Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-05, 10:16
  #1
Medlem
Hej!

Tar ibland en tesked kokosolja i mun eller i kaffet. Har dock tröttnat på detta då det egentligen smakar ganska illa. Skulle hellre vilja ta dem via kapsel, upptäckt dock att det inte verkar finnas särskilt mycket av detta.

Vilka märken rekommenderar ni?
Skillnad mellan kapsel och kokosolja på burk?

Med vänliga hälsningar.

Detta är det enda alternativ jag hittat http://www.bulkpowders.se/coconut-oi...maPhoCtUjw_wcB
Citera
2016-12-05, 10:41
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facemash
Skillnad mellan kapsel och kokosolja på burk?

Priset framför allt skulle jag vilja säga. Det låter fint med "hela 1000 mg kokosolja per kapsel", men totalt handlar det då om 90 gram kokosolja i den minsta förpackningen. 90 gram kokosolja motsvarar ca 100 ml.

Här ser du ett exempel på hur många ml kokosolja du får till ett bra mycket bättre pris om du köper det i vanliga burkar:
Kokosolja/MatHem

Du får 4-6 ggr så mycket kokosolja för samma pris om du köper i burk istället för kapslar.

Dessutom... även om kapslarna du hittade är ekologiska, verkar de inte vara kallpressade/virgin.

Om priset kvittar och du struntar i att det inte är kallpressat så kör på kapslarna.


Själv fortsätter jag med ett par teskedar i te. Jag har inget emot smaken alls.
Ett alternativ för dig om du inte tycker om smaken är att göra pinan kort. En tesked rätt i munnen, svälj och svär.
__________________
Senast redigerad av EmeraldForest 2016-12-05 kl. 10:45.
Citera
2016-12-05, 11:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmeraldForest
Priset framför allt skulle jag vilja säga. Det låter fint med "hela 1000 mg kokosolja per kapsel", men totalt handlar det då om 90 gram kokosolja i den minsta förpackningen. 90 gram kokosolja motsvarar ca 100 ml.

Här ser du ett exempel på hur många ml kokosolja du får till ett bra mycket bättre pris om du köper det i vanliga burkar:
Kokosolja/MatHem

Du får 4-6 ggr så mycket kokosolja för samma pris om du köper i burk istället för kapslar.

Dessutom... även om kapslarna du hittade är ekologiska, verkar de inte vara kallpressade/virgin.

Om priset kvittar och du struntar i att det inte är kallpressat så kör på kapslarna.


Själv fortsätter jag med ett par teskedar i te. Jag har inget emot smaken alls.
Ett alternativ för dig om du inte tycker om smaken är att göra pinan kort. En tesked rätt i munnen, svälj och svär.
Ja alltså, det är ju betydligt mycket dyrare. Men tänker att jag hellre sväljer 3-4 kapslar. Hmm, ja kvaliteten kanske inte är den bästa på dem kapslarna?

Får köra teskeden i mun tills vidare!
Citera
2016-12-11, 01:05
  #4
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facemash
Hej!

Tar ibland en tesked kokosolja i mun eller i kaffet. Har dock tröttnat på detta då det egentligen smakar ganska illa.


Bullet-proof coffe (skottsäkert...?) rekommenderar fitnessprofilerna på bl.a Youtube att man gör i en blender. De brukar ha i både smör, kokosolja, en skvätt mjölk och kakao eller kanel innan de slår över kaffet och blandar till det. Tror inte det är någonting att smutta på då det borde skikta sig rätt snabbt.
Borde smaka någonting åt starbucks-hållet.
Citera
2016-12-14, 21:15
  #5
Medlem
CarlXIIs avatar
mår du bättre av det på något sätt då? jag använder det till att steka i, tycker det räcker. har mindre problem med svamp sedan jag började med det, men kan bero på annat också (minns inte om det blev mindre problem precis samtidigt)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback