Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-19, 21:33
  #1
Medlem
Hur höjer man ljudet på headsetet? Har maxat det på hjulet jag har på headsetet och det är på 100% överallt , Försöker leta efter nån boost i equalizer i windows men det finns inte längre? Har för mig det fanns på windows 7 , Någon som vet hur man gör?

Hörlurarna är Steelseries siberia Elite om det har nån betydelse
Citera
2016-10-19, 21:37
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeagoul
Hur höjer man ljudet på headsetet? Har maxat det på hjulet jag har på headsetet och det är på 100% överallt , Försöker leta efter nån boost i equalizer i windows men det finns inte längre? Har för mig det fanns på windows 7 , Någon som vet hur man gör?

Hörlurarna är Steelseries siberia Elite om det har nån betydelse


Ladda ner drivrutinerna till ditt moderkort/ljudkort.
Citera
2016-10-19, 21:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hiphoppucko1337
Ladda ner drivrutinerna till ditt moderkort/ljudkort.

Har redan rätt drivers inlagda och dessutom så kör jag via usb med headsetet
Citera
2016-10-19, 22:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeagoul
Har redan rätt drivers inlagda och dessutom så kör jag via usb med headsetet

Testa att byta port där sladden sitter inkopplad. Har samma problem om jag pluggar in mitt headset i porten på baksidan. Men när jag har den inkopplad i porten på framsidan så funkar det fint
Citera
2016-10-20, 10:16
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
Testa att byta port där sladden sitter inkopplad. Har samma problem om jag pluggar in mitt headset i porten på baksidan. Men när jag har den inkopplad i porten på framsidan så funkar det fint

Har det nån betydelse vilken usb man sätter i ?

Kan prova

Edit: Det blev lägre volym då
Citera
2016-10-20, 18:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeagoul
Har det nån betydelse vilken usb man sätter i ?

Kan prova

Edit: Det blev lägre volym då

Har läst att usb varianter av hörlurar ger dåligt ljud generellt sett. Har du inga vanliga 3.5 mm kablar på hörlurarna? Testa o skippa usb porten isåfall
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback