2016-11-03, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
även testosteronnivåerna går ner.

Det går ner väldigt marginellt och långsamt. Man har jämförbar testosteron långt upp i 40 års åldern. Bara några ynka procent som skiljer sig.
Citera
2016-11-03, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heuristik
Att en ung tjej kan tänka sig knulla gubbar är betydligt mer perverst (onaturligt) än att en gubbe tar yngre tjejer före tanter. Konstigt vore annat.

Ursäkta mig, men det rör sig ju inte om några gråhåriga gubbar med käpp och rullator precis.
Det som är charmigt med äldre män är livserfarenheten och mognaden. De har en karriär, är trygga och stabila, samt de är ofta sanna gentlemän.
De har perspektiv på livet. - Det är sexigt.
Att kroppen sackar ihop är inte alls sant, gymmar man och håller igång så håller sig kroppen därefter!
Citera
2016-11-03, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PetiteAndFit
Det som är charmigt med äldre män är livserfarenheten och mognaden. De har en karriär, är trygga och stabila, !

Vad har det att göra med hur bra de är på att knulla?

Citat:
Ursprungligen postat av PetiteAndFit
de är ofta sanna gentlemän.

Hah! Undrar varför.
Citera
2016-11-03, 21:44
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Att en ung tjej kan tänka sig knulla gubbar är betydligt mer perverst (onaturligt) än att en gubbe tar yngre tjejer före tanter. Konstigt vore annat.

Anledningen till att yngre kvinnor väljer äldre män har i många fall att göra med att allt för många ungtuppar är så värdelösa i bingen.
Citera
2016-11-03, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Anledningen till att yngre kvinnor väljer äldre män har i många fall att göra med att allt för många ungtuppar är så värdelösa i bingen.

Finns faktiskt något mellan ungtupp och 50+. Om de har varit de bästa i bingen har du då verkligen dragit nitlotter.
Citera
2016-11-04, 11:05
Medlem
Citat:
Det går ner väldigt marginellt och långsamt. Man har jämförbar testosteron långt upp i 40 års åldern. Bara några ynka procent som skiljer sig.

Nej den droppar ganska bestämt med åren. http://paolobroccardo.com/wp-content/uploads/2016/06/Male-graph.png

Givetvis är det individuellt men hypogonadism existerar knappt bland 20-30 åringar. Väldigt vanligt upp mot 50-årsåldern och 50+.
Att prestationen i sängen går ner för män är ALLTID ett faktum.
Citera
2016-11-04, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Nej den droppar ganska bestämt med åren. http://paolobroccardo.com/wp-content/uploads/2016/06/Male-graph.png
.

Generally speaking, there is a reduction in blood levels of total testosterone at a rate of about 1 percent per year after the age of 30 years

En person med hög ursprunglig testoronnivå har således fortfarande bra nivåer vid 40+.

https://www.sharecare.com/health/endocrine-system/how-rapidly-mens-testosterone-decline#
Citera
2016-11-04, 20:43
Medlem
Citat:
Generally speaking, there is a reduction in blood levels of total testosterone at a rate of about 1 percent per year after the age of 30 years

En person med hög ursprunglig testoronnivå har således fortfarande bra nivåer vid 40+.

https://www.sharecare.com/health/endocrine-system/how-rapidly-mens-testosterone-decline#

Mm den totala testosteronkoncentrationen ja. Vad som är intressant är den fria, obundna serumkoncentrationen som minskar bra mycket mer än 1%...Kom med rätt fakta är du snäll.
Citera
2016-11-08, 06:44
Medlem
Citat:
Vad är det med just kvinnor och äldre män? Perversa åldersskillnader man läser om. Alla problem i boken är svaret på frågeställningen.

Jag är ju inte en 20 åring, att som en vuxen 31 åring attraheras av en 50 åring ser jag som ganska naturligt. Dessutom ser han inte ut som en dag äldre än 41 år dvs. åldersskillnaden även på det sättet är mindre.
Citera
2026-04-18, 11:03
Avstängd
Ibland hör man att äldre män är bättre älskare. Jag tror att man ska ha sex också för att bli bättre.
Jag tyckte själv att jag var bra med den enda kvinnan jag varit med. Men det är snart 20 år sen.

Ni män över 50 som hade sex när ni var i er prime, hur är det annorlunda idag?
Citera
2026-04-18, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 308winwin
Ligg med vem du vill. att man kommer / får orgasm är samma sak.

Knappast
Svara inte på frågor om du inte vet. Utlösning vs orgasm är 2 helt olika saker.
Citera
2026-04-18, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokstava
Det är stor åldersskillnad mellan mig och mannen jag träffat ett tag nu samtidigt är jag oskuld. Jag kan inte så mycket om sexuella begrepp tex vet jag inte va skillnaden är mellan orgasm och att man kommer o andra liknande saker, ett till exempel är när man hör att nån äldre man inte funkar längre sexuellt, va menas då?

Vilka sexuella problem kan en äldre man ha?

Testosteronet går ned ju äldre män blir, startar efter 40 för dom flesta män, män får svårare att få stånd. Ganska stor andel har detta problem men detta finns det piller för som tur är.
Utlösning då kommer mannen men det är inte säkert han får orgasm. orgasm vid utlösning är när det är skönt för mannen annars är det inte orgasm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in