2016-09-16, 13:36
Medlem
Tycker inte riktigt bilden av Barkarbystaden som "ghetto" stämmer. Känner folk som bor där och är där relativt ofta. Det bor invandrare där blandat med svenskar, mestadels svenskar. De flesta lägenheter är vad jag förstår bostadsrätter men det finns även hyresrätter. Bostadsrätterna är numera relativt dyra, ca 3,5 miljoner för en vanlig 3:a på 80-90 kvm exempelvis. Radhus finns också. Allt givetvis nybyggt. I närheten finns ett f.d. vandrarhem, Majorskan, där numera ensamkommande flyktingbarn huserar som sköts av någon privat entreprenör. Ligger precis bakom IKEA. Tycker inte jag sett polisen ofta där när jag varit där. De invandrare jag sett förefaller ha pratat persiska, men det är givetvis blandat. Har sett en polisbil utanför ICA Maxi och en bil utan handikapptillstånd som parkerade på en handikappruta. Senare kom en indones(?) och körde iväg med bilen.
Senast redigerad av liketothink 2016-09-16 kl. 13:44.
Citera
2016-09-16, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmysvin
Vilka jävla påhitt ni troll kommer med.
En prislapp på 2,5miljoner och uppåt för detta nybygge och du drar till med "babbar ifrån husby"

Det är lika osannolikt att någon ifrån miljonprogrammet har råd att köpa en lägenhet där. Inte heller WT-trash ifrån Degerfors eller liknande.

Det är sen kväll och trollen vaknar till liv.

Alla nybyggen i västerort kryllar det av "babbar" några hederliga och några som gått via mindre lagliga medel.
Nya ursvik, barkarby, järvastaden, Solna.
Citera
2016-09-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Tycker inte riktigt bilden av Barkarbystaden som "ghetto" stämmer. Känner folk som bor där och är där relativt ofta. Det bor invandrare där blandat med svenskar, mestadels svenskar. De flesta lägenheter är vad jag förstår bostadsrätter men det finns även hyresrätter. Bostadsrätterna är numera relativt dyra, ca 3,5 miljoner för en vanlig 3:a på 80-90 kvm exempelvis. Radhus finns också. Allt givetvis nybyggt. I närheten finns ett f.d. vandrarhem, Majorskan, där numera ensamkommande flyktingbarn huserar som sköts av någon privat entreprenör. Ligger precis bakom IKEA. Tycker inte jag sett polisen ofta där när jag varit där. De invandrare jag sett förefaller ha pratat persiska, men det är givetvis blandat. Har sett en polisbil utanför ICA Maxi och en bil utan handikapptillstånd som parkerade på en handikappruta. Senare kom en icke-svensk och körde iväg med bilen.

Hyresrätterna ligger runt 11k i månaden för en tvåa på 50-60 kvm. Kallhyra dessutom.
Ett radhus gick nyligen för knappa 7 miljoner, en av dessa skokartonger/containrar på 160 kvm, utan tomt annat än trädäckad altan på fram och baksida.
Polisen handlar ofta sin lunch på ICA, och tar vägen via Korpralsvägen från station i Jakan. Så det är ungefär den närvaro polisen har där. Daglig, men med syfte att handla. Bor där själv.
Citera
2016-09-16, 13:52
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Dalkärrsleden 1990.

Han är ju iallafall född i Sverige och inte i Fillipinerna.
Modern Heydee är inte född i Sverige och kan ju vara därifrån.

Ojdå, Haydee mördad av polis:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/dodadekvinnor/arkiv/article11801483.ab
Bör vara manmman som dödats av sin man som var Polis, inte lätt att leva med som son.
Citera
2016-09-16, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Är han med i Lejonen eller har han krigat mot lejonen?

För en som inte är insatt och blir lite snurrig av de olika buden. Ursäkta, men vilket gäng tillhörde han? Var han med Brödraskapet? Trodde det gänget lagt ner för ~10 år sedan. Som gängledare, hur stor är risken att övriga medlemmar hämnas honom? Vilka är med i Wolfpack? Vilka är med lejonen?

Vargarna var starka för ett tag sedan när alla profiler från rinkeby/Tensta o husby var med. Nu har ju folket från södra järva gått ihop sig och försvarar sina områden.

Aftonbladet har blandad ihop saker och ting. Lejonen var tidigare i krig mot folk från södra järva där dom fick en hel del stryk och sedan ändrat kurs om Vargarna.

Vargarna verkar dock ha kvar många kontakter i södra järva och Lejonen kommer nog ha hett om öronen ifall backupen kommer från södra järva dock så har det varit väldigt oroligt i södra järva på sistone med interna intriger. Västerort kan nog bli en wild wide West om saker förvärras
Citera
2016-09-16, 13:57
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xrobinx
https://www.facebook.com/profile.php?id=655111301

Länk till facebook, helt plötsligt borttagen.....

Haha, Wangson och Romano-Bruno på vänlistan.
Citera
2016-09-16, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SossenLars
Har detta någon koppling till skjutningarna i Husby och Sollentuna samt Hässelby?

Läste i någon annan tråd att "lejonen" som hade suttit är ute och försöka ta tillbaka deras gamla drogrevir. Men om så vore fallet är f.blå duktig på att punktmarkera forna kriminella som är kända och har suttit..

Hässelby vs Vällingby/Vargarna
Lejonen har absolut inget att hämta i södra järva, de har redan fått stryk en gång i tiden
Det har dock vart oroligt i södra järva av många andra anledningar och Malmvägen tror jag att det handlar om personliga intriger
Senast redigerad av Dinmamma001 2016-09-16 kl. 14:06.
Citera
2016-09-16, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Bör vara manmman som dödats av sin man som var Polis, inte lätt att leva med som son.

Det här var inte Tobias far som misshandlade hennet till döds, utan snarare den nya mannen. Efter skilsmässan från Tobias far försvann hon helt och hållet...
Citera
2016-09-16, 14:18
Medlem
Citat:
Mördad när polisen spanade på honom

Polisen hade en pågående spaningsinsats mot den 29-årige man som sköts till döds sent på torsdagskvällen, enligt uppgifter till Expressen.
Nu kraftsamlar polisen i sökandet efter den okände skytten.
– Det som har hänt är jättepinsamt. Han mördades nästan framför ögonen på polisen, säger en person med insyn.

http://www.expressen.se/nyheter/mordad-nar-polisen-spanade-pa-honom/
Citera
2016-09-16, 14:24
Medlem
tjenaretjenares avatar
Wolfpack var ju röjiga för 20 år sedan, är de på gång igen?
Citera
2016-09-16, 14:31
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xrobinx
Det här var inte Tobias far som misshandlade hennet till döds, utan snarare den nya mannen. Efter skilsmässan från Tobias far försvann hon helt och hållet...

Tänkte just skriva det. Tobias far, Lars, hade två söner med Haydee, Tobias och Fredrik.
Hon gifte om sig med avskedade polisen Pär Jörlin som fälldes för mordet på henne. Kroppen har inte hittats vad jag kan se.
Pär Jörlin var Hans Holmérs livvakt och medlem i den s.k baseballigan.

Hittar ingen tråd om det mordet på FB. Intressant men lite OT.

Aha:
(FB) Det förmodade mordet på Haydee Sandström
Senast redigerad av PeterNoster 2016-09-16 kl. 14:38.
Citera
2016-09-16, 14:35
Medlem
Du har rätt, ingen kropp hittades. Men skulle vara intressant med en FUP där och även kring mordet i Malmö. Har nu fått det helt bekräftat att det är Tobbe som är BO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in