2007-05-24, 20:30
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Nu har jag inte läst igenom hela denna tråden. Ibland orkar man ju inte, helt enkelt.. alternativt; man är för lat... Så om detta redan har varit uppe så ber jag allra ödmjukast om ursäkt.. Men:

Var det inte så att den iranska presidenten Mahmoud Ahmadinejad fick lite på "tafsen" (så att säga) av det höga prästerskapet, som egentligen styr Iran, efter den så kallade revisionistkonferensen som man höll i Teheran för några månader sen?? Rätta mig om jag har fel. Men jag har för mig att hans (presidentens) tilltag långt ifrån roade alla i Iran?

(Jag märkte att tråden bumpades, men eftersom det inte var jag så fyllde jag på med min "förfrågan"..)
Det vore ju ett scoop! Nyligen så har ju Ahmadinejad besökt Vitryssland. Undrar vad mullorna tycker om det?
Citera
2007-05-24, 23:59
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Det vore ju ett scoop! Nyligen så har ju Ahmadinejad besökt Vitryssland. Undrar vad mullorna tycker om det?
Hmm.. Angående den interna iranska kritiken mot Ahmadinejads förnekarkonferens så får jag nog (tyvärr!) revidera min egen minnesbild en smula..

Citat:
Ahmadinejad's views contrast with those of his moderate predecessor Mohammad Khatami, who urged a dialogue among civilizations.

Some conservative allies in Iran have criticized the current president's remarks, AP reported, because they fear he is damaging the country's image.

Moderates have urged the ruling Islamic establishment to rein in the president. But Supreme leader Ayatollah Ali Khamenei supports Ahmadinejad's calls for Israel's elimination, the news agency added.

Tehran-based political analyst Mahmoud Alinejad said the president could feel his speeches strengthen Iran diplomatically.

"There is a perception, based on past experience that only when Iran threatens and pushes does the West back off," he told Reuters.

Källa: http://www.cnn.com/2005/WORLD/meast/12/14/iran.israel/

Detta var egentligen inte angående själva konferensen utan efter hans (Ahmadinejads) klart revisionistiska (?) och antisionistiska uttalanden i andra sammanhang.

Edit: Men lite mera om interna iranska protester finns att läsa här:
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/middle_east/article1089172.ece
Citera
2007-06-24, 15:00
Medlem
BlizzardKings avatar
Svinet och hatpropagandisten Abe Foxman på ADL är rasande över det schweiziska utrikesministeriets föreslagna seminarium om "Förintel$en" tillsammans med ingen mindre än Iran:

http://www.adl.org/PresRele/HolNa_52/5062_52.htm
Citat:
The idea was reportedly floated by Switzerland's President, Micheline Calmy-Rey, during a working visit with the Iranian Deputy Foreign Minister on December 21, 2006, shortly after the Iranian government sponsored its Holocaust denial conference in Tehran. Word of the proposed Swiss seminar emerged this week in written proceedings of the meeting obtained by the weekly Zurich-based newspaper, Weltwoche.

"We are outraged that the Swiss government could have pitched the idea of a seminar on the Holocaust to -- of all countries -- Iran," said Abraham H. Foxman, ADL National Director and a Holocaust survivor. "The Swiss government owes an apology to all Holocaust survivors."

According to the report in Weltwoche, minutes from the diplomatic meeting indicated that Ms. Calmy-Rey had proposed "that a seminar about different perceptions of the Holocaust could be organized in one of the Geneva centers."
Citera
2009-09-19, 14:43
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Svinet och hatpropagandisten Abe Foxman på ADL är rasande över det schweiziska utrikesministeriets föreslagna seminarium om "Förintel$en" tillsammans med ingen mindre än Iran:

http://www.adl.org/PresRele/HolNa_52/5062_52.htm

Och nu drar Ahmadinejad ånyo på sig de sionistsympatiserande västmakternas hätska ursinne för att han i samband med al-Quds-dagen bestrider "Förintelse"-myten och kritiserar den krigshetsande ockupationsentiteten och judelobbyn:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/8264111.stm

Den som går till Sergels Torg i morron, när Mohamed Omar och Lasse Wilhelmsson ska tala, kan förhoppningsvis få höra liknande offentliga ifrågasättanden av Shoah-propagandan.
Senast redigerad av Ezzelino 2009-09-19 kl. 14:46.
Citera
2009-09-21, 22:20
Medlem
Ezzelinos avatar
De krigshetsande och gravt lögnaktiga judepropagandisterna bakom sajten "Israel i Sverige" klipper ihop en bild där de sätter Ahmadinejad i full SS-uniform - svenskar borde göra liknande montage och sätta Netanyahu och Avigdor Lieberman i samma utstyrsel:

http://israelisverige.blogspot.com/

Citat:
"---Ahmadinejad har återigen ställt sig upp och försöker stolt bli Hitler IIre, denna tidens hatmonster och visa sitt förakt inför 6 miljoner mördade judar.---"
Citera
2009-09-21, 22:43
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
De krigshetsande och gravt lögnaktiga judepropagandisterna bakom sajten "Israel i Sverige" klipper ihop en bild där de sätter Ahmadinejad i full SS-uniform - svenskar borde göra liknande montage och sätta Netanyahu och Avigdor Lieberman i samma utstyrsel:

Är det bara jag, eller tycker inte fler här att det krigshetsande svinet och gravt lögnaktiga islamist- och hatpropagandisten Ahmadinejad mer och mer liknar en chimpans?

Förlåt mitt språkbruk, men det är en seriös fråga? .. Kanske han (Ahmadinejad) befinner sig på en lite "lägre nivå" än oss "ariska" västerlänningar?

Dock; Det är ju kul för er små"revisionister" här på FB att ni nu äntligen har fått någon relativt officiell och (hrrrm) "respektabel" talesman och företrädare att luta er emot! En folkvald ledare för ett av mellanösterns stabilare och rikare länder är ju inte helt fel att ha på sin sida, väl?
Citera
2009-09-22, 01:13
Bannlyst
Citat:

Gammal bild!

Inte den sidan som gjort.
Citera
2009-09-22, 06:32
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Är det bara jag, eller tycker inte fler här att det krigshetsande svinet och gravt lögnaktiga islamist- och hatpropagandisten Ahmadinejad mer och mer liknar en chimpans?

Förlåt mitt språkbruk, men det är en seriös fråga? .. Kanske han (Ahmadinejad) befinner sig på en lite "lägre nivå" än oss "ariska" västerlänningar?

Dock; Det är ju kul för er små"revisionister" här på FB att ni nu äntligen har fått någon relativt officiell och (hrrrm) "respektabel" talesman och företrädare att luta er emot! En folkvald ledare för ett av mellanösterns stabilare och rikare länder är ju inte helt fel att ha på sin sida, väl?

Iran (persiska: ایران, Iran, vilket betyder ”ariernas land”)

/wikipedia
Citera
2009-09-22, 20:42
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfåne
Iran (persiska: ایران, Iran, vilket betyder ”ariernas land”)

/wikipedia
Av just det skälet satte jag ju ordet ariska inom citattecken.
Citera
2009-09-26, 12:52
Medlem
Ezzelinos avatar
Den på europeisk mark sig uppehållande judenhetens officielle talesman Moshe Kantor, en rysk-judisk finanssvindlare, visar övertydligt vad konflikten mellan Juda och Europa egentligen handlar om, och varför det är av absolut avgörande betydelse att det judisk-supremasistiskt krigshetsande storhetsvansinnet på alla fronter bekämpas och förhånas:

http://www.eurojewcong.org/ejc/news.php?id_article=4464

Citat:
---“It is particularly incumbent on European leaders who live on a continent with a history steeped in blood and conflict to say to the world that words and declarations do matter and we will no longer participate in this farce,” Kantor said.

“We therefore call on the European delegations to walk out the moment Ahmadinejad begins any diatribe against Israel or denial of the Holocaust.”

The European Jewish Congress is particularly saddened that such an organization as the United Nations with lofty goals “is being abused by those who have no consideration for human rights, freedom and equality.”---"
Citera
2009-09-26, 13:19
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Den på europeisk mark sig uppehållande judenhetens officielle talesman Moshe Kantor, en rysk-judisk finanssvindlare, visar övertydligt vad konflikten mellan Juda och Europa egentligen handlar om, och varför det är av absolut avgörande betydelse att det judisk-supremasistiskt krigshetsande storhetsvansinnet på alla fronter bekämpas och förhånas:

http://www.eurojewcong.org/ejc/news.php?id_article=4464
Är detta månne en "krigsförklaring" mot Iran? Och eftersom det är en jude som uttalar sig så måste han väl representera Israel, eller så är det väl något i stil med "Judea declares war on Iran"? Så nu har alltså Iran full rätt att "försvara" sig och droppa bomben över Israel??

Får en jude inte uttala sig i politiska frågor? Är det inte tämligen väl känt att Iran helst såg Israel utplånas som stat? Vem förklarar krig mot vem egentligen? Har judar i Israel ingen anledning att känna sig hotade när Ahmadinejad både skramlar med Bomben och samtidigt i sin retorik talar om att Israel ska utplånas eftersom staten saknar "existensberättigande" enligt honom?

Well.. Det finns en del frågeställningar att räta ut som synes. Men om du, Ezzelino, menar att Kantor med sitt inlägg i debatten vill förbjuda Iran att uttala sig inför FN och tycker att detta är fel så kan jag inte mer än hålla med! Iran (och dess ledare) har och ska ha samma rätt som alla andra stater och ledare.. Att lämna generalförsamlingen och uttrycka avsky på andra sätt (inom rimliga och stadgeenliga gränser alltså) står dock deltagarna fritt att göra, och det står även Kantor fritt att uppmana till dylikt. Dock ej att vilja "förbjuda" Ahmadinejad, såsom politisk ledare för sitt land, att yttra sig.

PS: Jag fann dock inget särskilt i artikeln som "övertydligt" visar vad "konflikten mellan Juda och Europa egentligen handlar om". Mig synes det som om Kantor attackerar främst Ahmadinejad och Iran?

PPS: Och i viss mån attackerar han ju även FN, så klart.
Senast redigerad av d00rkey 2009-09-26 kl. 13:29.
Citera
2013-09-06, 20:32
Medlem
d00rkeys avatar
Bump:

Irans ledare förnekar inte längre, tycks det!

Twitterkonversationen mellan Nancy Pelosis dotter (Christine Pelosi) och den iranska utrikesministern Javad Zarif är rätt tydlig. Det började med att Zarif önskade ett gott nytt "Rosh Hashanah" varpå Christine Pelosi svarade:
"Thanks. The New Year would be even sweeter if you would end Iran's Holocaust denial, sir."

Javad Zarif (utrikesministern i Iran alltså) svarade då:
"Iran never denied it. The man who did is now gone. happy new year."

Mycket talande!
Källa: http://www.nbcnews.com/id/26315908/#52933533
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här