Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-03-18, 16:46
Medlem
Tycker än mer synd om Sömskar när jag ser vad Wikén presterar. Den laguttagningen är bara fel, fel fel.
2017-03-19, 19:05
Medlem
R.O.S.Hs avatar
En helt knäckt Östberg funderar att lägga av säger hon till nrk
Hon ändrar sig nog när hon lugnat sig lite
2017-03-19, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
En helt knäckt Östberg funderar att lägga av säger hon till nrk
Hon ändrar sig nog när hon lugnat sig lite

Man lider ändå lite med Flugan efter säsongen. Hon är klart mest sympatisk av de norska damerna och alltid dragvillig. Hon får trösta sig med att hon vann ett av säsongens mest prestigefyllda lopp, intervallstarten i Davos.
2017-03-19, 19:44
Medlem
En ointressant jämförelse när de nog allt men Anna Haag och Teresa Stadlober är extremt jämna nästan varje lopp... kan inte finnas något jämnare par
2017-03-19, 19:47
Medlem
Östberg var väldigt bra före jul och i början på touren. Känns som att slutet på touren var startskottet för problemen med ett antal ganska svaga lopp, efter det stod hon aldrig riktigt att känna igen av någon anledning. Inte så att hon varit sjukt dålig dock, men hon har slitit mycket med farthöjningar och försämringen i sprint talar för sig själv. Inget att gräva ned sig för i det stora hela.
2017-03-19, 21:05
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
En ointressant jämförelse när de nog allt men Anna Haag och Teresa Stadlober är extremt jämna nästan varje lopp... kan inte finnas något jämnare par

Bra uppmärksammat! Intressant skulle jag vilja säg. Vi har ju sett hur de lurpassar på varandra och idag var det Anna som drog det längsta strået, Teresa får trösta sig med att ha bättre sträcktid än Anna. Teresa krossar ändå Anna i WC-totalen, där Anna kan till sitt försvar hävda att det missades ett par tävlingar pga av diverse omständigheter. Nåja, nästa år så fortsätter kampen

Annars väldigt lika prestationsmässigt. Bägge usla på sprint. Bägge lite bättre i klassiskt. Anna en liten fördel på intervaller medan Teresa hanterar masstarter på ett bättre sätt.

Edit: Är detta nämnt? Svenska damerna klarade galant andraplatsen i NC. Många grattis tjejer! En annan historisk händelse var att totalt (herrar+damer) tog sig Finland sig förbi Ryssland upp på en tredjeplats. Så 1.NOR-2.SWE-3.FIN. Första gången i WC-historien faktiskt med den ordningen.
Senast redigerad av rainbowia 2017-03-19 kl. 21:11.
2017-03-19, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Bra uppmärksammat! Intressant skulle jag vilja säg. Vi har ju sett hur de lurpassar på varandra och idag var det Anna som drog det längsta strået, Teresa får trösta sig med att ha bättre sträcktid än Anna. Teresa krossar ändå Anna i WC-totalen, där Anna kan till sitt försvar hävda att det missades ett par tävlingar pga av diverse omständigheter. Nåja, nästa år så fortsätter kampen

Annars väldigt lika prestationsmässigt. Bägge usla på sprint. Bägge lite bättre i klassiskt. Anna en liten fördel på intervaller medan Teresa hanterar masstarter på ett bättre sätt.

Edit: Är detta nämnt? Svenska damerna klarade galant andraplatsen i NC. Många grattis tjejer! En annan historisk händelse var att totalt (herrar+damer) tog sig Finland sig förbi Ryssland upp på en tredjeplats. Så 1.NOR-2.SWE-3.FIN. Första gången i WC-historien faktiskt med den ordningen.

och dom båda minu tourer dom åkt har Haag slagit henne båda gångerna med total tid på ca 1.3 sek ..de säger väl rätt mkt om hur jämna dom varit..
2017-03-19, 21:44
Medlem
Svårt att ha invändningar på världscupsäsongen även om det bara är Stina, Falk och Hellner som lyst rakt igenom den. Calle ett kapitel för sig. Men visst skulle det varit kul att vinna en cup också..

Stina tog flest segrar, båda könen inräknade, i år trots Björgens slutforcering.
2017-03-19, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Svårt att ha invändningar på världscupsäsongen även om det bara är Stina, Falk och Hellner som lyst rakt igenom den. Calle ett kapitel för sig. Men visst skulle det varit kul att vinna en cup också..

Stina tog flest segrar, båda könen inräknade, i år trots Björgens slutforcering.

hur många segrar i vc tog stina respektive björgen?
Senast redigerad av Thincan 2017-03-19 kl. 22:32.
2017-03-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thincan
hur många segrar i vc tog stina respektive björgen?

Nio mot åtta. Björgen fick dubbla idag för tour- & etappseger. Ustiugov stannade på sju.
2017-03-20, 08:26
Medlem
En reflektion om VM: Form nu och form för två veckor sen är ju inte samma sak men helgens minitour visar väl varför Ida fick en del uttagningar i VM som man också hade kunnat tänka sig gå till Falk. På längre distanser ÄR hon normalt bättre. Hon är ett relativt säkert val, speciellt när de presterade ungefär likvärdigt i sprinten.
2017-03-20, 08:49
Medlem
inför nästa år:

Vilka borde in/ut i A-landslaget?

Damer:

Jag har 2st självklara som jag vill ha in.
-Anna Dyvik
-Ebba Andersson

Sen har jag 3st som jag är tveksam till:
-Emma Wiken (har fått väldigt många chanser)
-Jennie Öberg (ofta sjuk?)
-Linn sömskar (bör få chansen 1år till)

Känns som damlandslaget är riktigt bra på sprint måste säga att det känns som vi just nu är bäst i världen på det. Jag både tror och hoppas att bra sprint föder duktiga distansåkare (Björgen/östberg/stina/mfl..)

Herrar:
..... suck...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in