Flashback bygger pepparkakshus!
2016-09-10, 21:59
Medlem
Jag tröttnade hårt på Windows moviemaker och skaffade Adobe Premiere Elements.

Men nu har det slutat att fungera pga att programmet inte kan kontakta Adobes server för att verifiera serienummret.
Det verkar som om programmet inte kan komma åt internet.

Programmet gick att använda några veckor utan att behöva registreras.

Jag hade en crackad version av Photoshop installerad för ett tag sedan, då stod det i installationsbeskrivningen något om att man var tvungen att blockera Adobe i brandväggen.
Men nu när jag ska försöka ta bort den blokeringen så hittar jag inget. (vet inte riktigt vad jag ska leta efter)

Någon som har en aning om vad jag ska ta mig till?

Har även varit i kontakt med Adobes engelska support och fick snacka med någon sömndrucken Indier som inte hade en aning om någonting.
Citera
2016-09-10, 22:38
Medlem
Falafelns avatar
WINDOWS\system32\drivers\etc bör ha en fil vid namn "hosts" som du kan öppna med notepad och ta bort raderna som har med Adobe att göra. Du kan behöva öppna filen som administratör eller ändra rättigheterna på den för att kunna spara. Detta häver alltså blockeringen till Adobes servrar. Notera då också att Photoshop kommer kunna koppla upp sig
Citera
2016-09-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falafeln
WINDOWS\system32\drivers\etc bör ha en fil vid namn "hosts" som du kan öppna med notepad och ta bort raderna som har med Adobe att göra. Du kan behöva öppna filen som administratör eller ändra rättigheterna på den för att kunna spara. Detta häver alltså blockeringen till Adobes servrar. Notera då också att Photoshop kommer kunna koppla upp sig

Det fungerade.

Tack så mycket för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in