2013-10-27, 09:05
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quality1939
Idiot! Han är troligen den, som dömts till hårdast straff i modern tid för den typen av brottslighet..självklart ska han ha rätten att börja ett nytt liv! Har han ens skadat någon? Nej, just det.
5 år för mordbrand är väl inte speciellt hårt?
Citera
2013-10-27, 19:47
Medlem
cannabis-slampas avatar
Citat:
Idiot! Han är troligen den, som dömts till hårdast straff i modern tid för den typen av brottslighet..självklart ska han ha rätten att börja ett nytt liv! Har han ens skadat någon? Nej, just det.

Helt rätt. Sjävklart ska han ha all rätt i världen att börja ett nytt liv efter avtjänat straff.
Att han inte har skadat andra människor är verkligen värt att poängtera.
Mats Hinzes eventuella brott ligger inte ens bland de 100 värsta i Sverige.
Jag hoppas att Mats Hinze lever ett bra liv idag och att han såsmåningom gör comeback som samhällsdebattör, författare eller politiker.

Om Mats Hinze bidrog till att Sverige inte fick arrangera OS så gjorde han en bra insats.
Citera
2013-10-28, 08:46
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabis-slampa
Helt rätt. Sjävklart ska han ha all rätt i världen att börja ett nytt liv efter avtjänat straff.
Att han inte har skadat andra människor är verkligen värt att poängtera.
Mats Hinzes eventuella brott ligger inte ens bland de 100 värsta i Sverige.
Jag hoppas att Mats Hinze lever ett bra liv idag och att han såsmåningom gör comeback som samhällsdebattör, författare eller politiker.

Om Mats Hinze bidrog till att Sverige inte fick arrangera OS så gjorde han en bra insats.
Vi hade inte fått OS ändå, han lyckades förstöra värden för tiotals miljoner kronor låt han betala tillbaka det så är han fri sedan.
Citera
2013-10-28, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Vi hade inte fått OS ändå, han lyckades förstöra värden för tiotals miljoner kronor låt han betala tillbaka det så är han fri sedan.

Är du på riktigt? Rena löjan, att han skulle betala något.

Hinze är en intressant man! Han intervjuades i SR, jag tror det var 2001. Mycket intressant att lyssna på.
Citera
2013-10-28, 23:43
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Fast vad Svitjod travesterade var antagligen devisen att "mördare kan friges när deras offer får livet åter". Med sådan logik kan man ju hävda att Hinze borde fått bli fri när han betalat tillbaka de enorma miljonbelopp som han förstört.

DN gjorde en intervju med Hinze runt 2001 tror jag. En väldigt öppenhjärtig intervju där han i mångt och mycket var ångerfull och verkade rätt uppgiven.
Citera
2013-10-29, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flakmopedisten
Fast vad Svitjod travesterade var antagligen devisen att "mördare kan friges när deras offer får livet åter". Med sådan logik kan man ju hävda att Hinze borde fått bli fri när han betalat tillbaka de enorma miljonbelopp som han förstört.

DN gjorde en intervju med Hinze runt 2001 tror jag. En väldigt öppenhjärtig intervju där han i mångt och mycket var ångerfull och verkade rätt uppgiven.

Sådana eventuella "travestier" är ju bara trams! Att överhuvudtaget jämföra med mördare är horribelt!

I radiointervjun samma år verkade han inte ångerfull. En djupsinnig kille, men samtidigt en riktig drogromantiker..
Citera
2013-10-29, 18:55
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Sådana eventuella "travestier" är ju bara trams! Att överhuvudtaget jämföra med mördare är horribelt!
Principiellt är det ingen skillnad i resonemangen. Båda förutsätter att gärningen är ogjord, att livet är tillbaka och att de ekonomiska förlusterna är kompenserade. De som argumenterar för att mördare ska sitta inne tills deras offer får livet tillbaka borde/torde vara anhängare av samma uppfattning, att personer som Hinze ska sitta inne till dess att han ersatt de enorma miljonbelopp han förstört.

Själv är jag inte anhängare av denna princip. Men jag förstår också allvaret i Hinzes brottslighet och också vilket otäckt psyke som är kapabel till så fega och farliga brott.
Citat:
I radiointervjun samma år verkade han inte ångerfull. En djupsinnig kille, men samtidigt en riktig drogromantiker..
I intervjun 2001 så verkade han nyfrälst och då ligger det väl inom räckhåll att man är ångerfull. Denna ångerfullhet lär också avta med tiden, 2001 så hade han ju inte suttit i fängelse särskilt länge.
Citera
2013-10-29, 21:30
Medlem
Svithjods avatar
Citat:

Gullandet med psykot Hinze är trams, låt ditt tonårssvärmeri riktas mot någon som gjort något bra, Hinze är skit under skorna.
Citera
2013-10-29, 22:06
Medlem
cannabis-slampas avatar
Citat:

Hinze är en intressant man! Han intervjuades i SR, jag tror det var 2001. Mycket intressant att lyssna på.

Du syftar inte på P3 Dokumentär om Docklands som sändes 2009?
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/82883?programid=2519
Senast redigerad av cannabis-slampa 2013-10-29 kl. 22:09. Anledning: La till länk till programmet
Citera
2013-10-29, 22:07
Medlem
cannabis-slampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod

Tycker du att just Mats Hinze ska betala tillbaka eller gäller det alla som har förstört egendom?
Citera
2013-10-29, 22:17
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabis-slampa
Tycker du att just Mats Hinze ska betala tillbaka eller gäller det alla som har förstört egendom?
Varför skulle en individ som uppsåtligen förstör egendom inte ersätta densamma ?
Citera
2013-10-30, 02:24
Moderator
HelgeBuks avatar
Vad är det för egendom ni menar att Hinze förstört? Så vitt jag minns sprängdes aldrig bomben, sen dömdes han på extremt lösa grunder för en mordbrand som det enligt vad jag läst (inte mycket, ska erkännas) i stort sett inte fanns några bevis för ö.h.t.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in