2016-12-08, 01:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zakarun

Terapeuten, expert på satanistiska sexkulter, som lyssnat på denna flicka, har haft 21 liknande fall som detta under 2 år och säger att de berättar i princip exakt samma saker och är mycket trovärdiga.
"15 Years Old Girl Survive Pizzagate Satanic Rituals Abuse Pt 1".
https://www.youtube.com/watch?v=72OznY9ByZo

Är filmen från slutet på 80 och början på 90, eller? Har du ens sett filmen, noterar du inte kläder och glasögon, tror du på fullt allvar att filmen har något med pizzagate att göra?

Den som förgrep sig på flickan i filmen är sannolikt lagförd alternativt död och nedgrävd för många år sedan. Har du inget bättre att komma med?
Citera
2016-12-08, 01:12
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Vilka jävla kunskaper? De enda "kunskaper" du har bidragit med är att en persons strategiska pedokodifiering skulle säga vilken den personen är.

typ.

Citat:
Har du lust att utveckla lite kanske? Vad innebär strategisk pedokodifiering?

Strategisk Pedokodifiering innebär att man talar på ett sätt som endast pedofiler kan känna igen. Där normalt folk ser meningarna som "obetydliga" medan de inom "den slutna gruppen av pedo's" betyder något helt annat.

Sådan kommunukation förekommer överallt, varje dag. Anledningen till att du inte SER den är för att du inte vet vad det är du skall titta efter.

Citat:
Du utger dig själva för att vara en pedofil för att framstå som "expert" inom området men du har ju kommit med noll och ingenting för att bevisa detta.

Sant!
Jag kommer med precis lika mycket bevis för min expertis som trådens övriga "expterter" kommit med. Den dag de evolverar sina bevis för att PizzaGate är på riktigt, är den dag jag kommer att evolvera Mina bevis för att så inte är fallet.

Citat:
Jag tycker det är lite lustigt att en sådan "framstående auktoritet" inom området pedofili inte ens kände till att cheesepizza är synonymt med barnporr.

och du yttrar detta argument utifrån det faktum att du är en godtycklig bondtölp som ALDRIG infiltrerat pedo-sidor personligen samt aldrig inkriminerat dig själv för att få tillgång till att få undersöka "The WORST of THE WORST"?

Citat:
Bevis finns det givetvis inte, däremot finns det väldigt många indicier.

Det finns inga indicier, annat än i öststatsinfluerade schizotypiska mentallkonfogurationer.

När folk som granskat noll och åter noll privata mails från valfritt antal personer, plötsligt säger sig veta EXAKT vad folk pratar om i sina privata mails, så finns anledning att STARKT ifrågasätta deras tolkningar.

90-talets psykvårdsreform gör sig TYDLIGT påmind i denna tråd.

Citat:
T ex Comet's ägare, har du tittat igenom hans instagram-bilder?

Oh yes, long ago.

Den enda bild som lyser ut är badrumsbilden som visar en pojke i kedjor på badrumskakel, och den är ett KLART exempel på Boy-BDSM Art.

Men so what? Jag besökte Göteborgs Konstmuseum en gång, och där hänger en bild på en liten pojke med otrolig ståfräs och som avbildats av Leonardo DaVinci. Kan jag härmed anta att alla göteborgare är pedofiler? Jag menar, om de VET att bilden hänger där, och de inte AKTIVT protesterar eller bränner ned hela konstmuséet, kan jag därmed dra slutsatsen att ALLA göteborgare är Tyst Medgivande Pedofiler?

Citat:
Rätt störda är dem, barn i utsatta situationer, osmakliga hashtags till, bild på en person med en Panda-mask och texten "Cumpanda" bredvid. I "Bästa" fall är han en mentalt störd person, i värsta fall leder han eller deltar i en pedofil-ring.

Jag måste fråga dig: Hur mycket erfarenhet har du av att vara Konstkritiker?
Spänner din erfarenhet även utanför denna tråd, eller är du så novis att din enda erfarenhet av sagda ämne begränsar sig till denna tråd?
Citera
2016-12-08, 01:31
Medlem
cheshires avatar
Kriget mot "fake news" fortsätter. Reddit infiltreras i koordinerade attacker av bla. CTR shills, dvs. Correct The Record som massivt upvotar/downvotar inlägg för att minska visibiliteten. Vi har även sett tecken på att dessa infiltratörer satt i system att posta falsk och känslig information (doxxningar) samt sedan koordinerat upvota dessa för att på så sätt sprida desinformation i tråden för att vilseleda/få tråden raderad/stänga forumet.

För två veckor sedan så togs https://www.reddit.com/r/pizzagate bort. Nu igår försvann även https://www.reddit.com/r/Operation_Berenstain. Bägge dessa subreddits samlade information och följde upp spår runt omkring #PizzaGate.

Även https://www.reddit.com/r/The_Donald har också börjat censureras
https://www.reddit.com/r/The_Donald/comments/5bpa7c/breaking_from_the_anon_who_brought_you_the_laura/
http://archive.is/3y24h

Kvar finns nu primärt https://voat.co/v/pizzagate

Vad är det egentligen med de läckta mailen från John Podesta's gmail-konto, som kryptografiskt går att bevisa att de är äkta, samt James Alefantis', en ägare av en sunkig pizzeria som av någon anledning är en av de 50 viktigaste celebriteterna i Washington DC, tidigare publika foton på sitt Instagram-konto som orsakat ett sådant här rabalder?

Vad är det som är "fake news" här egentligen? Kan det vara för att bitarna är tagna ur ett större sammanhang och att det därför finns en mycket mer logisk förklaring till vad som fått halva internet till att fullkomligen skrika #PIZZAGATE!! Kan någon då vara så vänlig och förklara den för mig.

Den 13 oktober i år så räddade FBI 82st barn som köptes och såldes som sexslavar. Samtidigt greps 239 barnsexshandlare.

"The arrests began as of October 13 and continued for days, right around the time that FBI director Comey also announced a reinvestigation into Hillary Clinton’s emails. Clinton has been subject to heavy scrutiny, as the email leaks from her inner circle appear to contain codes for the buying and shipping of child prostitutes."
http://livingresistance.com/2016/11/06/fbi-rescues-82-children-nationwide-child-sex-trafficking-ring/

Den 24 november slog polisen till i Norge och grep 51 personer som misstänks ingå i en större pedofilring och beslagtog samtidigt 150 TB data.

"The material shows the abuse of children of all ages, including infants," Hilde Reikrås, the head of Operation Dark Room, said at a press conference on Sunday.

"The material shows, among other things, the penetration of toddlers, children being tied up, children having sex with animals and children having sex with other children," she said.

One of the involved men had a pregnant girlfriend and discussed plans with another man to sexually abuse the child once it was born, police said.
http://www.thelocal.no/20161121/police-break-up-massive-norwegian-paedophilia-ring

Kan det bli mycket värre så här? Kan dessa nu faktiska fritagna barnen, gripna personerna samt uttalandena av både polis och IT-forensiker i någon form som helst tala för att det kanske kan ligga nånting av sanning i #PizzaGate ändå trots att fake news corporate owned mainstream media skriker "FAKE NEWS!!"?

(Se upp för troll i tråden SnakePlisssken, OY, Stabskapten, Trolltestet)
Senast redigerad av cheshire 2016-12-08 kl. 02:17.
Citera
2016-12-08, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Snubblade över ditt CV, inte direkt meriter som historiskt sett har borgat för kunskap och intellektuell kapacitet.

Citat;Stolt fascist, nazist, rasist, antisemit, islamofob samt homofob.

Jag tycker faktiskt att det är du som borde lägga bevisen på bordet, nå, har du något nytt att komma med eller är det fortfarande samma tugg om kistor. Du kanske kunde försöka knäcka koderna istället och visa nyckeln för oss, jag vill veta vad de brukar ha på pizzan förutom ost.

Ren spekulation, men skulle koderna kunna ha med otrohet att göra, det knullas lite med partybrudar och hunkar i Vita huset, men det kan man ju såklart inte säga rakt ut, kan det vara så enkelt?

Jag har aldrig snackat om kistor.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
typ.

Strategisk Pedokodifiering innebär att man talar på ett sätt som endast pedofiler kan känna igen. Där normalt folk ser meningarna som "obetydliga" medan de inom "den slutna gruppen av pedo's" betyder något helt annat.

Sådan kommunukation förekommer överallt, varje dag. Anledningen till att du inte SER den är för att du inte vet vad det är du skall titta efter.

Sant!
Jag kommer med precis lika mycket bevis för min expertis som trådens övriga "expterter" kommit med. Den dag de evolverar sina bevis för att PizzaGate är på riktigt, är den dag jag kommer att evolvera Mina bevis för att så inte är fallet.

och du yttrar detta argument utifrån det faktum att du är en godtycklig bondtölp som ALDRIG infiltrerat pedo-sidor personligen samt aldrig inkriminerat dig själv för att få tillgång till att få undersöka "The WORST of THE WORST"?

Det finns inga indicier, annat än i öststatsinfluerade schizotypiska mentallkonfogurationer.

När folk som granskat noll och åter noll privata mails från valfritt antal personer, plötsligt säger sig veta EXAKT vad folk pratar om i sina privata mails, så finns anledning att STARKT ifrågasätta deras tolkningar.

90-talets psykvårdsreform gör sig TYDLIGT påmind i denna tråd.

Oh yes, long ago.

Den enda bild som lyser ut är badrumsbilden som visar en pojke i kedjor på badrumskakel, och den är ett KLART exempel på Boy-BDSM Art.

Men so what? Jag besökte Göteborgs Konstmuseum en gång, och där hänger en bild på en liten pojke med otrolig ståfräs och som avbildats av Leonardo DaVinci. Kan jag härmed anta att alla göteborgare är pedofiler? Jag menar, om de VET att bilden hänger där, och de inte AKTIVT protesterar eller bränner ned hela konstmuséet, kan jag därmed dra slutsatsen att ALLA göteborgare är Tyst Medgivande Pedofiler?

Jag måste fråga dig: Hur mycket erfarenhet har du av att vara Konstkritiker?
Spänner din erfarenhet även utanför denna tråd, eller är du så novis att din enda erfarenhet av sagda ämne begränsar sig till denna tråd?

Skillnaden är ju att vi aldrig har påstått oss vara något, alla här är medvetna om att vi är amatörer och inte har någon expertis inom detta område överhuvudtaget. Du, däremot, försökte få fram att dina åsikter om pedofili väger tyngre eftersom du själv är pedofil. Då är det på sin plats att du hostar upp med bevis, alternativt håller käft och lever med att vi inte kommer ta dina åsikter på större allvar än någon annans.

Det märks att du inte är ärlig eftersom du inte har tittat på hans bilder. Det handlar inte om enstaka bilder och det handlar inte om tecknade/målade bilder.
Senast redigerad av TheStriptease 2016-12-08 kl. 01:48.
Citera
2016-12-08, 01:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheshire

Varför anklagar du mig för att vara ett troll, du kan se i min posthistorik att jag är ytterst seriös, tog argumenten slut nu eller?

Ta nu bild för bild så ska jag förklara, hur jag än vrider och vänder på dem så ser jag inget onormalt.

Bild på kista, den är redan förklarad, kan vara ett bord. En teckning på en kista, kan vara en skiss på hur kistbordet ska se ut. Vid entrén finns en bild på något som jag förmodar föreställer jävulen, det rimmar bra med att ha ett killingroom i lokalen om företaget har det ockulta som tema, många restauranger inreder med ett tema, folk gillar sånt.

Pandabilden, en person kallar sig för cummings eller liknande, jag förmodar att det är han som har postat och någon skojar, är det Cumpanda, inget märkligt.

Barnet med pengar, någon är på semester i Europa, det blir lite skojande om att barnet spenderar någons pengar, någon säger att det är hens pengar, nej, det är barnets säger någon, inget märkligt.

Vad har du mer för bilder, det finns rimliga förklaringar till allt som har visats. Fullkomligt normalt skojande kring bildpostningar.
Citera
2016-12-08, 01:54
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Kriget mot "fake news" fortsätter. Reddit infiltreras i koordinerade attacker

Fuck Reddit. Det här är Flashback!
Antingen kan du argumentera för din övertygelse, eller också kan du det inte. Det finns inga mellanting.

Citat:
För två veckor sedan så togs https://www.reddit.com/r/pizzagate bort. Nu igår försvann även https://www.reddit.com/r/Operation_Berenstain.

Ja huanimej vilka hemska censureringar. Nu måste ni själva argumentera för era övertygelser snarare än att kunna posta länkar till sammansatta hjärntvättartrådar i syfte att styrka era argument. Hua, hia och jävlar anamma vad jobbigt det blev för er helt plötsligt.

Inga trådar, inga videos och inga länkar som ni längre kan använda för att personligen slippa argumentera för er sak.. Det måste kännas som Armageddon för er.

Citat:
Vad är det här som är "fake news" här egentligen? Kan det vara för att bitarna är tagna ur ett större sammanhang och att det därför finns en mycket mer logisk förklaring till vad som fått halva internet till att fullkomligen skrika #PIZZAGATE!! Kan någon då vara så vänlig och förklara den för mig.

halva internet?
Seriöst.. De enda denominationer jag kunnat härleda dessa diskussioner till är diverse obskyra konspirationssiter samt Flashbacks Konspirationsforum. Inte ens ACC har fått några kommentarer på ämnet (vilket torde säga en HEL DEL för alla seriöst SPIRITUELLA individer i detta forum)

Citat:
Den 13 oktober i år så räddade FBI 82st barn som köptes och såldes som sexslavar. Samtidigt så greps 239 barnsexshandlare.

Hur många av dem var affilierade till "PízzaGate"?

Citat:
Den 24 november slog polisen till i Norge och grep 51 personer som misstänks ingå i en större pedofilring och beslagtog samtidigt 150 TB data.

Hur många av dem var affilierade till "PízzaGate"?

Citat:
Kan det bli mycket värre så här?

Oh ja, DU försöker pedomärka individer som bevistekniskt sett är HELT OSKYLDIGA.
DET är än värre en de BEVISADE pedohärvor som finns i världen idag.

Man kan fråga sig varifrån du hittar din motivation för att göra detta?

Citat:

Anklagar du Mig för att vara ett Troll?

Om JA: vänligen presentera din resonemangsmodell kring det antagandet!
(skriver du den väl nog, och med intellektuellt sinne som överstiger kass 80-tals psy-op mlitärmodell, så finns en VISS chans att jag ger dig RÄTT i din analys av Mig)
Citera
2016-12-08, 01:55
Medlem
Citat:
Varför anklagar du mig för att vara ett troll, du kan se i min posthistorik att jag är ytterst seriös, tog argumenten slut nu eller?

Ta nu bild för bild så ska jag förklara, hur jag än vrider och vänder på dem så ser jag inget onormalt.

Bild på kista, den är redan förklarad, kan vara ett bord. En teckning på en kista, kan vara en skiss på hur kistbordet ska se ut. Vid entrén finns en bild på något som jag förmodar föreställer jävulen, det rimmar bra med att ha ett killingroom i lokalen om företaget har det ockulta som tema, många restauranger inreder med ett tema, folk gillar sånt.

Pandabilden, en person kallar sig för cummings eller liknande, jag förmodar att det är han som har postat och någon skojar, är det Cumpanda, inget märkligt.

Barnet med pengar, någon är på semester i Europa, det blir lite skojande om att barnet spenderar någons pengar, någon säger att det är hens pengar, nej, det är barnets säger någon, inget märkligt.

Vad har du mer för bilder, det finns rimliga förklaringar till allt som har visats. Fullkomligt normalt skojande kring bildpostningar.

Har du sett pandabilden? Ser det ut som en vanlig panda? Du tror på riktigt att personen heter Cummings och att Alefantis skojar till det genom att säga Cumpanda? Han har taggat en annan bild med pandor för cumpanda också. Sen har vi när en tjej står i en korg, LOng-Dong Pizza shop, Tjejen med fasttejpade händer, bebisen med säljsskylt osv. Du ser inget mönster? Det kanske bara är en slump. Och en slump till. Och en slump till. Och en slump till.... Fast då är det ingen slump längre.
Senast redigerad av TheStriptease 2016-12-08 kl. 01:59.
Citera
2016-12-08, 02:14
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
J
Skillnaden är ju att vi aldrig har påstått oss vara något, alla här är medvetna om att vi är amatörer och inte har någon expertis inom detta område överhuvudtaget.

Jag har följt tråden betydligt längre än jag fått skriva här, och har fått uppfattningen av att de flesta som skriver i TRO i denna tråd, utger sig för att vara experter inom allt från kodspråk till Pedovärlds-intrikationer.

Citat:
J
Du, däremot, försökte få fram att dina åsikter om pedofili väger tyngre eftersom du själv är pedofil. Då är det på sin plats att du hostar upp med bevis

Varför skall jag bry mig om bevis så länge trådens övertygade entusiaster lyser med frånvaro av sina?
Jag plockar fram Mina bevis i samma ögonblick de plockar fram Sina!
(jag måste dock ta en diskus med MOD innan jag presenterar Mina eftersom bevisen i sig utgör ett lagbrott rakt av för alla som tar sig in och ser dem).

Citat:
J
Det märks att du inte är ärlig eftersom du inte har tittat på hans bilder.

Tramsflams på HÖG nivå (öststatardjävul, må kristi lekamen förödmjuka dig livet ut!)
(FB) Wikileaks avslöjanden om, och blottläggningen av "världseliten" (Pizzagate /mod) klargör att jag sett SAMTLIGA bilder.

Citat:
Det handlar inte om enstaka bilder och det handlar inte om tecknade/målade bilder.

Fast det är ju precis det det gör. Har du bilder som visar på motsatsen?
Citera
2016-12-08, 02:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Har du sett pandabilden? Ser det ut som en vanlig panda? Du tror på riktigt att personen heter Cummings och att Alefantis skojar till det genom att säga Cumpanda? Han har taggat en annan bild med pandor för cumpanda också. Sen har vi när en tjej står i en korg, LOng-Dong Pizza shop, Tjejen med fasttejpade händer, bebisen med säljsskylt osv. Du ser inget mönster? Det kanske bara är en slump. Och en slump till. Och en slump till. Och en slump till.... Fast då är det ingen slump längre.

Ja, jag har sett pandabilden, annars hade jag inte kommenterat den, det vore oseriöst av mig. Nej, det ser inte ut som en vanlig panda, det brukar inte leksaker göra, syns tydligt att det inte är en riktig panda, det är en mask.

Nej, jag tror inte att personen heter cummings, det är sannolikt hens alias. Om det är aliaset cummings bakom masken så är det inte långt till att skoja till aliaset lite, cummings+panda blir Cumpanda, det lär finnas en porrsite som heter så, såvitt jag har kunnat få fram, inte märkligare än Xhamster. Med tanke på ditt eget alias så borde du kanse ligga lite lågt istället för att hoppa högt för en sådan ordlek.

Du kan ju roa dig med att kolla nicken på det här forumet, tror du att alla som anspelar på sex och porr är pedofiler, seriöst alltså?

Fasttejpade, FASTTEJPADE?? Ser du inte att det är vanlig maskeringstejp, Den som tog bilden hade tur att flickan stod still en sekund och inte tappade balansen, tejpen har mer en visuell funktion än fasthållande, jag lovar dig.

De allra flesta bilder är harmlösa i en jämförelse med vad snart sagt klotets alla facebookande mammor delar, gillar och gapskrattar åt. Mycket djur men också barn.

Nej min vän, jag ser inget mönster, inte alls.
Citera
2016-12-08, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag har följt tråden betydligt längre än jag fått skriva här, och har fått uppfattningen av att de flesta som skriver i TRO i denna tråd, utger sig för att vara experter inom allt från kodspråk till Pedovärlds-intrikationer.

Varför skall jag bry mig om bevis så länge trådens övertygade entusiaster lyser med frånvaro av sina?
Jag plockar fram Mina bevis i samma ögonblick de plockar fram Sina!
(jag måste dock ta en diskus med MOD innan jag presenterar Mina eftersom bevisen i sig utgör ett lagbrott rakt av för alla som tar sig in och ser dem).

Tramsflams på HÖG nivå (öststatardjävul, må kristi lekamen förödmjuka dig livet ut!)
(FB) Wikileaks avslöjanden om, och blottläggningen av "världseliten" (Pizzagate /mod) klargör att jag sett SAMTLIGA bilder.

Fast det är ju precis det det gör. Har du bilder som visar på motsatsen?

Enstaka handlar om ett eller två fall. Detta är fler än så. Det handlar heller inte om tecknade/målade bilder överhuvudtaget. Jag vet inte vad du försöker länka till men det är inte en genomgång av samtliga bilder i alla fall.

Nu ska jag lägga mig. Jag har bilderna på datorn och kan ladda upp dem imorn.

Citat:
Ja, jag har sett pandabilden, annars hade jag inte kommenterat den, det vore oseriöst av mig. Nej, det ser inte ut som en vanlig panda, det brukar inte leksaker göra, syns tydligt att det inte är en riktig panda, det är en mask.

Nej, jag tror inte att personen heter cummings, det är sannolikt hens alias. Om det är aliaset cummings bakom masken så är det inte långt till att skoja till aliaset lite, cummings+panda blir Cumpanda, det lär finnas en porrsite som heter så, såvitt jag har kunnat få fram, inte märkligare än Xhamster. Med tanke på ditt eget alias så borde du kanse ligga lite lågt istället för att hoppa högt för en sådan ordlek.

Du kan ju roa dig med att kolla nicken på det här forumet, tror du att alla som anspelar på sex och porr är pedofiler, seriöst alltså?

Fasttejpade, FASTTEJPADE?? Ser du inte att det är vanlig maskeringstejp, Den som tog bilden hade tur att flickan stod still en sekund och inte tappade balansen, tejpen har mer en visuell funktion än fasthållande, jag lovar dig.

De allra flesta bilder är harmlösa i en jämförelse med vad snart sagt klotets alla facebookande mammor delar, gillar och gapskrattar åt. Mycket djur men också barn.

Nej min vän, jag ser inget mönster, inte alls.

Typiskt att du fastnar på en detalj i en bild. Självklart är jag medveten att tepen inte är något som skulle hålla särskilt länge. Poängen är att barnen alltid är i utsatta situationer, eller i alla fall vad som ska föreställa utsatta situationer. Kommentera de andra bilderna då, inklusive bebisen med hashtaggen hotard. Vad får du för förklaring när du googlar hotard? Låter det som en lämplig hashtag till en bild på en bebis?
Citera
2016-12-08, 02:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Enstaka handlar om ett eller två fall. Detta är fler än så. Det handlar heller inte om tecknade/målade bilder överhuvudtaget. Jag vet inte vad du försöker länka till men det är inte en genomgång av samtliga bilder i alla fall.

Nu ska jag lägga mig. Jag har bilderna på datorn och kan ladda upp dem imorn.

Typiskt att du fastnar på en detalj i en bild. Självklart är jag medveten att tepen inte är något som skulle hålla särskilt länge. Poängen är att barnen alltid är i utsatta situationer, eller i alla fall vad som ska föreställa utsatta situationer. Kommentera de andra bilderna då, inklusive bebisen med hashtaggen hotard. Vad får du för förklaring när du googlar hotard? Låter det som en lämplig hashtag till en bild på en bebis?

Vad ska vi analysera om inte detaljerna? Man tittar alltid på detaljar när man utreder ett brott. Fler borde titta på detaljar i materialet, titta bort från skärmen och komma in i verkligheten för en stund, då brukar polletten trilla ner, annars inte, bler mest tunnelseende då, inte bra när man letar bevis.

Jag kan tyvärr inte hålla med dig om att en människa med ett antal buntar eurosedlar i famnen är i en särskilt utsatt position, det skulle vara rånrisken i så fall, annars inte.

Hotard, --> bussar.
Citera
2016-12-08, 03:01
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Vad får du för förklaring när du googlar hotard?

Jag får http://hotardhiselaw.wixsite.com/hhlaw

Citat:
Låter det som en lämplig hashtag till en bild på en bebis?

Om målet är att anspela på pedofili, så har jag svårt att se varför en anspelning till en advokatfirma skulle ha någon nytta här....

Kanske du, med ditt öst-inspirerade putler-foliemind, kan ge oss en tydligare beskrivning här?
Jag har uppenbarligen misslyckats med att prestera det sökresultat du efterfrågar här. Kanske Du kan peka oss Rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in