2016-12-02, 13:34
Medlem
Mercinhos avatar
Hej allesammans!

Jag söker er hjälp.

Jag hade tänkt att köpa en presentkort för en flygbiljett för ca 4000-5000 kr. Vilka resebyråer eller företag erbjuder sånt?

Tänkte ge morsan en presentkort med en viss summa som hon sedan kan använda till att köpa en flygbiljett.
Citera
2016-12-02, 13:40
Medlem
Ifall det är någon nära, vore det inte lättare att bara skriva ihop något själv i formen av ett "presentkort" och sen helt sonika ge personen pengar till flygbiljett. Köper du ett faktiskt kort låser du in mottagaren till en viss resebyrå eller ett visst flygbolag vilket inte alls behöver vara särskilt attraktivt.

Risken är ju förstås att dom tar dina pengar och köper sprit istället, men det får väl du bedöma om du kan leva med eller inte
Citera
2016-12-02, 13:47
Medlem
flaskborstes avatar
Presentkort är ett otyg som handlarna tjänar storkovan på.
Jag fick ett presentkort på 5500 på Specsavers. Ramlade ner från ett tak på jobbet och höll på att bli förlamad.
Kunde inte utnyttja presentkortet innan det blev ogiltigt och numera är Specsavers 5500:-. rikare en del presentkort har löjligt kort giltighets tid och saker kan hända som gör att man inte kan utnyttja det.

Skicka mamsen på en betald spa weekend med massage och liknande. Kvinnor uppskattar sådana saker mer än materiella ting.
Citera
2016-12-02, 13:55
Medlem
Mercinhos avatar
Löste problemet det genom att köpa morsan en presentkort på 6.000 kr via flygstolen.

Hon lär bli väldigt överraskad i och med jag köpte presenten flera veckor före hennes födelsedag och kommer agera som om jag glömde bort hennes födelsedag.
Citera
2016-12-02, 13:59
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Presentkort är ett otyg som handlarna tjänar storkovan på.
Jag fick ett presentkort på 5500 på Specsavers. Ramlade ner från ett tak på jobbet och höll på att bli förlamad.
Kunde inte utnyttja presentkortet innan det blev ogiltigt och numera är Specsavers 5500:-. rikare en del presentkort har löjligt kort giltighets tid och saker kan hända som gör att man inte kan utnyttja det.

Skicka mamsen på en betald spa weekend med massage och liknande. Kvinnor uppskattar sådana saker mer än materiella ting.
Bra poäng.

Morsan har planer på att åka någonstans varmt för kroppens skull. Presentkortet har ett års giltighet.

Men du har rätt. Man kommer ändå inte kunna förbruka pengar som finns laddade på presentkortet till 100%.

Det blir säkert lite pengar som inte är förbrukade.

Jag gjorde mitt bästa ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in