Citat:
Cheezes! Krysta lite, andassssss... försök inte föda hela på en gång!Visst. Feminismen motsätter sig könsrollers tvång på folk, och det gäller även mäns tendens att känna sig mer ansvariga för familjeinkomsten, vara mindre benägna att ta föräldraledighet och så vidare.
Naturligtvis har alla sin egen uppfattning och sina egna intresseområden, men mycket av detta faller under feminismens paraply. Vissa av dem tycker jag faller under det paraplyet, men jag förstår om folk har andra uppfattningar, exempelvis slitsamma yrken beror nog i stor del på männens upplevda ansvar för sin familj och/eller ekonomi, men det finns andra effekter inblandade så det är svårare att ge en hel bild.
Naturligtvis har alla sin egen uppfattning och sina egna intresseområden, men mycket av detta faller under feminismens paraply. Vissa av dem tycker jag faller under det paraplyet, men jag förstår om folk har andra uppfattningar, exempelvis slitsamma yrken beror nog i stor del på männens upplevda ansvar för sin familj och/eller ekonomi, men det finns andra effekter inblandade så det är svårare att ge en hel bild.
Feminismen motsätter sig könsrollers tvång på folk?
De här könsrollerna, är de beväpnade? Har de kidnappat folks familjer och hotar dem till livet om man inte gör som de säger?
De är nog värre än patriarkerna då, antar jag?
Du borde verkligen prata med ansvarstagande vuxna nån gång. Fråga vad som får dem att känna sig ansvarstagande för familjens inkomst och överlevnad. Förutom att det är tack vare vänstern och s, som skapar jobb, bostäder och möjligheter för alla och envar att leva lyckliga uti alla sina dar.
Då känns det extra tryggt med feminismens paraply över allting. Precis vad vi behöver...
Deras röstare brukar ju vara de första som kliver fram när slitsamma yrken behöver utföras.
Eftersom du inte är förälder uppenbarligen tycker jag du kan hålla dig till ämnen du kan och behärskar.
Ooops, sorry, too late.
My bad.