2020-05-23, 11:28
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Majoriteten svenskar, som här lärts upp se'n dagis vara vilsen vänster för Få Ligga och av Sjuk-löve(r)n fostrats att hata folkvalde Prez Trump vill snabbt se Mr. Joe Black's färgstarka gaffe-groda glömd (om de ens uppfattat den, svensk MSM tiger för inte göra förlagan förlägen) men på hemmaplan är demokraternas finaste Mr Joe Black nu ännu mer av en drift-kucku, inte minst ibland delar av den klokt självtänkande svarta medelklassen.

MSM, är en bland många i detta forum vedertagen förkortning för Main Stream Media.
Citera
2020-05-23, 12:42
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Ja precis så. Siffran 1,5 kommer nog att bli många fler vid det här valet. All prat om att Trump skulle vara rasist har visat sig vara lögner ifrån media, och därför så kommer nog många fler svarta att rösta på Trump den gången. Tror att många svarta vill ha en stark ledare, en som inte tar skit ifrån någon och som står på sig. Biden och demokraterna förväntar sig att dom svarta ska rösta såsom dom alltid har gjort, men jag tror att dom kommer att få sig en rejäl överraskning. Speciellt efter denna groda. - Vem fan tror du att du är som ska bestämma vad som gör mig svart - fuck you din vita bög - jag ska rösta på Trump bara för det.

Typ sådär kommer väldigt många att resonera.

Det här valet kommer att bli så mycket intressantare än den förra. Och så mycket roligare att följa. Vad är oddsen på att Trump vinner förresten? Jag vann pengar på Trump vid förra valet, tror nog att jag kommer att lägga en peng den här gången med, men gissar på att oddsen inte är lika höga som senast. När jag satsade en tusing förra gången så hade oddset gått upp till 9.
Det bara fortsätter. Tydligen ljög han om att NAACP endorsat honom. De har de inte gjort överhuvudtaget. Det är uppenbart att han anser att svarta är SKYLDIGA honom sin röst. Han och DNC äger dem ju.

Citat:
The National Association for the Advancement of Colored People (NAACP) responded Friday evening to comments earlier in the day by former Vice President Joe Biden, who claimed — falsely — that the NAACP had endorsed him.

Yesterday [sic], former Vice President Joe Biden made a comment about the NAACP’s endorsement. We want to clarify that the NAACP is a non-partisan organization and does not endorse candidates for political office at any level.

https://www.breitbart.com/politics/2020/05/22/naacp-responds-to-joe-biden-comments-we-never-endorsed-him-or-anyone/
Citera
2020-05-23, 12:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det bara fortsätter. Tydligen ljög han om att NAACP endorsat honom. De har de inte gjort överhuvudtaget. Det är uppenbart att han anser att svarta är SKYLDIGA honom sin röst. Han och DNC äger dem ju.

https://www.breitbart.com/politics/2020/05/22/naacp-responds-to-joe-biden-comments-we-never-endorsed-him-or-anyone/
Tyvärr så är breibart fake news för allt som handlar om Demokrater.

Och ja, svarta kommer rösta på biden i en överdriven klar majoritet mot svaga trumpen i en kris som denna.
Citera
2020-05-23, 13:55
Medlem
taucetis avatar
Då tar vi originalkällan för dom som inte vågar klicka på Breitbart.

Citat:
MENU
NEWS PRESS RELEASE
NAACP STATEMENT ON ENDORSEMENT COMMENT BY FORMER VICE PRESIDENT JOE BIDEN
MAY 22, 2020
< BACK TO LATEST
Derrick Johnson, president and CEO of the NAACP, made the following statement about a remark by former Vice President Joe Biden during his Friday morning interview on “The Breakfast Club.”

“Yesterday, former Vice President Joe Biden made a comment about the NAACP’s endorsement. We want to clarify that the NAACP is a non-partisan organization and does not endorse candidates for political office at any level. Persons affiliated with the NAACP at the national, state, and local levels are free to make candidate endorsements in a personal capacity, but they do not reflect support by the NAACP as an organization.

https://www.naacp.org/latest/naacp-statement-endorsement-comment-former-vice-president-joe-biden/
Citera
2020-05-23, 14:04
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Då tar vi originalkällan för dom som inte vågar klicka på Breitbart.

https://www.naacp.org/latest/naacp-statement-endorsement-comment-former-vice-president-joe-biden/
Själv tycker jag det är roligare att TDS-kulten får leva i okunskap. Det passar bra, på så många sätt.

Frågan är varför Biden ser ner på svarta amerikaner så mycket. Han samarbetade ju med Obama under många år. Jag antar att han menade vad han sade:
Citat:
"I mean, you got the first mainstream African-American who is articulate and bright and clean and a nice-looking guy," Biden said. "I mean, that's a storybook, man."
https://edition.cnn.com/2007/POLITICS/01/31/biden.obama/

Satan i gatan vilken vidrig liten rasse han är, denne Biden.
Citera
2020-05-23, 14:13
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Själv tycker jag det är roligare att TDS-kulten får leva i okunskap. Det passar bra, på så många sätt.

Frågan är varför Biden ser ner på svarta amerikaner så mycket. Han samarbetade ju med Obama under många år. Jag antar att han menade vad han sade:

https://edition.cnn.com/2007/POLITICS/01/31/biden.obama/

Satan i gatan vilken vidrig liten rasse han är, denne Biden.
Haha ja det där var faktiskt väldigt rasistiskt sagt. Var inte alls medveten om att han uttrycker sig på sådant vis. Det enda jag visste om Biden sedan innan är att han kladdar väldigt mycket på små tjejer. Dom filmerna har nog dom flesta sett.
Citera
2020-05-23, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Tyvärr så är breibart fake news för allt som handlar om Demokrater.

Och ja, svarta kommer rösta på biden i en överdriven klar majoritet mot svaga trumpen i en kris som denna.

ja biden sa det bäst själv “If you have a problem figuring out whether you’re for me or for Trump, then you ain’t black.”

om det var någon svart som tänkte rösta på trump satte han den negern på plats.

edit: länk till spektaklet https://youtu.be/KOIFs_SryHI?t=1032
Senast redigerad av leif90 2020-05-23 kl. 17:00.
Citera
2020-05-23, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag tror inte Biden sa så pga av rasism men det ska bli intressant hur nedtonat detta blir. Tycker det inte har något alls med rasism att göra överhuvudtaget eftersom om Usa fokuserar på hudfärg hela tiden ex svart media.

Hade det vart Trump som sa det så hade det vart full fest bland alla anti Trumpare.

Citat:
Haha herrejävlar vilken groda som hoppade ut där. Jag personligen tycker inte att det är rasistiskt. Jag tror att jag vet vad han menade egentligen. Men jag förstår att minsta lilla felsägning används emot en direkt utav oppositionella. Jag tycker inte att Trump är nån rasist heller för den delen, men det är samma här, allt han säger misstolkas och används emot honom. Men hur jag uppfattar saken är oviktigt, det är hur svarta i Usa uppfattat det hela, och efter att ha läst på Twitter så är det många svarta som är sura. Väldigt många negativa kommentarer ifrån den svarta befolkningen. Så den här grodan fick nog en massa svarta att stanna hemma på valdagen. Detta och alla dementa saker han har sagt på sistone gör att jag inte tror att han kan vinna.

Så här blir det när identitetspolitiken slår knut på sig självt. Extremvänstern i USA (och på andra ställen) har i detta gått i armkrok med den identitära extremhögern och sagt att man MÅSTE ha en viss åsikt om man tillhör en viss grupp. Det Biden säger är en extremt förmidrad variant av den lokig som ligger bakom den retorik som nynazisterna ofta kär med när de skrker "folkförrädare" och liknande tillmälden om vita som inte delar deras världsbild. I Bidens fall menar han att om man inte tycker som honom så kan man inte vara svart, som att det vore en motsägelse. Det föler lite grann den sortens premiss som enbart lämpar sig inom den akademiska logiken men aldrig utanför. Som t.ex. ta premissen:

1. Alla svanar är vita
2. Inte allt som är vitt är en svan

ergo

3. En svan som inte är vit kan inte vara en svan

Byt ut "svan" mot svarta" och "vit" mot "demokrater" så har vi pudelns kärna. Man bygger hela ideologin kring en "falsk ekvilvalens" som tar sig hel aburda proportioner när den omsätts i praktiken, och det är därför identitetspolitiken (och Joe Biden, eftersom han köpt in i den läran) är så farlig!
Citera
2020-05-23, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Verkar som Biden gjorde en "Trump" d.vs. en politisk groda när han uttalade sig om svarta väljare.
Inte bra men han var smart nog att snabbt be om ursäkt för sitt "Trumpagerande" och dämpade därmed dom svallvågor som kunde kommit.
Biden kan ju ibland göra politiska uttalanden som inte är alldeles genomtänkta men kan då ofta balansera dessa mot sitt goda rykte och trovärdighet som erfaren politiker.
Om Bidens försprång mot Trump påverkas neråt återstår att se. Det kan ju bli en tillfällig svacka även om trenden över tid är att Biden fortsatt kommer leda över svage Trump nog består.
Umm.. så du menar att det är presidentens fel att Biden uttrycker sig på det sättet? Att han på något sätt "hjärntvättat" Biden med sin retorik? Om det är sant, är inte det så ett tecken på att Biden är fruktansvärt svag som "rycks med" så lätt?
Citera
2020-05-23, 18:28
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det är ingen som påstått det mer än du. Och Kamala Harris är amerikan, men det kanske du missat. Nä, slarva inte med högstadiegeografin nu vetja, även om du har hemundervisning nu i karantänstider.

Du är så sorgligt korkad att du inte ens vet vad härkomst betyder. Kamala Harris har slovenskt-schweizisk härkomst, googla det ordet ditt obildade patrask.
Citera
2020-05-23, 19:08
Medlem
MrMarios avatar
Wow, vilket jäkla uttalande av Biden. Han framstår allt mer tydligt som begynnande senildement. Trumpadministrationen kan bekvämt luta sig tillbaka och låta Biden på egen hand garantera Trumps återval genom de ständiga klavertrampen.
Citera
2020-05-23, 19:34
Medlem
ArgusOnes avatar
Biden ser mer och mer ut som en lost cow. Blir nog svårt framöver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in