2016-10-05, 14:41
Medlem
TextTvs avatar
Jag tror de flesta svenskar insett att de senaste 20 årens invandringspolitik på många sätt varit katastrofal för Sverige. Men, något som trots allt varit positivt är att befolkningsökningen i sig, samt alla pengar som har kastats på invandringen har gynnat tillväxten i landet.

Hur ska det nu gå för landet ekonomiskt när invandringen kommer minska dramatiskt?

Jag anser att så länge de svenska födelsetalen är så låga som de är nu är invandring en nödvändighet för att vi inte ska falla i djup depression.

Vi vet sedan tidigare att människor från MENA är extremt svåra att integrera i samhället så nu kanske det är dags att rikta in sig på människor från delar av världen där man faktiskt delar våra mest fundamentala värderingar. Jag tänker att vi måste försöka uppmuntra invandring av människor från Västeuropa, Usa, Kanada och Australien (kanske också från Japan och Kina). Detta då dessa människor iaf på pappret kommer fungera bättre i det svenska samhället än folk från MENA.

Skulle vi få in c:a 50 000 västerlänningar om året till Sverige skulle det utöver ekonomisk tillväxt också göra att Menaiterna skulle bli färre rent procentuellt sett, något som skulle vara mycket välkommet för oss.

Hur ska vi då locka alla dessa människor till Sverige? Jo, genom att göra engelska till officiellt andraspråk i Sverige. Det ska alltså gå att använda engelska på arbetet och det ska gå att få all nödvändig samhällsinfo på engelska. Jag tror att tar man bort språkbarriären så kan väldigt många tänka sig att flytta till Sverige.

Vad tror ni?
Citera
2016-10-05, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TextTv
Jag tror de flesta svenskar insett att de senaste 20 årens invandringspolitik på många sätt varit katastrofal för Sverige. Men, något som trots allt varit positivt är att befolkningsökningen i sig, samt alla pengar som har kastats på invandringen har gynnat tillväxten i landet.

Hur ska det nu gå för landet ekonomiskt när invandringen kommer minska dramatiskt?

Jag anser att så länge de svenska födelsetalen är så låga som de är nu är invandring en nödvändighet för att vi inte ska falla i djup depression.

Vi vet sedan tidigare att människor från MENA är extremt svåra att integrera i samhället så nu kanske det är dags att rikta in sig på människor från delar av världen där man faktiskt delar våra mest fundamentala värderingar. Jag tänker att vi måste försöka uppmuntra invandring av människor från Västeuropa, Usa, Kanada och Australien (kanske också från Japan och Kina). Detta då dessa människor iaf på pappret kommer fungera bättre i det svenska samhället än folk från MENA.

Skulle vi få in c:a 50 000 västerlänningar om året till Sverige skulle det utöver ekonomisk tillväxt också göra att Menaiterna skulle bli färre rent procentuellt sett, något som skulle vara mycket välkommet för oss.

Hur ska vi då locka alla dessa människor till Sverige? Jo, genom att göra engelska till officiellt andraspråk i Sverige. Det ska alltså gå att använda engelska på arbetet och det ska gå att få all nödvändig samhällsinfo på engelska. Jag tror att tar man bort språkbarriären så kan väldigt många tänka sig att flytta till Sverige.

Vad tror ni?

Det är inte alls nödvändigt med invandring av improduktiva människor. Dessutom är vi tillräckligt rika, maximalt med prylar är inte livets mening.

Vi ska ligga i teknisk framkant med självkörande bilar, bli bra på mobiltelefoni, automation, grön energi etc men vi ska inte vara några idiotiska överkonsumenter.

Ett återskapat föreningsliv med aktiva svenskar är viktigt.

Repatriering av muslimer och svarta och stopp på invandring bortsett från arbetskraftsinvandring (Kina och Indien).
Citera
2016-10-05, 14:51
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Det är inte alls nödvändigt med invandring av improduktiva människor. Dessutom är vi tillräckligt rika, maximalt med prylar är inte livets mening.

Vi ska ligga i teknisk framkant med självkörande bilar, bli bra på mobiltelefoni, automation, grön energi etc men vi ska inte vara några idiotiska överkonsumenter.

Repatriering av muslimer och svarta och stopp på invandring bortsett från arbetskraftsinvandring (Kina och Indien).
Självklart hade allt sett annorlunda ut ifall vi hade haft vettiga politiker som bara tillåtit invandring av högproduktiva och välutbildade akademiker. Nuförtiden framstår det som en merit i fall personen är vidskeplig analfabet.
Citera
2016-10-05, 14:53
Medlem
TextTvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk

Självklart ska vi inte ta in improduktiva människor, tvärt om. Tar vi in människor i vårt land som dels har kapacitet att bidra till vår ekonomi samt förmåga att uppskatta vårt sätt att leva kommer det gynna Sverige.
Citera
2016-10-05, 14:58
Medlem
Det är självklart. Om inte förstaspråk på en gång.
Även studier i kinesiska borde vara standard som tredjespråk i alla klassrum.

Tyskan kunde blivit ett framtidsspråk, men Merkel förstörde den idén.
Citera
2016-10-05, 15:21
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Vad tror ni?

Att du till stor del läst för mycket nyliberal litteratur.

Sverige gör redan insatser för arbetskraftsinvandring.

Angående folkökning har Sverige har varken bostäder, lärare, infrastruktur eller livsmedelsförsörjningsförmåga just nu. Hur expandera ett sådant land annat på mycket längre sikt?

Vår industri gör stora omstruktureringar.

Arbetskraftsinvandring ägnar sig normala länder åt när de inte klarat att tillsätta alla jobb.
Senast redigerad av pudellus 2016-10-05 kl. 15:30.
Citera
2016-10-05, 15:25
Medlem
TextTvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Att du till stor del läst för mycket nyliberal litteratur.

Sverige har varken bostäder, lärare, infrastruktur eller livsmedelsförsörjningsförmåga just nu.

Du menar alltså att Sverige kommer klara sig bra utan ekonomisk tillväxt?
Citera
2016-10-05, 15:26
Bannlyst
Citat:
Vad tror ni?

Att du inte begriper dig på ekonomi och att du är påverkad av PK-propagandan som INTE bygger på ekonomiskt tänkande. Vi behöver ingen djävla befolkningsökning förutom en egen men bara för att överleva som folk.

I en drömvärld skulle 2 miljoner deporteras och gränserna stängas. Massinvandring är det något sjukt över. Annars ser jag gärna de vita i Afrika att få komma hit. Hjärtat klappar för dem. Tyvärr har vi anti-vitt förrädiskt styre så sådan invandring skulle ogillas. För Löfven och Reinfeldt kan de vita i Afrika gott slaktas och de skulle på sin höjd bara mumla något.
Citera
2016-10-05, 15:34
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Du menar alltså att Sverige kommer klara sig bra utan ekonomisk tillväxt?
(Ändrat i förra inlägget.)

Nej, det är ändå inte rätt slutsats. Det är du som eventuellt sammankopplar befolkningstillväxt och BNP-tillväxt per capita, medan jag inte gör det.
Citera
2016-10-05, 15:42
Medlem
TextTvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
(Ändrat i förra inlägget.)

Nej, det är ändå inte rätt slutsats. Det är du som eventuellt sammankopplar befolkningstillväxt och BNP-tillväxt per capita, medan jag inte gör det.

Kan du t.ex nämna någon kommun i Sverige som växer ekonomiskt trots avfolkning?
Citera
2016-10-05, 16:43
Bannlyst
Citat:
Kan du t.ex nämna någon kommun i Sverige som växer ekonomiskt trots avfolkning?

Jag svarar och svaret är att frågan är irrelevant och visar att du fortfarande inte förstår. Eller menar du att befolkningsökningar betyder ekonomisk tillväxt??? Fattar du inte varför måttet BNP/capita är det relevanta framför BNP? Förstår du inte varför utveckling är ALLT och befolkningsutveckling ingenting?

Möjligen annars att Jokkmokk går rätt bra och att anledningen är att kommunen hittills har försökt att bromsa massinvandringen dit. Då har man inte fått sig några nya idiotiska och onödiga utgifter på halsen heller. Tror dock Jokkmokk är på fel väg nu, precis som alla landets kommuner är.

Rwandas "tillväxt" de senaste åren är annars likadan som landets befolkningstillväxt. Det rapporteras som positivt men är naturligtvis åt helvete. Mer folk på landets yta bara och mer av ekologisk belastning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in