2016-10-30, 19:39
Medlem
Hej! Har en lenovo med windows 10. Uppdaterade den för ett tag sen, men då slutade min webbkamera funka i Skype. Det är bara svart bakgrund och en laddningssymbol. Prövade därför att avinstallera de senaste uppdateringarna och vips så funkade webbkameran igen. Men eftersom windows 10 inte tillåter mig stänga av uppdateringar så uppdaterar den ju automatiskt efter ett par starter med datorn. Så nu börjar jag bli trött att behöva avinstallera uppdateringarna för att kunna använda kameran.

Vänder mig därför till cybervärlden att lösa frågan..

Hur gör jag?! Fick en uppdatering senast idag som jag prövade att uppdatera för jag tänkte att de kanske har löst problemet. Men nejdå, det är kvar där ännu.
Datorn är cirka 6 månader gammal.

Hur får jag det att fungera? Eller hur gör jag för att stänga av automatiska uppdateringar i Windows 10 eller har klåparna gjort så det inte går att stänga av den skiten?
Citera
2016-10-30, 19:45
Medlem
StigAllans avatar
Gå in på Lenovos hemsida och kolla om det finns drivrutiner till kameran som är anpassade till Win 10.
Om inte ta kontakt med supporten och klaga.
Citera
2016-10-30, 19:45
Medlem
Hybrics avatar
Prova detta.

Kontrollpanelen - System - Avancerade Systeminställningar - Maskinvara - Inställningar för Enhetsinstallation - Bocka i rutan " Nej ".

http://imgur.com/a/ivwYe
Citera
2016-10-30, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybric
Prova detta.

Kontrollpanelen - System - Avancerade Systeminställningar - Maskinvara - Inställningar för Enhetsinstallation - Bocka i rutan " Nej ".

http://imgur.com/a/ivwYe

Tack! Antar att det här gör att skiten inte uppdateras eller?
Citera
2016-10-30, 19:48
Medlem
Klimpen!!s avatar
how to uninstall and block updates and drivers on windows 10

How to prevent windows 10 from automatically downloading updates

Där haru

Edit: Verkar som var snabbare
Citera
2016-10-30, 19:50
Medlem
Hybrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sushipinne
Tack! Antar att det här gör att skiten inte uppdateras eller?

Det där är mest för drivrutinerna, kollas Kliimpens inlägg om hur du stänger av just Windows 10 uppdateringarna, ursäktar att jag inte skrev det i förra inlägget!
Citera
2016-10-30, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimpen!!
how to uninstall and block updates and drivers on windows 10

How to prevent windows 10 from automatically downloading updates

Där haru

Edit: Verkar som var snabbare

Denna är dock från 2015. Och någon gång efter detta ska dom tydligen ha gjort så man inte kan stänga av automatiska uppdateringar. Har googlat lite på det också men verkar tyvärr inte funka.. "/
Citera
2016-10-30, 20:07
Medlem
Klimpen!!s avatar
Citat:
Denna är dock från 2015. Och någon gång efter detta ska dom tydligen ha gjort så man inte kan stänga av automatiska uppdateringar. Har googlat lite på det också men verkar tyvärr inte funka.. "/

sry, använder inte 10:an själv.
Citera
2016-10-30, 20:19
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Hej! Har en lenovo med windows 10. Uppdaterade den för ett tag sen, men då slutade min webbkamera funka i Skype. Det är bara svart bakgrund och en laddningssymbol. Prövade därför att avinstallera de senaste uppdateringarna och vips så funkade webbkameran igen. Men eftersom windows 10 inte tillåter mig stänga av uppdateringar så uppdaterar den ju automatiskt efter ett par starter med datorn. Så nu börjar jag bli trött att behöva avinstallera uppdateringarna för att kunna använda kameran.

Vänder mig därför till cybervärlden att lösa frågan..

Hur gör jag?! Fick en uppdatering senast idag som jag prövade att uppdatera för jag tänkte att de kanske har löst problemet. Men nejdå, det är kvar där ännu.
Datorn är cirka 6 månader gammal.

Hur får jag det att fungera? Eller hur gör jag för att stänga av automatiska uppdateringar i Windows 10 eller har klåparna gjort så det inte går att stänga av den skiten?

Möjlig inkompatibilitet med drivisar, använd det här för att uppdatera dem - http://www.majorgeeks.com/files/deta...r_booster.html. Eller sök på hemsidan för din dator modell.

För att ta kontroll över Windows uppdateringar så använder du det här - (FB) Hantera Windows updates - ÄVEN på W10! (/Mod)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in