är det med den svaga trumpen.

Så, hellre en rasistisk, dement mutkolv än Trump alltså. Ja, du får ju tycka som du vill, men det hjälper oss ju inte i kampen mot din byfånestatus.
Senast redigerad av bottenslam 2020-07-11 kl. 14:42.
Citera
2020-07-11, 14:43
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Too little, too late.

Och i Sverige tiger MSM som muren om detta, eftersom det skulle gå tvärsemot deras agenda att kritisera någon som står mot Trump.
Citera
2020-07-11, 14:52
Medlem
Citat:

Ingen av dem är bra, men den ena är förbaskat mycket farligare att ha som ledare.
När det gäller rasism är ju Trump dessutom tveklöst värre även där.
Och även om ingen av dem är bra så skulle nog Biden åtminstone omge sig med bättre folk till skillnad från idioterna och jasägarna Trump har runt sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in