2016-12-03, 16:48
Medlem
Mad monks avatar
Det är väl vad jag vet kriminellt att vistas olagligt i ett land. De som hjälper dessa är med kriminella.
Senast redigerad av Mad monk 2016-12-03 kl. 16:55.
Citera
2016-12-03, 18:44
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Vad är fel med hbtq? Jag är heteroemotionell bi/lesb med inslag av att inte se könsmaktstruktur. Kön är en social konstruktion som är flexibel över tid.
Hanna är en mycket respekterad och omtyckt person som hjälper mängder av människor.
Fristadprojektet är så välkommet.
Oj, nu blev det mycket här.

Det är inget fel att vara hbtq-personer. Men nästa mening gör mig lite undrande, vad menar du med att inte se könsmaktstruktur? Jag trodde det var den "ni" såg hela tiden även där den inte finns.

Kön är en biologisk egenskap. Hos människan är den fast över tid, undantaget är om den ändras på medicinsk väg. Könsidentitet behöver däremot inte stämma överens med ens kön.

Hanna är en person som hjälper kriminella och uppmanar andra att göra detsamma, om du tycker detta är fint så får det stå för dig. Fristadsprojektet är så ovälkommet så.

Sverige har ändliga resurser i form av pengar och annat. Dessa resurser ska förhoppningsvis fördelas där de gör mest nytta. De ska inte gå till att försörja personer som uppehåller sig illegalt i Sverige. Det innebär att någon annan får mindre, eller blir utan, hjälp. Men det skiter du kanske i? De personerna som uppehåller sig illegalt har fått avslag på sin asylansökan, de har inte bedömts uppfylla kraven för att få asyl. Tycker du inte att de resurser de upptar ska gå till dem som har bedömts ha skyddsbehov?

Sen så en personlig reflektion ställd som en fråga till dig fast jag är medveten om att du inte kan uttala dig för en hel grupp. Vad är det som får en hbtq, vänsterpartist och feminist att vara så likgiltig inför de muslimska kvinnornas förtryck? Ni pissar på den kamp som förts av Fredrika Bremer, Sophie Adlersparre och Ellen Key. Varför hörs inga röster från ert håll om slöjans förtryck, hedersvåld, könsstympning, tvångsäktenskap eller dödsstraff för homosexuella? Eller varför tar ni inte strid för att kvinnor i förorterna förtrycks och tvingas följa sharialagar?

En snabbt framgooglad källa: http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/hon-blev-hotad-och-bespottad-1.246520

Eller är det bara den vita CIS-mannen som är er fiende?
Citera
2016-12-03, 20:13
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Hur kan du göra kopplingen att invandrare är lika med kriminella? Förstår du hur utsatta flyktingarna är och faktiskt blir hjälpta av fristadsprojektet?

Utsättande människor har väldigt stor glädje av noll-kontroll-samhällen.

Fristadsprojekt kan börja med hur många utsatta människor de vill - de slutar ofelbart med utsättande personer som hittar sin ekologiska julaftonsnisch, utan kontroll, under radarn.

Det gör nämligen noll-kontroll-experiment. Ofelbart.
Citera
2016-12-03, 20:22
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Oj, nu blev det mycket här.

Det är inget fel att vara hbtq-personer. Men nästa mening gör mig lite undrande, vad menar du med att inte se könsmaktstruktur? Jag trodde det var den "ni" såg hela tiden även där den inte finns.

Kön är en biologisk egenskap. Hos människan är den fast över tid, undantaget är om den ändras på medicinsk väg. Könsidentitet behöver däremot inte stämma överens med ens kön.

Hanna är en person som hjälper kriminella och uppmanar andra att göra detsamma, om du tycker detta är fint så får det stå för dig. Fristadsprojektet är så ovälkommet så.

Sverige har ändliga resurser i form av pengar och annat. Dessa resurser ska förhoppningsvis fördelas där de gör mest nytta. De ska inte gå till att försörja personer som uppehåller sig illegalt i Sverige. Det innebär att någon annan får mindre, eller blir utan, hjälp. Men det skiter du kanske i? De personerna som uppehåller sig illegalt har fått avslag på sin asylansökan, de har inte bedömts uppfylla kraven för att få asyl. Tycker du inte att de resurser de upptar ska gå till dem som har bedömts ha skyddsbehov?

Sen så en personlig reflektion ställd som en fråga till dig fast jag är medveten om att du inte kan uttala dig för en hel grupp. Vad är det som får en hbtq, vänsterpartist och feminist att vara så likgiltig inför de muslimska kvinnornas förtryck? Ni pissar på den kamp som förts av Fredrika Bremer, Sophie Adlersparre och Ellen Key. Varför hörs inga röster från ert håll om slöjans förtryck, hedersvåld, könsstympning, tvångsäktenskap eller dödsstraff för homosexuella? Eller varför tar ni inte strid för att kvinnor i förorterna förtrycks och tvingas följa sharialagar?

En snabbt framgooglad källa: http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/hon-blev-hotad-och-bespottad-1.246520

Eller är det bara den vita CIS-mannen som är er fiende?

Nu råkar dem vara bedömda av en myndighet som inte ser normkritiskt och med öppet sinne. Könsmaktstrukturen måste brytas ner och normkritiska individer måste ta plats. Hanna hjälper människor, inte kriminella. Att du målar upp män som begår brott är ok, för ni män står för förtryck och våldtäkter.
Citera
2016-12-03, 20:29
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Hur kan du göra kopplingen att invandrare är lika med kriminella? Förstår du hur utsatta flyktingarna är och faktiskt blir hjälpta av fristadsprojektet?
Illegala flyktingar är personer som anser sig vara flyktingar men fått avslag på sin asylansökan. De som ändå väljer att stanna uppehåller sig i Sverige illegalt. Detta är inte lagligt därför benämningen illegal. Fler frågor på denna benämningen? Du kan förklara papperslösa för mig. Som någon skrev härinne i någon tråd de har faktiskt ett papper, avslaget på sin asylansökan.
Citera
2016-12-03, 20:36
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Illegala flyktingar är personer som anser sig vara flyktingar men fått avslag på sin asylansökan. De som ändå väljer att stanna uppehåller sig i Sverige illegalt. Detta är inte lagligt därför benämningen illegal. Fler frågor på denna benämningen? Du kan förklara papperslösa för mig. Som någon skrev härinne i någon tråd de har faktiskt ett papper, avslaget på sin asylansökan.

Ingen människa är illegal! Vi lever alla på denna jord. Tycker du inte det?
Citera
2016-12-03, 20:42
Medlem
Mad monks avatar
Citat:

Jodå människor kan visst vara illegala.
Citera
2016-12-03, 20:42
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Jovisst du har rätt i att ingen människa i sig är illegal men det är inte samma sak som att en människa är illegal flykting. Det illegala är inte att vara människa utan att uppehålla sig i Sverige trots att du har ett avslag på asylansökan.

Och att vi lever på denna jord är sant. Men vad har det med saken att göra?
Citera
2016-12-03, 20:55
Medlem
Citat:
Nu råkar dem vara bedömda av en myndighet som inte ser normkritiskt och med öppet sinne. Könsmaktstrukturen måste brytas ner och normkritiska individer måste ta plats. Hanna hjälper människor, inte kriminella. Att du målar upp män som begår brott är ok, för ni män står för förtryck och våldtäkter.
Ja det är vanligen män som står bakom kvinnoförtryck, en som öppet står för kvinnoförtryck är Salahuddin Barakat.

Män som öppet står för kvinnoförtryck:
- Det är ganska intressant att Hanna Thome bjuder in Barakat i paneldebatt om diskriminering och Barakat passar på att tala om att han är emot feminism, och står för det patriarkala samhället samt att han inte accepterar att muslimska män diskrimineras för att de verkar för ojämlikhet mellan könen. Könsmaktstrukturen måste brytas ned säger du, könsmaktstrukturen måste byggas upp och fredas mot kritik säger Barakat. Och Hanna Thomé säger att muslimer inte får diskrimineras.

Antingen är Hanna Thomé döv och blind, när Barakat säger sig att vara emot diskriminering så menar han att muslimska män skall betraktas som vilket svensk som helst och ha sin självklara rätt att diskriminera kvinnor.

Män som våldtar:
- Det stämmer att det nästan alltid är män som våldtar, det stämmer också att det är utlandsfödda män som våldtar. När det gäller gruppvåltäkter så är det 26 gånger vanligare att utländska män våldtar. Det är något man bör tänka på när det gäller invandring. Kika på denna länken så ser du vilka som våldtar http://www.gangrapesweden.com/rapists.php Vågade du kika, många Afghaner eller hur

Att uppehålla sig utan tillstånd i landet är olagligt. Många som lever som papperslösa i Sverige är dessutom kriminella på andra sätt, många säljer narkotika, många lever på ficktjuveri och personrån. Det finns också uppgifter om mördare och knarklangare i högre skolan.
Hanna Thomé medverkar till att papperslösa kan hålla sig undan, detta är ett stort problem för polisen. Hanna Thomé Hjälper alltså kriminella, hon är en aktivist som motverkar demokratiska principer. Trots detta sitter Thomé som kommunalråd i Malmö, förhoppningsvis inte så länge till. Det är dags att ta kärringen i örat och kasta ut henne ur stadshuset.
Senast redigerad av Trotteri 2016-12-03 kl. 20:58.
Citera
2016-12-03, 21:14
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
De är bedömda av den myndighet som har till uppgift att bedöma dem, och de har fått avslag.

Haha jag visste väl att du såg könsmaktsstrukturer överallt. Jag håller med om män och kvinnor ska vara jämlika. Men ser inte de väderkvarnar ni strider mot.

Hanna hjälper kriminella människor.

Män begår brott. Kvinnor begår brott. Människor begår brott. Jag som man har ingen skuld för att ändra män våldtar lika lite som du som människa har skuld för att ändra människor våldtar.

Tycker det är intressant att du citerar mig men inte svara på de frågor jag ställer till dig. Frågorna är de meningarna som avslutas med frågetecken.
Citera
2016-12-04, 11:09
Medlem
Tyvärr är det inte bara asylbaroner som tjänar pengar på flyktingar som aktivt försöker få fler asylsökande. Det verkar finnas starka organisationer som i många år haft invandring till Sverige som sitt mål.

https://farr.se/sv/
Flyktinggruppernas Riksråd, FARR, är en paraplyorganisation för enskilda och grupper som arbetar för att stärka asylrätten.

Troligtvis består dessa organisationer om människor som gillar att organisera sig för att "hämnas" på det svenska samhället. De har verkligen lyckats förstöra Sverige.

Thomas Fridh
En del av människorna bakom FARR har sin inkomst i asylärenden http://www.fridhadvokatbyra.se/#medarbetare

Karin Råghall
En sak som förvånar mig är vad rabiata HBTQ feminister ser för värde i att verka för att Sverige fylls med unga män som har en stark kvinnoförtryckande tradition https://feministisktperspektiv.se/2012/03/15/heteronormen-trottar-ut-mig/
Senast redigerad av Trotteri 2016-12-04 kl. 11:23.
Citera
2016-12-04, 21:35
Medlem
Fristad Stockholm har en Facebooksida med fyra inlägg sedan 2014. Hur är det egentligen med aktivisterna som jobbar för Fristad Stockholm, har de blivit våldtagna av illegala invandrare och tröttnat. Jag menar fyra inlägg på två år, det är lite tunt

https://www.facebook.com/events/1478702532363461/

Och hur står det till med hemsidan. Har läser man den som invandrare, den är ju bara på svenska

http://fristadstockholm.se/fristader-och-oppna-platser/

En lista på alla fristäder kommer att fyllas på efter hand.

- Listan är tom det verkar inte vara så lätt för aktivisterna att hitta platser som bjuder in illegala invandrare. Folk verkar förnuftigare än vad aktivisterna räknat med
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in