2016-10-29, 23:29
Medlem
Yodude-357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitmackan
Är begreppet hämnd helt okänt för dig? Du har aldrig hört det? Du kan inte tänka dig att det är tillfredsställande att lata fuskare som köper sitt resultat tas fast när man själv arbetat hårt för det? Okej. Då kan vi inte diskutera denna saken för detta är rätt subjektivt.

Nej. Det är omöjligt att veta vilket som är prövningspasset innan det börjat. Sen visste ingen att sista provet skulle vara slumpat. Därför skrev han exakt samma svar som alla andra fast på helt fel frågor.
skitmackan, du verkar onekligen insatt i detta.
vad tror du om det jag sa?
har jag förstått det rätt gällande att man endast kan åka dit på skiten om fått ett "facit" uppläst för skrivaren.

jag tänker att om de läser upp både svaret och frågan så lär allt vara i sin ordning, eller?
Citera
2016-10-29, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chevroletimpala
Genialiskt! Men tror du inte UHR har tänkt på detta också? Kanske försvårar rättningen då minst 70.000 prov ska rättas inom ramen av 4 veckor.

Borde ju inte vara så svårt att programmera, de rättas ju automatiskt. Bara att "id numret" på varje papper är en unik kod för att "kryptera" ordningen på frågorna. Personnumret kan ju också användas. Maskinen som rättar läser in alla svar och ens nummer, kollar vilken ordning det innebär på frågorna och kollar hur många rätt svar man fick.

Tycker det är lite pinigt att det inte finns faktiskt.
Citera
2016-10-29, 23:36
Medlem
skitmackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yodude-357
skitmackan, du verkar onekligen insatt i detta.
vad tror du om det jag sa?
har jag förstått det rätt gällande att man endast kan åka dit på skiten om fått ett "facit" uppläst för skrivaren.

jag tänker att om de läser upp både svaret och frågan så lär allt vara i sin ordning, eller?
Det funderade jag också på. Ja, läser man upp frågan finns det förstås inget problem med ordningen på svaret. Då återstår däremot problemet att ens svar är identiska en massa andras svar. Sen kommer man vara tvungen att bläddra något otroligt fram och tillbaka i provhäftet vilket definitivt kommer att dra uppmärksamhet.

Det är bättre att ha ett facit uppläst, men det vore förstås mycket bättre om de aldrig införde detta. Nu gjorde de det och fusket lär minska och hederliga provskrivare får högre resultat
Citera
2016-10-29, 23:39
Medlem
Yodude-357s avatar
Citat:
Det funderade jag också på. Ja, läser man upp frågan finns det förstås inget problem med ordningen på svaret. Då återstår däremot problemet att ens svar är identiska en massa andras svar. Sen kommer man vara tvungen att bläddra något otroligt fram och tillbaka i provhäftet vilket definitivt kommer att dra uppmärksamhet.

Det är bättre att ha ett facit uppläst, men det vore förstås mycket bättre om de aldrig införde detta. Nu gjorde de det och fusket lär minska och hederliga provskrivare får högre resultat
ganska ruttet system isånafall. jag menar, hur svårt kan det vara för folk att implentera det i sina system.

men jag har suttit och tänkt på det där länge nu. jag menar läser de svaret, och inte A-B-C-D-E så måste det ju blivit rätt. de kan ju förfan inte alla fel svarsalternativ

nej skitmackan, du är en av få som inte ska få smaka på stöveln. du har ju iaf en poäng i det du säger. även om du är lite för skadeglad för min smak
Citera
2016-10-29, 23:41
Medlem
Citat:
ganska ruttet system isånafall. jag menar, hur svårt kan det vara för folk att implentera det i sina system.

men jag har suttit och tänkt på det där länge nu. jag menar läser de svaret, och inte A-B-C-D-E så måste det ju blivit rätt. de kan ju förfan inte alla fel svarsalternativ

nej skitmackan, du är en av få som inte ska få smaka på stöveln. du har ju iaf en poäng i det du säger. även om du är lite för skadeglad för min smak

Det här kanske kan funka som svar tänkte jag

Ej igenom de båda påståendena.

Provsvar i hörsnäckan: ''Svar: E. I. D. B. P''

Eller ha någon sorts kod för de möjliga svarsalternativen, kanske ge svarsalternativen en färg som man ska veta vad de innebär under provet.
Senast redigerad av chevroletimpala 2016-10-29 kl. 23:46.
Citera
2016-10-29, 23:46
Medlem
Yodude-357s avatar
Citat:
Det här kanske kan funka som svar tänkte jag Eller ha någon sorts kod för de möjliga svarsalternativen.

Tror fan inte det. skämmigt nog, tror jag det är för komplext för de som väljer att fuska.
sen under den pressen och stressen av att bara göra provet, och sen dessutom fuska....
såg nu att du la till färgalternativet.
den tror jag mer på
Senast redigerad av Yodude-357 2016-10-29 kl. 23:49.
Citera
2016-10-29, 23:52
Medlem
Citat:

Ja, det kommer nog aldrig gå att göra det helt omöjligt att fuska. Men just genom att komma med sånahär oväntade saker kan man försvåra saker och ting rejält, och öka risken för de som fuskar. Poängen är att avskräcka så många som möjligt helt enkelt.

Såg något reportage i metro där de testade tjänsten förra året, och där var det bara en röst som sa typ "fråga ett, svar b, fråga två, svar a" osv. Eftersom att frågorna aldrig varit i olika ordning tidigare skulle jag gissa att det är så de flesta gör.

Citat:
Det här kanske kan funka som svar tänkte jag Eller ha någon sorts kod för de möjliga svarsalternativen.

Hur skulle det underlätta menar du?
Citera
2016-10-29, 23:55
Medlem
Yodude-357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodvin
Ja, det kommer nog aldrig gå att göra det helt omöjligt att fuska. Men just genom att komma med sånahär oväntade saker kan man försvåra saker och ting rejält, och öka risken för de som fuskar. Poängen är att avskräcka så många som möjligt helt enkelt.

Såg något reportage i metro där de testade tjänsten förra året, och där var det bara en röst som sa typ "fråga ett, svar b, fråga två, svar a" osv. Eftersom att frågorna aldrig varit i olika ordning tidigare skulle jag gissa att det är så de flesta gör.

man kan ju säga såhär, det förstörde nog för sig själva ganska rejält när de annonserade öppet, samt gav ut sin metod här på flashback.

det skulle underlätta på det sättet att de ger än det faktiska svarsalternativet, men genom en förkortning för att spara tid. det kommer dock leda till massförvirring.
Citera
2016-10-29, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rodvin

Glömde lägga till edit, tänkte att man även kan ge svarsalternativen en viss färgkod t.ex. att (ll) är större än (l) får färgkoden grön för just det svarsalternativet. På det sättet kan man förkorta svaret till ett ord, och således leda till att det blir en Win-Win situation, och UHR misslyckas återigen med att stoppa fuskare!
Citera
2016-10-29, 23:58
Medlem
skitmackans avatar
Citat:
Glömde lägga till edit, tänkte att man även kan ge svarsalternativen en viss färgkod t.ex. att (ll) är större än (l) får färgkoden grön för just det svarsalternativet. På det sättet kan man förkorta svaret till ett ord, och således leda till att det blir en Win-Win situation, och UHR misslyckas återigen med att stoppa fuskare!
Fattar inte. Hur fan ska detta förhindra fusket? Vad kommer detta att åstadkomma annat än ett förvirrande och onödigt sätt att säga en bokstav?
Citera
2016-10-30, 00:00
Medlem
Yodude-357s avatar
Citat:
Fattar inte. Hur fan ska detta förhindra fusket? Vad kommer detta att åstadkomma annat än ett förvirrande och onödigt sätt att säga en bokstav?
skitmackan, så som jag förstått det, så är det ett sätt att ge det fullständiga svaret, men dock förkortat. där det krockar med den metoden, är dock när de har kastat om frågorna och svaren.
Citera
2016-10-30, 00:01
Medlem
Citat:

Det förhindrar inte fusket, detta förhindrar UHR från att hitta fuskare genom att provdeltagare som köpte tjänsten får ett snabbare och förkortat kodsvar. Provdeltagaren måste således träna in dessa svarskoder i huvudet för att sedan kunna se om man har ett prov med slumpade frågor framför sig eller liknande.. dessutom kan denna metod hjälpa sambandscentralen ganska mycket när de har för stor press på sig och måste leverera ut svaren på ett smidigt sätt. Huvudsaken är under det fall som UHR bestämmer sig för att slumpa frågorna så kan sambandscentralen läsa upp de första orden ur frågan och sedan ge ett kodsvar, för att förminska tidspressen.
Senast redigerad av chevroletimpala 2016-10-30 kl. 00:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in