Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-22, 20:22
  #1
Medlem
Jag brukade alltid välja studio kvalitet inne i ljudinställningarna inställningarna i Windows, alla versioner. Så sent som för en månad sedan så var jag inne och ändrade igen, tycker ljudet blir högre om man väljer alternativet under studiokvalitet. Men nu helt plötsligt så är det högsta man kan välja CD-kvalitet, vilket brukade ligga 5-6 snäpp under det som fanns innan. Detta gäller både högtalarna i datorn, högtalarna i skärmen och i hörlurarna. Det är hörlurarna som jag använder mest, jag märkt att ljudet var lägre än vanligt i dag och gick in och kollade och såg att det var inställt på CD-kvalitet, inget högre gick längre att välja. Jag har laddat ner ljuddrivrutinerna igen trots att alla drivisar var up to date. Vad kan ha hänt? Jag har inte installerat några program eller liknande på flera månader, Windows har uppdaterats ett par gånger men det är allt. Trist på lågt och halvrisigt ljud. Det är annars skitbra ljud då ljudkortet har gjorts i något samarbete med Bang Olufsen, självklart är det mest ett försäljningsknep och de har väl i princip bara lånat ut namnet, men det var ändå riktigt bra ljud. Men inte nu längre. Vill gärna kunna välja studiokvalitet igen.

Vad kan ha hänt? Varför kan jag inte välja de alternativ som fanns tidigare?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback