• 4
  • 5
2016-09-29, 08:39
Medlem
Min anskan p nordnet har uppdaterats till ett lgre antal aktier n jag skte. .

Uppdatering: ocks bara ftt 60st
Senast redigerad av burree 2016-09-29 kl. 08:45.
2016-09-29, 08:40
Medlem
Ftt 60 st, vad gr man med alla dom d, typ 20%
Senast redigerad av Philomenia 2016-09-29 kl. 08:42.
2016-09-29, 08:44
Medlem
Skte 750, fick 60...

Varfr kan de inte bara lotta s att vissa fr full tilldelning och vissa inte fr ngon alls? Det knns bttre n att alla ska f ngra enstaka aktier. Jag vet att svaret stavas courtageintkter men det r nd drygt. Ingen blir ju njd i en sdan hr situation.
2016-09-29, 08:46
Medlem
edelmans avatar
Fick ocks 60 av 300. Blir nog att slja omgende.
2016-09-29, 08:49
Medlem
tallskog4s avatar
Bad om 350 fick 60.

Kul att inte bli utan helt iaf.
2016-09-29, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Skte 750, fick 60...

Varfr kan de inte bara lotta s att vissa fr full tilldelning och vissa inte fr ngon alls? Det knns bttre n att alla ska f ngra enstaka aktier. Jag vet att svaret stavas courtageintkter men det r nd drygt. Ingen blir ju njd i en sdan hr situation.

Hller med!
Nu fr dom ka byrldan, tjnar ju inget p att slja dom nu

Edit: Courtage utgr ej enl prospektet
Senast redigerad av Philomenia 2016-09-29 kl. 09:01.
2016-09-29, 09:01
Medlem
tallskog4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomenia
Hller med!
Nu fr dom ka byrldan, tjnar ju inget p att slja dom nu

Edit: Courtage utgr ej enl prospektet

N, det blir inget courtage fr kpet. Men det blir det nr man sljer.
2016-09-29, 09:06
Medlem
tallskog4s avatar
Intressant att det skedde avslut p 75 kr trots att det fanns sljordrar p typ 73 kr.
2016-09-29, 11:16
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallskog4
Bad om 350 fick 60.

Kul att inte bli utan helt iaf.
Precis samma hr. Men eftersom detta r den frsta gngen jag kper aktier s knner jag mig snarare lttad nu, knde i efterhand att jag tog i lite vl mycket nr jag drog till med 350 st.
2016-12-09, 17:48
Medlem
Vad tror ni om sektorn?

Jag tycker hela vlfrdssektorn knns nedtryckt pga utredningen om eventuell vinstbegrnsning. Det finns ju dock inte std fr det i riksdagen s risken att det blir av r ju obefintlig? Eller vad missar jag?

Tror ni som jag att det kan vara smart att kpa in sig i sektorn. Den borde ju inte vara speciellt konjunkturknslig, enda som kan "frstra" r vl att staten minskar skolpengen? Om vi bortser frn politiska tgrder, men det finns det ju inte std fr. Lr inte finnas i framtiden heller d det inte finns en chans att de rdgrna fr egen majoritet nsta val. Enda skulle vara om SD svngde i frgan, men det har jag vldigt svrt att tro.

Edit: Ska vl tillgga att jag tycker att Engelska Skolan r den bsta av alternativen som finns p brsen sett till renomm osv.
2016-12-09, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheesycake77
Vad tror ni om sektorn?

Jag tycker hela vlfrdssektorn knns nedtryckt pga utredningen om eventuell vinstbegrnsning. Det finns ju dock inte std fr det i riksdagen s risken att det blir av r ju obefintlig? Eller vad missar jag?

Tror ni som jag att det kan vara smart att kpa in sig i sektorn. Den borde ju inte vara speciellt konjunkturknslig, enda som kan "frstra" r vl att staten minskar skolpengen? Om vi bortser frn politiska tgrder, men det finns det ju inte std fr. Lr inte finnas i framtiden heller d det inte finns en chans att de rdgrna fr egen majoritet nsta val. Enda skulle vara om SD svngde i frgan, men det har jag vldigt svrt att tro.

Edit: Ska vl tillgga att jag tycker att Engelska Skolan r den bsta av alternativen som finns p brsen sett till renomm osv.

Klart sektorn r lite nertryckt av utredningar om begrnsade vinster osv. Det finns en klar uppsida men sjlvklart ocks en risk.
2025-04-13, 16:10
Moderator
Diagorass avatar
Aktien r avnoterad. Trd lst.

/ mod
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem