2008-12-28, 16:18
Medlem
Criles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtAbuse
www.fotolog.com/freakvillage finns endel grejjer av en av dom där med.

Hehe gamal tråd, du måste suttit å klickat mååånga sidor bakåt? :P
Men men jag bidrar väl med att skriva i den endå så...

Lite roligt att se inläggen i början av tråden från 2005, HFU rätt okända. Totalt TOY stämplade av vissa, mycket gnäll å klagande.
Medans nowdays så skulle säkert samma personer komma och säga att de är legender. (fast det kör snarlika stilar som då)

No offence men tyckte det bara var lite kul att spekulera i det
Citera
2008-12-28, 19:51
Medlem
tokiigs avatar
Legender är väll att ta i, men jag tycker att dom kör riktigt skönt.
Citera
2008-12-28, 20:50
Medlem
storytellers avatar
De har kört mycket och en del är rätt bra men mycket är riktigt trist. 2005 följde de det som var den absolut mest mainstream graffstilen som fanns då, idag är det samma visa. Men ibland överraskar de tycker jag.
Citera
2008-12-28, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crile
Hehe gamal tråd, du måste suttit å klickat mååånga sidor bakåt? :P
Men men jag bidrar väl med att skriva i den endå så...

Lite roligt att se inläggen i början av tråden från 2005, HFU rätt okända. Totalt TOY stämplade av vissa, mycket gnäll å klagande.
Medans nowdays så skulle säkert samma personer komma och säga att de är legender. (fast det kör snarlika stilar som då)

No offence men tyckte det bara var lite kul att spekulera i det

HAHA, legender?
Citera
2008-12-28, 22:49
Medlem
Disembowlers avatar
Jag gillar HFU, det kör en respektabel mängd tåg och även om t.ex. EBAY verkar gilla BANOS mycket så lígger de några nivåer högre både aktivitetsmässigt och stilmässigt än de flesta aktiva writers.

Jag tycker det är svårare att gilla t.ex. FUPS och CP.
Citera
2008-12-28, 22:59
Medlem
LeifLoketx40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Jag gillar HFU, det kör en respektabel mängd tåg och även om t.ex. EBAY verkar gilla BANOS mycket så lígger de några nivåer högre både aktivitetsmässigt och stilmässigt än de flesta aktiva writers.

Dom kör med folk som är golare men dom kör faktiskt snygga saker
Citera
2008-12-28, 23:38
Medlem
MACBiWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
http://img400.imageshack.us/img400/6638/p60800105ya.jpg
Maaad... ugly!

Jag gillade stilen som fan .. Fyllet var orginelt som fan
Citera
2008-12-28, 23:51
Medlem
Criles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nesir
HAHA, legender?

Ursäkta det dåliga ordvalet Men jag tänkte mig in i hur en p13 skulle uttrycka hfu,wufc blabla alla crews som syns mest i tidningar i filmer i böcker. (Inte för att det behöver vara negativt)
Men själva grundtanken med det förra inlägget vart att det är roligt att folk fått sån grymt annorlunda uppfattning om dem. För de kör ju på i gamla hjulspår ganska så lika stilmässigt.

Sen är det såklart att de blir mer och mer säkra, lägger bättre/cleanare saker. Men det gör ju de flesta efter 3 års målande.
(2005-2008, det nya året har knappt börjat så jag räknar ej med det)
peyz
Citera
2008-12-29, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler

varför blanda in fups o cp? vad har dom med saken att göra
Citera
2008-12-29, 12:02
Medlem
Criles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarius
varför blanda in fups o cp? vad har dom med saken att göra

Han menar väl stilmässigt? Att det kör en ja vad ska man säga, en osymmetrisk stil tror jag det va han syftade på.
Citera
2008-12-30, 00:26
Medlem
Discoverys avatar
HFU - Hotet Från Underjorden ?

är det det som HFU betyder ?

har funderat, funderat & funderat vad det byter när jag varit ute och tagit dessa bilder:

http://www.pixbox.se/alb804824
Citera
2008-12-30, 01:40
Medlem
Säga vad man vill om deras stil men det intrycket jag fick när jag tågade genom Gävle för ett par månader sedan var i alla fall att dessa killar är sjukt uppe. En bit utanför stan fanns det inte många lodräta ytor som HFU inte hade varit på. Det är ju naturligtvis inte samma sak att dominera en stad som Gävle som att dominera t ex Stockholm, men ändå kul att dem kör och gör det så hårt

http://www.capitalsthlm.com/tema/20/dec11.html Från Capital Sthlm's julkalender 2007. Årets julkalender på http://hem.passagen.se/steffeprod/graff/kalender08/index.html innehöll väl en del HFU men den funkar då inte för mig längre.
En tråd på whoa som jag såg igår gjorde sig gällande att obestämd "Centralen" hade blivit pisad av HFU men tråden verkar vara borta

Edit: HFU var ju med i UP 38 också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in