Citat:
Ursprungligen postat av
zebop
Folk från Syrien är egentligen inget större problem. Det var antalet som var det problematiska.
Syriens problem är egentligen IS Och det är ju bla därför folk från Syrien flyr.
Om IS tycker vi illa !
Tyvärr är enbart en liten del ifrån Syrien. Det är ettt stort tyvärr för jag har hört att syrier har en bra nivå på utbildningar. Syrier kan som iranier lätt integreras i Sverige.
Självklart gillar ingen ISIS
Citat:
Ursprungligen postat av
zebop
För det första så tillsattes Mona av den förra regeringen.
Under förra regeringen så brann sällan bilar, detta ökade kraftigt under alliansregeringen.
För den dom är emot invandring borde brännandet vara av glädje, eftersom det i dessa områden bor mest invandrare, vilket gör att möjligheten att det är invandrares bilar som brinner ökar stort.
Var det så pass. Jag får erkänna att jag inte har koll på vilken regering som tillsatt Sahlin. Hon har främst kritiserats av allinsen
Finns det någon statistik som stryker påståendet. Media har valt att inte rapportera innan i den utsträckning som görs nu. Är det säkert att våldet har eskalerat under alliansens åtta år?
Nu vill jag att alla oavsett klass och ursprung ska känna sig trygga och kunna bo i områden där hyrorna är lägre. Det ska inte tillåtas gettofiering. En student eller en familj med mindre inkomst ska kunna välja Rosengård som bostadsort. Det är förjävligt när den hårt arbetande Ali får se sin bil bli uppbränd precis som det är förjävligt om Anton får se sin bil förstörd. Lån, avbetalning, försäkring.
Kvinnor som förtrycks i förorterna för att vi tillåter islams påverkan på individen. Religionsfrihet gäller också frihet från religion. Sverige är inget land där hedersförtryck ska pågå.
Jag har inget emot invandring i sig. Arbetskraftsinvandring och kvotflyktingar är viktigt. Det går enbart att ta in så många som samhället och systemet klarar av.