2016-11-08, 22:44
Medlem
baggebo1s avatar
Ni som snackar massa om CNN och hur skit kanalen är. Jag följde primärvalen varenda natt. I början hade jag på fyra fem streamar samtidigt. Sen märkte jag med tiden att allt intressant kom först och bäst på CNN så det slutade med att jag bara hade på CNN, för de andra var överflödiga. De är på Hillarys sida, visst, men de har erfarenhet av sånt här och ett jävla maskineri för att snabbt få ut viktiga siffror. Och som sagt - den överlägset bästa analytikern i John King. Jag behöver ingen jävel som tolkar åt mig, jag vill ha råa, intressanta, siffror som jag själv kan tolka. Och CNN är helt enkelt bäst på att snabbt få ut allt sånt som är viktigt.
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
I will be watching the election results from Trump Tower in Manhattan with my family and friends. Very exciting!
via Twitter

Fan också till och med Trump förbereder sig på förlust.

Vad fan svamlar du om nu egentligen? Han ska följa valet med sin familj och det innebär att han förbereder sig för en förlust?
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Nu sade de på FOX att problemen i vallokalerna i North Carolina består i att vissa röster rapporterats dubbelt i maskinerna. De uppmanar därför folk att rösta via pappersedlar istället. Vallokalerna kommer inte vara öppe längre än planerats på grund av detta säger dom, vilket det var tal om tidigare.

Verkar väldigt märkligt att vissa röster noterats dubbelt i maskinerna. Man undrar ju för vilken kandidat. Antagligen Clinton.

Hade det varit i favör för båda eller Trump så hade dom nog varit noga med att påpeka detta.
Medlem
Mia-Rovys avatar
För de tekniskt intresserade; Computerphile angående elektronisk röstning:
https://www.youtube.com/watch?v=w3_0x6oaDmI

Det är inget att rekommendera eller ta efter i Sverige
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Ligger inte Nova Scotia i Kanada? Sist jag kollade gällde valet USA.
Milwaukee ligger i USA!
Medlem
Någon på SVT säger att de svarta sviker Hillary.... Hörde nån mer. Jag lyssnade knappt ned ens örat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
I will be watching the election results from Trump Tower in Manhattan with my family and friends. Very exciting!
via Twitter

Fan också till och med Trump förbereder sig på förlust.

Hur kan du utläsa det av den tweeten?
Bannlyst
Enligt svt leder Trump lite i florida de svarta sviker HC
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Kollar på SVT:s valvaka. Reportern påstår att Hillary Clinton kommer att kämpa för "kvinnors rättigheter" om hon blir president. För vi får inte glömma att kvinnor tjänar mindre än män i USA, vilket självfallet beror på diskriminering enligt SVT!

Det bästa med en Trumpseger imorgon är att få kolla på SVT och läsa svensk traditionell media imorgon. De kommer att gråta som små barn!

Edit: oj, då! Båda gästerna SVT bjuder in är pro-Clinton!? Nämen där ser man, där ser man.

Igen, det är förmodligen Erica Bjerström du pratar om. Hennes rapportering kring Trump har varit monumental vinklad även med svenska mått mätt, även med svenska Trump-hatare mått mätt. För 48 timmar sedan antydde hon att han var en antisemit och att han gav vibbar av 30-talets Tyskland. Ändå är hans dotter gift med en jude

Och hon poängterar varje gång att Trumps väljare är lågutbildade vita män. Varför har svensk media fått för sig att utbildning är relevant för att kunna sätta sig in i en politisk situation? Detta förtryck såg vi i valet 2014, och vi kommer se samma retorik 2018.
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
En smula masochistiskt att följa SVT:s valvaka just nu. Så mycket mellanmjölksutblandad kulturmarxistisk smörja.
Jag sitter här och skrattar för mig själv när jag ser på SVT:s valvaka. Seriösa valanalyser tar jag från nätet, SVT använder jag som komedikanal nu för tiden.
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Skulle vilja veta lite mer; alla Flashbackbare som kan det här mycket bättre än jag får gärna svara:

Trumps chanser:

1. Vilka delstater räknas han vinna?
2. Vilka delstater får han absolut inte tappa/förlora?
3. Vilka delstater är han underdog i men kan fortfarande vinna?
4. Vilka delstater är det mest kamp om? Vilken delstat kan svänga över pendeln totalt? Ohio? Californien? Colorado? Detroit? Florida?
5. Mer input.

Tack!

Den stora frågan bland både analytiker och väljare i sociala medier är nu: Är det möjligt för Donald Trump att köra förbi Clinton i sista stund och ta plats i Vita Huset? Enligt CNN finns det sex olika möjliga scenarion.

1.Trump lyckas göra en Mitt Romney 2012 och vända de delstater som röstade på Obama i senaste valet: Florida, Ohio, Iowa, Nevada och New Hampshire. Men det räcker inte. För att få 270 elektorer måste han även plocka några i Nebraska och Maine, stater som inte går efter principen ”winner takes all”.

2.Han tar hem Wisconsin, Michigan och Pennsylvania. Detta är tre delstater där det ser mörkt ut för Trump i mätningar. Men lyckas han svänga dessa behöver han bara ta Florida och Ohio, och kan släppa Nevada eller New Hampshire.

3.Clinton förlorar väljare till Libertarianen Gary Johnson i Nevada, New Hampshire och Colorado. Tappar hon för många röster där kan Trump ha en reell chans.

4.Enligt CNN visar mätningar av antalet som förtidsröstar att färre svarta väljare (som lutar demkoratiskt) har gått till valurnorna i North Carolina, Florida och Georgia. Det skulle kunna bli fördel Trump, och även i Michigan kommer många av Demokraternas röster från afroamerikaner. Om de stannar hemma kan Trump alltså ha en chans.

5. Latinoväljare är ett annat trumfkort för den republikanske kandidaten. Om inte de latinamerikanska väljarna sluter upp bakom Hillary Clinton kan Trump ha möjlighet att plocka elektorerna i Arizona, Florida, Nevada, Colorado och New Mexico.

6.Om han lyckas att svänga inte bara ett distrikt i Maine utan hela delstaten – och New Hampshire, skulle han överraska genom att plocka röster bland väljare i den urbana medelklassen. Och tar han även hem Philadelphia, så har han plötsligt sju elektorer fler än vad som behövs för en biljett till Vita Huset.
2016-11-08, 22:45
Bannlyst
Har suttit och kollat på TV4s play sändning ett par timmar nu. Rattar nog över till Kanal 5 men känner jag Filip och Fredrik rätt så kommer det bli massa Donald Trump trashtalk och trash inslag. Tyvärr. Ska försöka sitta uppe så länge som möjligt.

Kom igen nu Trump.

Donald trumps Hilary.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in