• 1
  • 2
2020-01-02, 13:01
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LorenaSanchez
Det finns massor av myggor i Accra, har du själv varit där lär du ha sett dessa. Kvällstid.

nej jag har varit i Accra och ser inga problem med mygg. fler mygg i Sverige där jag bor än i Accra.
Citera
2020-01-12, 11:55
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
nej jag har varit i Accra och ser inga problem med mygg. fler mygg i Sverige där jag bor än i Accra.
Du ser inga problem med myggor? 19% av alla dödsfall i Ghana 2010 var orsakade av malaria. Men jag ser att du har större problem med myggor i Sverige
Citera
2020-01-23, 17:41
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LorenaSanchez
Du ser inga problem med myggor? 19% av alla dödsfall i Ghana 2010 var orsakade av malaria. Men jag ser att du har större problem med myggor i Sverige

haha nej inga problem med mygg i Sverige - heller. bor på västkusten - knappt en mygga. men heller absolut inga problem med mygg i vare sig Accra eller Kumasi. däremot mygg i tusental i dalarna. vem har pratat om dödsfall?
Citera
2025-07-06, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Jag har inte sagt att det inte finns myggor i Ghana. Däremot är malaria mer förekommande under vissa tider beroende på hur regnet faller. Ungefär som i Sverige. Det finns fler myggor i juni än i oktober fast det innebär ju inte att det inte finns myggor i Sverige i oktober.

Malariamedicin bör alltid tas innan resa till Ghana, mycket mygg som du inte känner att dom sticket. Sist jag var där hade jag över 60 bett bara på smalbenen.

Annars är Ghana riktigt fint, snälla människor och bra mat.

Många år för sent svar men det kanske kan hjälpa någon annan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in