2016-12-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duedum
Vad vill man uppnå och vad menas med bättre sex?
Ett komplext ämne och en fråga om tycke och smak, situation och sexuell mognad. Det ena sättet är varken bättre eller sämre och utesluter heller inte andra former av sexuell utlevnad. Tid och situation, personlig läggning, kinks mm. avgör vad som passar för tillfället och stunden. Man kan och ska inte jämföra och väga olika upplevelser mot varandra.
Skriver bara av egen sexuell erfarenhet och mitt utforskande inom ämnet meditation/sex.
Har mångårig erfarenhet inom icke sexuell meditation och yoga. Men har även på senare tid ändrat och sökt andra former för sensuell och sexuell tillfredsställelse genom meditationen.
Närmast och relevant ligger allt som har med tantra att göra och praktiseras genom yoga/meditation och kan även upplevas och läras ut genom en duktig tantramassör. Har själv besökt ca 10 olika massörer och terapeuter med olika upplevelser, allt utfört från erfarna och utbildade till oseriösa thaimassörer som mest ser lättförtjänta pengar genom lite oljesmek och en avslutatande he.
Vill inte påstå mig vara eller något expert inom området men tantran har öppnat mina dörrar för en ny och annorlunda form av tillfredsställelse. Med förståelse för hur den sexuella energin fungerar och hur den kan förflyttas och kontrolleras. Att hålla kvar och förlänga orgasmen och att inte förlora energin genom en utlösning gör att man kan ha timslånga och även dygnslånga sexakter. Krävs viss träning och en partner som också är något införstådd i det hela. Tantrasex går utmärkt att kombinera med bondage och bdsm. Om du söker och orkar läsa kan jag varmt rekommendera en bok i ämnet: Urban Tantra av Barbara Carellas.

Intressant😊 Nu gäller det bara att övertyga min käresta, vilket inte är det lättaste med en fullblodig skeptiker😥
Citera
2016-12-31, 23:41
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Åh sweet zombie Jesus....

meditation och healing... för bättre sex...

Det är väl för fan bara att knulla?!

Vill du ha det bättre, fantisera ihop något och säg det till din partner. Blanda inte in hokus pokus i sängkammaren.
"Nä älskling vi kan inte knulla idag för Jupiters strålning har inte nått mina flaskor med hög energi Kolloidalt silver vatten och du vet hur dåligt sex blir om inte stjärnornas tecken är i lodrät linje med mitt stånd, dessutom så har du inte rengjort din aura idag"

Gör det inte så jävla svårt.......

Meditation handlar om att öka sin kognitiva förmåga och oavsett vad du tror så handlar sex om huvudet. Man har sex med huvudet, inte könsorganet. Det man går igång på sitter inte i könet.
Citera
2017-01-01, 10:29
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Meditation handlar om att öka sin kognitiva förmåga och oavsett vad du tror så handlar sex om huvudet. Man har sex med huvudet, inte könsorganet. Det man går igång på sitter inte i könet.

Att du väljer att se mitt svar på det viset skulle jag kunna bemöta med lika mycket trams. Men väljer faktiskt att förstå vad du menar.

Självklart så samlag inte endast en teknisk procedur och att vi tänder på varandra på ett intellektuellt plan med.

Däremot att dra den tanken så långt att tro att det blir bättre om man blandar in förljuget hokuspokus som healing eller kontakt med andevärlden, då är man ute på jävligt tunn is som människa.
Citera
2017-01-01, 10:35
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Däremot att dra den tanken så långt att tro att det blir bättre om man blandar in förljuget hokuspokus som healing eller kontakt med andevärlden, då är man ute på jävligt tunn is som människa.

En vanlig grej med "andevärldssex" är att man uppnår multipla orgasmer och dylikt som pågår betydligt längre än vid konventionell sex. Jag har själv haft en orgasm som pågick i drygt två timmar och entimmesorgasmer har jag relativt ofta vilket jag personligen inte tror hade varit möjligt utan en spirituell disciplin.
Citera
2017-01-02, 16:54
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
En vanlig grej med "andevärldssex" är att man uppnår multipla orgasmer och dylikt som pågår betydligt längre än vid konventionell sex. Jag har själv haft en orgasm som pågick i drygt två timmar och entimmesorgasmer har jag relativt ofta vilket jag personligen inte tror hade varit möjligt utan en spirituell disciplin.

Är glad för din skull, skönt att du vet vad du går igång på.
Spirituell disciplin är en tro som vilken annan. Tror du på det kommer du agera efter det och leta efter ihopkopplingar med det. Konfirmeringsbias.

Jag förminskar inte det. Bara så det är. Jag tror inte på healing. Inget som fungerar och finns till för att antingen lura någon på pengar eller ge hopp i en till synes hopplös sits.
Det ändrar inte någons rätt till att tro på vad de vill, lika lite ändrar det min rätt att beskriva det som jag gör. Hokuspokus.

Sen är jag tämligen övertygad om att människor tänker för mycket i sängkammaren. Att bota för mycket tänkande och oroande med mer tänkande och ältande, ser jag som helt kontraproduktivt.
Var lite kåt, glad och tacksam bara!
Citera
2017-01-02, 17:24
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Är glad för din skull, skönt att du vet vad du går igång på.
Spirituell disciplin är en tro som vilken annan. Tror du på det kommer du agera efter det och leta efter ihopkopplingar med det. Konfirmeringsbias.

Jag förminskar inte det. Bara så det är. Jag tror inte på healing. Inget som fungerar och finns till för att antingen lura någon på pengar eller ge hopp i en till synes hopplös sits.
Det ändrar inte någons rätt till att tro på vad de vill, lika lite ändrar det min rätt att beskriva det som jag gör. Hokuspokus.

Sen är jag tämligen övertygad om att människor tänker för mycket i sängkammaren. Att bota för mycket tänkande och oroande med mer tänkande och ältande, ser jag som helt kontraproduktivt.
Var lite kåt, glad och tacksam bara!

Spiritualitet är inte samma sak som healing och bara för att vetenskapen inte hittat några bevis för att det finns spirituella världar betyder inte att det inte finns heller. Tvärtom finns det en hel del saker som tyder på att det finns andra parallella världar och flera av de största kvantfysiska modellerna som man jobbar med inom fysiken idag förutsätter att det finns parallella världar och en av de mest populära ("hologrammodellen") förutsätter att vår värld är "mindre äkta" än den som ligger bortom, vilket är något som generellt framhålls inom de flesta spirituella discipliner.
Citera
2017-01-02, 18:07
Medlem
Drick kaffe regelbundet minst 4 kroppar dagligen, är mitt tips.
Citera
2017-01-02, 19:29
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Spiritualitet är inte samma sak som healing och bara för att vetenskapen inte hittat några bevis för att det finns spirituella världar betyder inte att det inte finns heller. Tvärtom finns det en hel del saker som tyder på att det finns andra parallella världar och flera av de största kvantfysiska modellerna som man jobbar med inom fysiken idag förutsätter att det finns parallella världar och en av de mest populära ("hologrammodellen") förutsätter att vår värld är "mindre äkta" än den som ligger bortom, vilket är något som generellt framhålls inom de flesta spirituella discipliner.

Nä det är inte samma sak, men TS fråga innehåller healing så där av att jag skrev om det.

Det är en evig diskussion om hurvida avsaknad av bevis är ett bevis och hör hemma i annan tråd. Jag är inte en fysiker, stringteori kan jag inte läsa något ur för jag har inte den utbildningen att läsa ut ett resultat av de hypoteserna. Jag är en pragmatiker, att hålla fötterna på jorden, knulla för det är skönt och inte snöa in på massa annat i sänghalmen tror jag hade hjälpt fler människor än någon parallelvärld någonsin skulle göra.
Citera
2017-01-02, 20:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det är en evig diskussion om hurvida avsaknad av bevis är ett bevis och hör hemma i annan tråd. Jag är inte en fysiker, stringteori kan jag inte läsa något ur för jag har inte den utbildningen att läsa ut ett resultat av de hypoteserna. Jag är en pragmatiker, att hålla fötterna på jorden, knulla för det är skönt och inte snöa in på massa annat i sänghalmen tror jag hade hjälpt fler människor än någon parallelvärld någonsin skulle göra.

Fattar inte varför du anser att andra blir hjälpta av att du ska dissa deras tro. Tvärtom så verkar det uppenbarligen som att tron i sig är lyckogivande. Kommer inte ihåg vad den heter men det finns en dokumentärfilm gjord av en snubbe som låtsas vara en sån där indisk guru och bara hittar på massa saker medans han pratar och det uppstår en slags kult omkring honom. När "kursen" är slut så erkänner han allting och kontentan är att tron gör ganska mycket välbefinnande även om det man inte hämtar den från en mångtusenårig tradition eller vetenskap.
Citera
2017-01-02, 20:38
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Fattar inte varför du anser att andra blir hjälpta av att du ska dissa deras tro. Tvärtom så verkar det uppenbarligen som att tron i sig är lyckogivande. Kommer inte ihåg vad den heter men det finns en dokumentärfilm gjord av en snubbe som låtsas vara en sån där indisk guru och bara hittar på massa saker medans han pratar och det uppstår en slags kult omkring honom. När "kursen" är slut så erkänner han allting och kontentan är att tron gör ganska mycket välbefinnande även om det man inte hämtar den från en mångtusenårig tradition eller vetenskap.

Det är egentligen ett mångfacetterat svar. Men så kortfattat det går så är det viktigt att markera mot all tro som inte är transparant.
Spirituell vägledning och allt där till har en stark dragningskraft för de mest utsatta i samhället och de blir lätt utnyttjade och det är helt enkelt fel.
Dessa människor vänder ofta ryggen mot de större trosamfunden och blir lätta offer för diverse kvacksalvare och bedragare.

Betyder det att all form av spiritualism är fel? Självklart inte. Religionsfrihet råder med all rätt.
Problemet i mina ögon är att det inte finns en paraplyorganisation som kan städa upp i healing och spökjägarträsket.
Så att dissa sådant är viktigt att alla gör.
Citera
2017-07-23, 21:38
Medlem
Jeltzins avatar
Denna boken skall vara bra, har själv beställt den:

https://www.amazon.com/Taoist-Sexual-Meditation-Connecting-Energy/dp/1583944958

Författaren pratar om hur du kan använda din sexualitet för din personliga utveckling så tror att sexet i sig blir bättre som en effekt av att du mer kommer i kontakt med dig själv sexuellt.

Kineserna ordinerar Tai Chi för de med låg sexdrift (och för det mesta för den delen också) så det kan vara något att kolla in på. Du lär dig att jobba med dina egna olika energier i kroppen och hitta var du är stel och mjuka upp de delar som behövs.

Meditation gör att du kommer i bättre kontakt med dig själv och därför borde kunna bonda bättre med andra, på så sätt kan jag se det som ett verktyg för att förbättra sexlivet i det stora hela.
Senast redigerad av Jeltzin 2017-07-23 kl. 21:41.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in