Citat:
Ursprungligen postat av
BalleAnka
Enligt artikeln i Land blev polisrapporten om självmordet hemligstämplad. Varför skulle Polisen hemligstämpla en rapport för att skydda Bibs Conradson?
Om Conradson hade ett finger med i spelet var det inte självklart att polisen kände till det. Rapporten kan ha hemligstämplats av andra skäl. Sista två minuterna av dokumentären talar Conradson, lägg märke till hennes ansiktsuttryck när hon säger ordet "berömd", ögonen dras ihop och visar avsmak. Kan C. ha varit avundsjuk på Billquist?
Citat:
Jag sökte upp dom människor som träffade Ulla under hennes sista dygn i livet, så jag vet vem som låg på den andra kudden, någon mycket mycket mera berömd person än Ulla. Men, jag har lovat att inte avslöja vem det var, och det förtroendet kommer jag inte att svika. Det får gå i graven med mig.
Gunnar Hahn, vad menas med
efteråt, är det efter Ullas död?
Citat:
Den här fru C. som jag talat om, hon sa efteråt att "Vad konstigt med Ulla, när hon fick sprit i sig så ville hon tafsa på mig."
Vilken "vän" säger sådana saker till vännens partner? Vart ville C. komma med det yttrandet? Varför var hon så mån om Gunnar men inte Ulla? Sade hon detta till Gunnar före eller efter Ullas död? Enligt C.s utsaga verkar det vara medan Ulla levde.
Citat:
(Skrattar till) Ja, jag tyckte synd om Gunnar, som ingenting visste, Ulla och jag var ju bara vänner men ... jag ville få honom att förstå, att allt inte var hans fel.
Ett annat märkligt uttalande av C. angående branden i Lugnet.
Citat:
Ulla ringde mig på tisdagsmorgonen och hon var alldeles uppriven och berättade att Lugnet brinner. Hon antydde också att hon inte trodde, att det inte fanns någon naturlig anledning till branden. [...] .. och tyvärr frågade jag ju aldrig Ulla vad hon menade.
Varför frågade C. inte en så självklar fråga?
Edit: Vem var Brita "Bibs" Conradson? Vad arbetade hon med? Vad hette och arbetade hennes man med, var det Ivar Conradson?