2016-10-30, 19:39
Medlem
Hej! Har en lenovo med windows 10. Uppdaterade den fr ett tag sen, men d slutade min webbkamera funka i Skype. Det r bara svart bakgrund och en laddningssymbol. Prvade drfr att avinstallera de senaste uppdateringarna och vips s funkade webbkameran igen. Men eftersom windows 10 inte tillter mig stnga av uppdateringar s uppdaterar den ju automatiskt efter ett par starter med datorn. S nu brjar jag bli trtt att behva avinstallera uppdateringarna fr att kunna anvnda kameran.

Vnder mig drfr till cybervrlden att lsa frgan..

Hur gr jag?! Fick en uppdatering senast idag som jag prvade att uppdatera fr jag tnkte att de kanske har lst problemet. Men nejd, det r kvar dr nnu.
Datorn r cirka 6 mnader gammal.

Hur fr jag det att fungera? Eller hur gr jag fr att stnga av automatiska uppdateringar i Windows 10 eller har klparna gjort s det inte gr att stnga av den skiten?
Citera
2016-10-30, 19:45
Medlem
StigAllans avatar
G in p Lenovos hemsida och kolla om det finns drivrutiner till kameran som r anpassade till Win 10.
Om inte ta kontakt med supporten och klaga.
Citera
2016-10-30, 19:45
Medlem
Hybrics avatar
Prova detta.

Kontrollpanelen - System - Avancerade Systeminstllningar - Maskinvara - Instllningar fr Enhetsinstallation - Bocka i rutan " Nej ".

http://imgur.com/a/ivwYe
Citera
2016-10-30, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybric
Prova detta.

Kontrollpanelen - System - Avancerade Systeminstllningar - Maskinvara - Instllningar fr Enhetsinstallation - Bocka i rutan " Nej ".

http://imgur.com/a/ivwYe

Tack! Antar att det hr gr att skiten inte uppdateras eller?
Citera
2016-10-30, 19:48
Medlem
Klimpen!!s avatar
how to uninstall and block updates and drivers on windows 10

How to prevent windows 10 from automatically downloading updates

Dr haru

Edit: Verkar som var snabbare
Citera
2016-10-30, 19:50
Medlem
Hybrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sushipinne
Tack! Antar att det hr gr att skiten inte uppdateras eller?

Det dr r mest fr drivrutinerna, kollas Kliimpens inlgg om hur du stnger av just Windows 10 uppdateringarna, ursktar att jag inte skrev det i frra inlgget!
Citera
2016-10-30, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimpen!!
how to uninstall and block updates and drivers on windows 10

How to prevent windows 10 from automatically downloading updates

Dr haru

Edit: Verkar som var snabbare

Denna r dock frn 2015. Och ngon gng efter detta ska dom tydligen ha gjort s man inte kan stnga av automatiska uppdateringar. Har googlat lite p det ocks men verkar tyvrr inte funka.. "/
Citera
2016-10-30, 20:07
Medlem
Klimpen!!s avatar
Citat:
Denna r dock frn 2015. Och ngon gng efter detta ska dom tydligen ha gjort s man inte kan stnga av automatiska uppdateringar. Har googlat lite p det ocks men verkar tyvrr inte funka.. "/

sry, anvnder inte 10:an sjlv.
Citera
2016-10-30, 20:19
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Hej! Har en lenovo med windows 10. Uppdaterade den fr ett tag sen, men d slutade min webbkamera funka i Skype. Det r bara svart bakgrund och en laddningssymbol. Prvade drfr att avinstallera de senaste uppdateringarna och vips s funkade webbkameran igen. Men eftersom windows 10 inte tillter mig stnga av uppdateringar s uppdaterar den ju automatiskt efter ett par starter med datorn. S nu brjar jag bli trtt att behva avinstallera uppdateringarna fr att kunna anvnda kameran.

Vnder mig drfr till cybervrlden att lsa frgan..

Hur gr jag?! Fick en uppdatering senast idag som jag prvade att uppdatera fr jag tnkte att de kanske har lst problemet. Men nejd, det r kvar dr nnu.
Datorn r cirka 6 mnader gammal.

Hur fr jag det att fungera? Eller hur gr jag fr att stnga av automatiska uppdateringar i Windows 10 eller har klparna gjort s det inte gr att stnga av den skiten?

Mjlig inkompatibilitet med drivisar, anvnd det hr fr att uppdatera dem - http://www.majorgeeks.com/files/deta...r_booster.html. Eller sk p hemsidan fr din dator modell.

Fr att ta kontroll ver Windows uppdateringar s anvnder du det hr - (FB) Hantera Windows updates - VEN p W10! (/Mod)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in