2016-11-05, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag förstår inte vad du vill komma fram till, ditt resonemang är löjligt och fullständigt absurt.
De länder du listar som "bra" länder är ju alla riktiga skitländer och tillika pajas-nationer.
Det är mer eller mindre fattiga och eftersatta länder med en befolkning som är mer eller mindre mentalt efterblivna, och dessa länder ser ni upp till...

Sen skriver du "Tyskland - helt kört".
Vadå "helt kört", vad fan snackar du om egentligen, jag bor här och landet är fantastiskt, de flesta experter menar ju att Tyskland är framtidslandet nr 1. i europa, ett land som bara ökar och ökar i popularitet och attraktionskraft, folk från hela världen, framförallt unga människor väljer att flytta till Tyskland, varje år arbetskraftsinvandrar runt en halv miljon människor till Tyskland.
Ett land för alla, där demokrati, frihet, öppenhet, mångfald och tolerans står i fokus.

Vi snackar här om europas största ekonomi, och kanske det mest ekonomiskt stabila landet i hela världen, världens tredje största exportnation och en industrination i världsklass.
Begreppet "made in Germany" ska vi förvalta och utveckla, tysk ingenjörskonst är världsledande och kommer så också att förbli i framtiden, detta Tyskland bygger vi nu vidare på tillsammans, oavsett hudfärg, religion eller könstillhörighet.
En nation att vara stolt över, och de flesta tyskar är faktiskt också väldigt stolta över sitt land, men man är inte stolt på ett nationalistiskt sätt utan man är stolt för de värderingar och principer som Tyskland står för, att alltid kämpa för rättvisa, demokrati, tolerans, öppenhet och fred i världen.
Och ett sådant land är värt att försvara.

Gillar man inte detta, så kanske man hellre ska söka sig österut, Ungerns ledare - högerpopulisten Viktor Orban har ju sagt att han inte vill ha några muslimer i sitt land, så dit kan ni väl flytta då..

Tyskland är bara fantastiskt för blattekramare och halvbögar, som dig! Landet befinner sig i fritt fall. Studenterna blir bara slöare och alltmer inkompetenta. Folket alltmer obildat. Förfallet finns överallt. Än sa länge är landet rikt, men det kommeratt ga at helvete - liksom Sverige. Massinvandringen kommer att kvadda allt....
Citera
2016-11-05, 08:06
Medlem
wasd1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LugnarNerMig
Westerner beskriver det hela mycket väl. Jag har fastighet i Polen och är där så ofta jag kan. Men jag tjänar alldeles för bra pengar i Sverige än så länge för att flytta än. Men att jag kommer flytta till Polen inom en 5-10 års period, den saken är mycket säker.

Grejen är att jag alltid försvarat Sverige som ett av världens bästa länder väldigt länge. 10 år sedan Började jag debattera med andra svenskar att stoppa invandringen redan då. Jävlar va rasist och nazist jag var. Ni kunde verkligen inte förstå att jag som utlänning sa så. I 7 år försökte jag övertala alla i min närhet.
De senaste 3 åren har jag bara garvar åt alla nyvakna naiva idioter som märker att landet brinner. Det så jävla synd. Sverige var det bästa landet i världen för 20 år sedan.. Nu? =

Man kan ju som Svensk flytta till Gdansk (Danzig) kanske, så känns det som om man bor i Tyskland och samtidigt vara relativt nära Sverige hehe

Äh, nä just nu är det fokus på Tjeckien och Prag. Det känns som att dom har samma mentalitet där som i Polen ang detta helvetet i Sverige. Men iofs, vilka städer rekommenderar du i Polen om man ska fly ifrån Sverige? Finns det några städer som är populära för engelskspråkiga expats?
Senast redigerad av wasd1234 2016-11-05 kl. 08:09.
Citera
2016-11-05, 10:55
Medlem
Westerners avatar
För expats rekommenderar jag Warszawa, Krakow, Wroclaw och Gdansk. Stora städer med mycket studenter och internationell atmosfär.
Citera
2016-11-05, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
Äh, nä just nu är det fokus på Tjeckien och Prag.
Varför inte välja någon annan stad än Prag?
Citera
2016-11-05, 17:09
Medlem
wasd1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Varför inte välja någon annan stad än Prag?

Singel, behöver finna mig en kvinna i mitt liv i framtiden så jag kan få mig ett par vita barn. En stor stad hade hjälpt en del med urvalet att finna rätt person. Sedan så gillar jag att gå ut och ta mig en kaffe och hitta på saker, i en större stad så finns det givetvis mer att göra. Oerhört fin stad, gångavstånd till det mesta, osv.

Varför Tjeckien? Enkelt att vara "self-employed", simpelt system.

Vet inte om det är det lika lätt i Polen. Någon som kan svara på det? För Warszawa ser mäktigt ut och det hade varit häftigt att bo i en stad som väldigt snabbt kan bli ett europeiskt "New York" (tänker på höga skyskrapor etc).
Det är ju låga skatter i båda länderna än sålänge för self-employed också.

Citat:
Ursprungligen postat av Westerner
För expats rekommenderar jag Warszawa, Krakow, Wroclaw och Gdansk. Stora städer med mycket studenter och internationell atmosfär.

Uppskattas oerhört! Blir nog en tripp till sommaren för att undersöka Polen och dessa städer.
Senast redigerad av wasd1234 2016-11-05 kl. 17:13.
Citera
2016-11-05, 18:24
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Singel, behöver finna mig en kvinna i mitt liv i framtiden så jag kan få mig ett par vita barn. En stor stad hade hjälpt en del med urvalet att finna rätt person. Sedan så gillar jag att gå ut och ta mig en kaffe och hitta på saker, i en större stad så finns det givetvis mer att göra. Oerhört fin stad, gångavstånd till det mesta, osv.

Vet inte om det är det lika lätt i Polen. Någon som kan svara på det? För Warszawa ser mäktigt ut och det hade varit häftigt att bo i en stad som väldigt snabbt kan bli ett europeiskt "New York" (tänker på höga skyskrapor etc).

Uppskattas oerhört! Blir nog en tripp till sommaren för att undersöka Polen och dessa städer.

Staden du söker heter Berlin.
Berlin har 3,6 miljoner invånare och staden är enormt populär bland unga människor från hela världen och inflyttningen till staden är stark, den växer med över 30.000 nya invånare varje år.

Berlin har en ung befolkning, staden kännetecknas av sin avslappnade karaktär, Berlin är definitivt europas coolaste stad, staden är trendig, hipp, liberal.
Berlinarna är öppna, toleranta och nyfikna på nya människor och nya kulturer.

I Berlin finner du allt, staden har ett enormt utbud som kan jämföras med New York, Berlin bjuder på en unik histora, ett stort kulturutbud, ett fantastiskt stadsliv med cafeer och restauranger, party och nattliv i absolut världsklass och en helt fantastisk stämning i staden.

Berlin och Tyskland är raka motsatsen till östeuropa, öststaterna har ingenting att komma med i en seriös jämförelse, du gör ditt livs misstag om du väljer östeuropa istället för Tyskland.
Dessutom har du ett socialt skyddsnät och ett välfärdssystem i Tyskland, som öststaterna bara kan drömma om.

Se verkligheten! - flyttströmmen går inte från Tyskland till östeuropa, den går från östeurpa till Tyskland!
Varje år väljer över 200.000 polacker att packa väskan och flytta till Tyskland för att söka sig en bättre framtid till sig själv och kanske framförallt till sina barn.
Citera
2016-11-05, 18:48
Medlem
Citat:
Berlin har 3,6 miljoner invånare och staden är enormt populär bland unga människor från hela världen och inflyttningen till staden är stark, den växer med över 30.000 nya invånare varje år.

Berlin har en ung befolkning, staden kännetecknas av sin avslappnade karaktär, Berlin är definitivt europas coolaste stad, staden är trendig, hipp, liberal.

I Berlin finner du allt, staden har ett enormt utbud som kan jämföras med New York, Berlin bjuder på en unik histora, ett stort kulturutbud, ett fantastiskt stadsliv med cafeer och restauranger, party och nattliv i absolut världsklass och en helt fantastisk stämning i staden.

Berlin och Tyskland är raka motsatsen till östeuropa, öststaterna har ingenting att komma med i en seriös jämförelse, du gör ditt livs misstag om du väljer östeuropa istället för Tyskland.
Dessutom har du ett socialt skyddsnät och ett välfärdssystem i Tyskland, som öststaterna bara kan drömma om.

Se verkligheten! - flyttströmmen går inte från Tyskland till östeuropa, den går från östeurpa till Tyskland!
Varje år väljer över 200.000 polacker att packa väskan och flytta till Tyskland för att söka sig en bättre framtid till sig själv och kanske framförallt till sina barn.

Det är riktigt, att Berlin inte är en död stad - ännu. Men eftersom Tysklands regering inte vill sätta nagon som helst övre gräns för hur mycket invandrare de är beredda att ta in, riskerar hela Tyskland att förstöras inom ett antal ar. Det lär väl komma en hemska massa MENA-anhöriginvandrare, kanske flera miljoner - och de kommer att förstöra oerhört i Tyskland.

Tradstarten handlar ju om vilka länder som KOMMER att överleva mangkulturinvasionen. Inte hur läget är i olika europeiska storstäder just nu.

Socialt skyddsnät? Lustigt att du nämner det, för det gäller inte EU-medborgare - däremot MENA-migranter...
Citera
2016-11-05, 18:58
Medlem
wasd1234s avatar
Citat:

behöver inga troll kommentarer och inga araber. tack.
Citera
2016-11-05, 19:07
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Det är riktigt, att Berlin inte är en död stad - ännu. Men eftersom Tysklands regering inte vill sätta nagon som helst övre gräns för hur mycket invandrare de är beredda att ta in, riskerar hela Tyskland att förstöras inom ett antal ar. Det lär väl komma en hemska massa MENA-anhöriginvandrare, kanske flera miljoner - och de kommer att förstöra oerhört i Tyskland.

Tradstarten handlar ju om vilka länder som KOMMER att överleva mangkulturinvasionen. Inte hur läget är i olika europeiska storstäder just nu.

Socialt skyddsnät? Lustigt att du nämner det, för det gäller inte EU-medborgare - däremot MENA-migranter...

En övre gräns för hur många flyktingar som vi har kapacitet att ta emot kanske beslutas senare, men troligtvis inte före valet, Seehofer har ju sagt max 200.000 per år tidigare, men sen har ju CSU officiellt backat från detta igen.. - men kanske blir det en kompromiss mellan CSU,CDU och SPD efter valet i denna fråga.

Det beror sig naturligtvis också på hur flyktingsituationen ser ut framöver, dels var förra årets flyktinginvandring extrem och dels var vi dåligt förberedda.
Kanske behöver vi inte ens sätta någon övre gräns eftersom det numera är svårare för flyktingarna att ta sig till Tyskland när övriga europa stänger sina gränser.

Dessutom är detta som bekant en fråga för EU, där vi måste hitta en gemensam lösning när det gäller hur vi ska fördela flyktingarna inom unionen, vilket åter leder oss in på visegradsländernas egoistiska agerande, där de fullständigt vägrar att ta ansvar i flyktingfrågan.
Citera
2016-11-05, 19:21
Medlem
Citat:
En övre gräns för hur många flyktingar som vi har kapacitet att ta emot kanske beslutas senare, men troligtvis inte före valet, Seehofer har ju sagt max 200.000 per år tidigare, men sen har ju CSU officiellt backat från detta igen.. - men kanske blir det en kompromiss mellan CSU,CDU och SPD efter valet i denna fråga.

Det beror sig naturligtvis också på hur flyktingsituationen ser ut framöver, dels var förra årets flyktinginvandring extrem och dels var vi dåligt förberedda.
Kanske behöver vi inte ens sätta någon övre gräns eftersom det numera är svårare för flyktingarna att ta sig till Tyskland när övriga europa stänger sina gränser.

Dessutom är detta som bekant en fråga för EU, där vi måste hitta en gemensam lösning när det gäller hur vi ska fördela flyktingarna inom unionen, vilket åter leder oss in på visegradsländernas egoistiska agerande, där de fullständigt vägrar att ta ansvar i flyktingfrågan.

Seehofer är inte förbundskansler, och har egentligen ingenting att sätta emot Merkel och CDU. Seehofer är en löjlig figur, vilket han bevisat gang efter annan - inget av det han säger är han beredd att omsätta i handling. Det finns heller inga som helst indikationer pa en kursändring avseende övre gräns för asylsökande i Tyskland. Att 2015 var ett extremt ar, betyder inte att situationen inte kan upprepas, eller förvärras.
Citera
2016-11-05, 23:08
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:

Du måste väl ändå FATTA att det finns en gräns även om vi "fördelar" alla miljontals som kommer (dessutom måste europas länder komma överens om fördelningen vilket aldrig kommer hända, redan där spricker det). Varför tycker du det är värt att låta det gå så långt att igenting går att rädda längre? Idioter som inte tänker längre än näsan räcker, den kategorin tillhör du!
Citera
2016-11-05, 23:24
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:

Skulle absolut föredra Tjeckien framför Polen, då Polen är så konservativt och folket röstar på väldigt auktoritära partier. Tjeckien är relativt liberalt och samtidigt vägrar ta flyktingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in