Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Den på europeisk mark sig uppehållande judenhetens officielle talesman Moshe Kantor, en rysk-judisk finanssvindlare, visar övertydligt vad konflikten mellan Juda och Europa egentligen handlar om, och varför det är av absolut avgörande betydelse att det judisk-supremasistiskt krigshetsande storhetsvansinnet på alla fronter bekämpas och förhånas:
http://www.eurojewcong.org/ejc/news.php?id_article=4464
Är detta månne en "krigsförklaring" mot Iran? Och eftersom det är en jude som uttalar sig så måste han väl representera Israel, eller så är det väl något i stil med "Judea declares war on Iran"? Så nu har alltså Iran full rätt att "försvara" sig och droppa bomben över Israel??
Får en jude inte uttala sig i politiska frågor? Är det inte tämligen väl känt att Iran helst såg Israel utplånas som stat? Vem förklarar krig mot vem egentligen? Har judar i Israel ingen anledning att känna sig hotade när Ahmadinejad både skramlar med Bomben och samtidigt i sin retorik talar om att Israel ska utplånas eftersom staten saknar "existensberättigande" enligt honom?
Well.. Det finns en del frågeställningar att räta ut som synes. Men om du, Ezzelino, menar att Kantor med sitt inlägg i debatten vill förbjuda Iran att uttala sig inför FN och tycker att detta är fel så kan jag inte mer än hålla med! Iran (och dess ledare) har och ska ha samma rätt som alla andra stater och ledare.. Att lämna generalförsamlingen och uttrycka avsky på andra sätt (inom rimliga och stadgeenliga gränser alltså) står dock deltagarna fritt att göra, och det står även Kantor fritt att uppmana till dylikt. Dock ej att vilja "förbjuda" Ahmadinejad, såsom politisk ledare för sitt land, att yttra sig.
PS: Jag fann dock inget särskilt i artikeln som "
övertydligt" visar vad "konflikten mellan Juda och Europa egentligen handlar om". Mig synes det som om Kantor attackerar främst Ahmadinejad och Iran?
PPS: Och i viss mån attackerar han ju även FN, så klart.