2016-10-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Precis. Särskilt viktigt är det att ensamkommande barn själva ska få fatta beslut om vart de placeras. De vet ju bäst själva.
En del boende passar inte alla. Vi vet också att många boende är av undermålig standard.
Citera
2016-10-02, 21:59
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
En del boende passar inte alla. Vi vet också att många boende är av undermålig standard.
Absolut. Därför borde barnen själva få bestämma standarden på sina boenden. Vi kan ju inte ta FN:s rekommendationer om tak över huvudet och näringsriktig mat på allvar. Nej, barnen borde själva få bestämma standard, nivå på fickpengar, boendeort, mattider, sovtider och allt annat som rör barn. Barn kan och vet bäst.
Citera
2016-10-02, 22:16
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Tycker bara det är orättvist att vissa får fickpenning och andra inte. Sen borde man i viss mån kunna välja boende.

Ja du får gärna se till att dom drar in fickpengarna på andra boenden så att det blir rättvist.
Citera
2016-10-02, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av donaldtrump2016
http://malmo.lokaltidningen.se/hotade-tanda-eld-pa-boende-och-doda-personal-/20160927/artikler/160929685/1466

När ska svensken inse och sluta vara rasistisk mot den nya adeln? Klart som fan han skall ha fickpeng och ut och roa sig med svenska blondiner att impregnera. Eller?

Vi hoppas givetvis på att straffet blir utvisning. Men det lär nog inte hända. Så minst fängelse och hundratusen i böter som han själv måste jobba av på Samhall.
Citera
2016-10-02, 22:44
Bannlyst
Citat:
Tycker bara det är orättvist att vissa får fickpenning och andra inte. Sen borde man i viss mån kunna välja boende.

Du kunde ha gett honom en laptop och fickpengar. Orättvist att vissa får det skänkt av folk, medans du inte skänker någon det.
Senast redigerad av En.Sann.Neger 2016-10-02 kl. 23:13.
Citera
2016-10-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FortMeade
Ja du får gärna se till att dom drar in fickpengarna på andra boenden så att det blir rättvist.
Alla bör ha lite fickpengar att röra sig med. Jag pratar inte om några större summor.
Citera
2016-10-02, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Vi får vara tacksamma att mannen så tydligt aviserat sina planer; nu blir det lätt att skicka hem honom. Det är värre med de som beter sig nästan normalt och som när de väl fått PUT påbörjar sin brottsliga bana.

Vadå tacksamma straffa fanskapet i förebyggande syfte.
Citera
2016-10-02, 22:56
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Alla bör ha lite fickpengar att röra sig med. Jag pratar inte om några större summor.

Så det där med "orättvisa" var bara ett buzzword som du lärt dig i SSU?

Du kunde helt enkelt skrivit från början att de borde få fickpengar av ett reellt skäl istället för det nonsens-artade "orättvist" som alltid kan vändas på precis som jag gjorde.
Citera
2016-10-02, 23:02
Medlem
Men samtidigt ska ju inte särbehandling vara okej. Alla ensamkommande oavsett uppehälle bör ha samma rättigheter och förmåner.
Citera
2016-10-02, 23:06
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:

Absolut, så hen kan köpa en ny mobil, cigaretter, öl, snygga kläder etc. Allt som normala 17-åringar kan behöva...

Rymdkram
Senast redigerad av BernardLoutre 2016-10-02 kl. 23:08.
Citera
2016-10-02, 23:29
Medlem
CaptainNemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Vad jag inte förstår är varför personalen accepterar detta? om jag hade arbetat där och
mongot hade dödshotat mig då hade vederbörande fått så mycket stryk att han inte hade vetat vad han hette ens.
Är väl samma fenomen som med kvinnor som stannar kvar hos män som i slutändan misshandlar dem till döds. Personalen tror att de kan omvända dessa monster trots att verkligheten visar en helt annan bild.
Citera
2016-10-02, 23:57
Medlem
Fizzlors avatar
Tycker skäggbarnet borde bränna upp och döda personalen på boendet. Är väl det som krävs för att alla efterblivna mongon i det här landet ska vakna upp.

Less talk, more action.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in