2016-09-19, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trohet
De har inte ens debatter?! De talar var för sig vad kallas det egentligen? Livesänd intervju?
Detta valet har fått upp mina ögon för att det är precis i USA som här gällande media och pk mentalitet.

Jo de har debatter, de har givetvis även andra former där de intervjuvar. Men dessa datum så kommer det vara riktiga debatter
2016-09-19, 12:29
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Debatterna kommer bli så jäkla kul o se, Hillary lär ju hosta sig igenom halva när hon försöker undvika Trump.
2016-09-19, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Debatterna kommer bli så jäkla kul o se, Hillary lär ju hosta sig igenom halva när hon försöker undvika Trump.

Det gäller att medicinera henne fint. Är hon för uppiggad så kan det bli roligare än om hon kroknar.

Nu kör de med sexism och rasism Obama och det tror jag inte är ett bra drag alls.
2016-09-19, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99

Vad förvånade ni som lever i konspirationsteoretikernas ekokammare kommer bli när hon inte faller död ner utan faktiskt framträder som den skickliga politiker hon är.
2016-09-19, 12:57
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Vad förvånade ni som lever i konspirationsteoretikernas ekokammare kommer bli när hon inte faller död ner utan faktiskt framträder som den skickliga politiker hon är.
Vadå konspirationsteoretiker? Hon har ju en allvarlig hosta som aldrig vill gå över juh, jag lider med henne.
2016-09-19, 13:04
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Clinton kommer köra med att Trump är rasistisk, sexistisk, hatisk med mera.

Jag kan knappast tro att hon kommer inte anklaga Trump för något annat.

Trump kommer prata om invandring, kriminalitet, droger, gatukrig, Obama har suttit 8 år och inte löst problemen än.

Clinton kommer prata om att utbildning ska vara gratis för exakt alla. Trump kommer svara emot det med att göra välfärden global för alla invandrare över hela världen där amerikanen står för notan.

Clinton kommer prata om feminism att det behövs för att staten ska styra folkets liv. Trump kommer svara med att det ska vara familjens egna frihet att forma sina liv.

Trump kommer vinna på följande punkter:
* Jobb
* Kriminalitet
* Invandring
* Terrorism

Clinton kommer vinna på följande frågor:
* Utbildning

Något som verkligen kommer få Clinton rasande är när Trump säger att han vill ta bort Obamacare.

Jag ser denna debatt positiv. Trump har mycket svar på frågor att komma med, mer än Clinton har. Trump största svaghet är att han kan snacka för mycket och göra bort sig. Men frågan är om Trump kommer verkligen göra det i debatter?
2016-09-19, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Clinton kommer köra med att Trump är rasistisk, sexistisk, hatisk med mera.

Jag kan knappast tro att hon kommer inte anklaga Trump för något annat.

Trump kommer prata om invandring, kriminalitet, droger, gatukrig, Obama har suttit 8 år och inte löst problemen än.

Clinton kommer prata om att utbildning ska vara gratis för exakt alla. Trump kommer svara emot det med att göra välfärden global för alla invandrare över hela världen där amerikanen står för notan.

Clinton kommer prata om feminism att det behövs för att staten ska styra folkets liv. Trump kommer svara med att det ska vara familjens egna frihet att forma sina liv.

Trump kommer vinna på följande punkter:
* Jobb
* Kriminalitet
* Invandring
* Terrorism

Clinton kommer vinna på följande frågor:
* Utbildning

Något som verkligen kommer få Clinton rasande är när Trump säger att han vill ta bort Obamacare.

Jag ser denna debatt positiv. Trump har mycket svar på frågor att komma med, mer än Clinton har. Trump största svaghet är att han kan snacka för mycket och göra bort sig. Men frågan är om Trump kommer verkligen göra det i debatter?

Det är ju klart ett feldrag av Clinton med flera att börja prata om feminism och rasism. De som gillar detta är ju redan klara Clintonröstare. Att de skulle få över de som valt Trump så är sent på grund av feminist- och rasismprat funkar knappast.

Men Trump kanske drabbas av ett raserianfall man vet ju aldrig. Det är riktigt nervigt det här.

Ska bli intressant att se om man kan följa processerna som pågår i deras huvuden när de gör sina "genidrag" för att få folkets gillande.
2016-09-19, 13:40
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Det är ju klart ett feldrag av Clinton med flera att börja prata om feminism och rasism. De som gillar detta är ju redan klara Clintonröstare. Att de skulle få över de som valt Trump så är sent på grund av feminist- och rasismprat funkar knappast.

Men Trump kanske drabbas av ett raserianfall man vet ju aldrig. Det är riktigt nervigt det här.

Ska bli intressant att se om man kan följa processerna som pågår i deras huvuden när de gör sina "genidrag" för att få folkets gillande.

Jag tror att Clinton kommer inte utöka sin politik i debatterna. Hon kommer med näbben och klon att försöka behålla sina väljare.

Trump däremot, opposition, har ett mycket bättre tillfälle för han kan avslöja Clinton mer än vad Clinton kan avslöja Trump.

Trump kan enkelt plocka nya väljare, något som inte Clinton har möjlighet att göra.

Men som sagt: Trump svaghet är att han talar för mycket. Men det är en låg chans att Han gör det.
2016-09-19, 13:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Eller så bakar han ur i sista stund och skyller det på att debatten inte är till hans fördel.
2016-09-19, 14:17
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Hur lägger de här två upp det tror ni?

Och vad kommer de att försöka reta upp den andra/andre med så att denne/denna tappar fattningen?

Och kommer den andra att tappa fattningen och börja skrika och göra bort sig?

Jag förutsätter att Clinton spelar på sina starkaste kort, dvs statsmannamässighet, kyla och erfarenhet dvs personlig lämplighet för jobbet. Hon har trots allt gjort detta förut.

Hon hoppas sedan på ett eller flera självvållade misstag från den icke politiskt skolade och därtill debattovane Trump som hon sedan hugger på. Det är ju direktsändning vi talar om.
2016-09-19, 14:19
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oy-vey
Övertygad om att Trump kommer vara lugn och saklig.

Ja, för är han inte det så tar det ju slut efter första debatten.

Jag tror iofs att Trump klarar av att hålla sig saklig men helt säker kan man inte vara.
2016-09-19, 14:28
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag förutsätter att Clinton spelar på sina starkaste kort, dvs statsmannamässighet, kyla och erfarenhet dvs personlig lämplighet för jobbet. Hon har trots allt gjort detta förut.

Hon hoppas sedan på ett eller flera självvållade misstag från den icke politiskt skolade och därtill debattovane Trump som hon sedan hugger på. Det är ju direktsändning vi talar om.

Men vad händer det om Trump gör samma sak som Clinton? Senaste rallyt från Trump så var han lugn och cool. Mycket allvarlig blick. Inga flin eller skratt. Rätt tråkigt enligt mig. Jag hade hoppats på en svart gospelkör som sjunger "Oh happy day".

Då måste Clinton göra ifrån sig bättre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in