2016-09-19, 16:32
  #313
Medlem
volvo 240s avatar
Löfven måste vara den överlägset mest misslyckade stastatsministern sedan kriget. Jag tror faktiskt att Juholt hade gjort ett bättre jobb Han verkade brinna för politiken medan Löfven mest står och mumlar oengagerat. Men Juholt manövrerade de ju bort på ett fult sätt.
Citera
2016-09-19, 17:47
  #314
Medlem
när det är dags för val, så är det en självklarhet att folk kommer rösta på det parti som är mest främlingsfientligt, 100%.. kommer då vi invånare i detta land, om en klar majoritet (som det kommer bli) bli hörda?
Citera
2016-09-19, 17:54
  #315
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fikabordsrasisten
Vad innebär detta misslyckande om delat ansvar för den svenska befolkningen i fråga om uppoffringar?

Är det bara "just nu" det inte ser ljust ut eller har han pantsatt välfärden för kommande generationer?

Andra tankar om Löfvens uppgivenhet över konsekvenserna av den svenska extrema flyktingpolitiken?

Hej,

Uttalandet påminner onekligen om Arne Hegerfors "Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk
Citera
2016-09-19, 18:29
  #316
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Tung trupp? Ett cirkustält med clowner och annat som kan agera avbytare åt pajasen?
Hans uppfattning av tung trupp är det fittstim som fick honom på knä hemma. Tror inte det imponerar på resten av världen, vad den svenska feminismen åstadkommer.
Citera
2016-09-19, 20:16
  #317
Medlem
Jag med min generation kommer aldrig att glömma detta.
Den stora frågan är var de ansvariga ska gömma sig när allt gått åt helvete?
Citera
2016-09-19, 20:28
  #318
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det är dags för en SD+Centerregering!
Då kommer det att bli ordning och reda på politiken igen.


Centern? Annie Löv sa ju att Sverige hade kapacitet att ta emot 40 miljoner flyktingar hon lever ju i verkligheten känns stabilt???

Den enda som kan rädda detta är Gudrun i FI,
Citera
2016-09-19, 20:39
  #319
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det är dags för en SD+Centerregering!
Då kommer det att bli ordning och reda på politiken igen.
Centern???
Är du fullständigt från vettet, människa?!?
Citera
2016-09-19, 20:40
  #320
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FortMeade
Vi spolar fram till 2030 och Stefan lever som pensionär på existensminimum. Han köper gammalt bröd för sina sista slantar och går ner till parken och matar duvorna varje dag. Varje dag är det fler duvor som samlats kring Stefan och till slut räcker inte brödet och dessutom bajsar de otacksamma duvorna på Stefan.

Stefan är nu i affekt och kräver att andra männsikor i parken skall köpa bröd och mata duvorna så att han inte behöver mata alla duvorna själv.

"Det är ju den största duvkatastrofen i mannaminne och parken är full med hungriga duvor.", säger Stefan.

Stefan kan inte förstå varför andra inte tycker att det är jättebra att mata duvorna. Om alla solidariskt ställde upp så skulle vi kunna mata alla duvorna, tänker Stefan.

Det här är det bästa jag läst på FB på riktigt länge
Citera
2016-09-19, 21:04
  #321
Bannlyst
Tror Schweinfeldt skrattar sig varm av detta.

- öppna era hjärtan......

Och Lövet fick torka bort skiten,

Just nu är nog just nu 2-5 år, just nu. Men visst mirakel kan ske, det kan gå på under 2 år, men då krävs en insats och då folk i regel ryggar för det okända så lär de inte anstränga sig,

Det ser väl inte just ut.....tänk om han hade sagt "det ser ut som kameruns avbytarbänk", för det är ju mer korrekt.

blir nog inte kvar i detta land tills det faller, men ska beskåda det på behagligt avstånd,
Citera
2016-09-19, 21:05
  #322
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Jag med min generation kommer aldrig att glömma detta.
Den stora frågan är var de ansvariga ska gömma sig när allt gått åt helvete?


Ja, man undrar ju lite vart de har förhoppningar om att få en fristad? Det kanske de redan har löfte om med tanke på med vilken frenesi de jobbar för att det skall gå åt helvete riktigt fort.

Saudiarabien verkar ju vara underligt fredad från påhopp och sanktioner oavsett hur de bete´r sig. Med tanke på hur de bygger, oförtretligt och snabbt, upp stora lyxkomplex med en förvånande överkapacitet i bäddar så kanske det är där som eliten skall husera när väl allt annat är kört i botten?

Var det inte Saudiarabien som fick köpa våra fina stridsflyg för en billig penning? Är det elitens skydd som de bygger upp och kan det vara därför som Margot måste be om ursäkt när hennes hjärna drar iväg kritik. Löfven ringer henne och säger: -"Va fan gör du? Vi skall ju bo där sedan när vi kört resten i sank!!"
Margot: -"Oj, ja jäklar, min hjärna glömde...jag ringer ner och ber om ursäkt...förlåt herr statsminister"
__________________
Senast redigerad av DIde 2016-09-19 kl. 21:10.
Citera
2016-09-19, 21:20
  #323
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Hans uppfattning av tung trupp är det fittstim som fick honom på knä hemma. Tror inte det imponerar på resten av världen, vad den svenska feminismen åstadkommer.


Grundproblemet är att det ej finns nån intelligensia kvar längre inom S, därav sådana här vansinnesrekryteringar som Stefan Dumskalle.

På palmes tid fanns en kader av extremt smarta människor (framför allt Schein och Klas eklund) runtomkring han som ständigt utmanade han.

Har hamnat i en fas där jag slukar allt om palme, mannen ville bygga ut kärnkraften till att bestå av 18 st verk (fanns 13 då) han ville införa extremt hårda krav på arbetskraftsinvandring.

Att släppa in araber (fredrik Reinfeldt stylee) fanns inte ens på kartbladet.

Själv står jag till höger om Djingis khan, men börjar mer och mer uppskatta palme. Han var inte som ni tror.

Hade han styrt skeppet hade vi ej fått in 163 800 muslimer ifjol.

Edit: hans antiUsa grejer var mest spel för galleriet, han ville visa att han hade störst kuk, både slakt och erigerat.

Egentligen var han ej socialdemokrat. Han var "independent" maktspelare.

Saknar såna här "true belivers" istället för dagens stringtrose/twitter elit som inte ens var födda när han blev skjuten.
__________________
Senast redigerad av speedskater 2016-09-19 kl. 21:34.
Citera
2016-09-19, 21:34
  #324
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Grundproblemet är att det ej finns nån intelligensia kvar längre inom S, därav sådana här vansinnesrekryteringar som Stefan.

På palmes tid fanns en kader av extremt smarta människor (framför allt Schein och Klas eklund) runtomkring han som ständigt utmanade han.

Har hamnat i en fas där jag slukar allt om palme, mannen ville bygga ut kärnkraften till att bestå av 18 st verk (fanns 13 då) han ville införa extremt hårda krav på arbetskraftsinvandring.

Att släppa in araber (fredrik Reinfeldt stylee) fanns inte ens på kartbladet.

Själv står jag till höger om Djingis khan, men börjar mer och mer uppskatta palme. Han var inte som ni tror.

Hade han styrt skeppet hade vi ej fått in 163 800 muslimer ifjol.

Edit: hans antiUsa grejer var mest spel för galleriet, han ville visa att han hade störst kuk, både slakt och erigerat.

En viktig synpunkt. Mycket beror väl på att socialdemokraterna var det "statsbärande" partiet och därmed drog till sig intelligenta och karriärssugna männsikor som inte var så besatta av ideologi. Visst fanns det ärthjärnor också men de klarade inte konkurransen om de högre posterna.

Varfefter socialdemokraterna tappade mark så har det alltmer blivit en "dumskallarnas sammansvärjning" av det hela. Kompetenta personer ses snarast som ett hot och röstas ut i ö-rådet.

När man väljer partiledare blir det den som är så oduglig att han/hon inte kan utgöra ett hot mot någon falang som väljs. Stefan Löfven och Mona Sahlin är väl de två tydligaste exemplen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in