2016-10-04, 21:58
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shazzles
Vilka vidriga svar ni alla ger!

Älskar konst och det kan verkligen bygga broar, tycker att de behövs initiativ och anledningar till att människor möts. Är starkt emot gentrefisering dock, White flight är ett problem som behöver ses och bemötas.

Vilka områden anser du genomgår en gentrifiering i Sverige just nu?
Citera
2016-10-04, 23:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FortMeade
Vilka områden anser du genomgår en gentrifiering i Sverige just nu?
Oj ursäkta stavfelet, gentrifiering* (korvfingrar)

Södermalm var engång ett gammalt arbetarområde, på 15 år ökade höginkomsttagare med 570%, Haga i Göteborg är ett annat - de ekonomisk reviren styr.

Jag tror att dessa problem ökar om överklass halalhippies flyttar ut till olika platser, senaste vapen dåd slår hårt mot antalet dock. Idag ser jag möjligen Råslätt, Delar av Tensta och Vissa områden i Malmö där man gör s.k.a upprustningar och sedan kommer en krypande höjd hyra.

Alice B kan göra detta mer möjligt genom dessa konstprojekt, har en godvän som kommer ihåg hur Whittier i USA blev invaderade av vänsternissar på 90-talet pga Chavez, ställen som San Fran koloniserades utav hbtq folk rätt sent. Nu är skillnaden katolska latinos kontra Sunni muslimska mena och jag vet inte hur väl det går för vänstern här men vad jag hört så - inte lika bra.

Grunden är;
Svenskar ska inte ha ett moln över huvudet med hög hyra inte heller invandare som sköter sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in