2026-08-25, 07:15
Medlem
GormDenGamles avatar
Känner igen detta..
Jag ringde en vän 5/8. Han svarade inte.
Idag är det den 25/8, och han har fortfarande inte ringt tillbaka.
Så här kan det också vara med SMS.

Jag vet att han sliter med psykisk ohälsa i perioder. Hans sambo också.
Men år efter år har det varit sån här. Så jag engagerar mig inte mer nu.
Men om jag inte skulle svara på hans meddelande på två, tre dagar, så ringer han.

Glömde jag nämna att han är en sådan som är fastklistrad med telefonen i din hand? Även när vi träffas.
Citera
2026-08-29, 14:25
Medlem
Jag blir så deprimerad och ledsen när folk gör så här. Och som många skriver - man vet ju att dom sitter vid telefonen/datorn hela tiden. Så det handlar ju helt enkelt om att dom inte bryr sig.

Känns inte bra, för det känns ju som att ”Jaha, då var jag inte ens är värd ett svar ens, eller ens ett avslut”. Även fast det kanske inte var menat så.

Samtidigt känns det som att folk generellt är väldigt konflikt rädda. Folk klarar inte av att tala klarspråk och är oerhört rädda att kränka. Tror att det ligger nåt i det faktiskt. Det blir lättare att bara skita i att svara och sen ljuga och säga att man inte hade tid. Istället för att konfrontera det faktum att man inte värderar och respekterar människorna man har i sin omgivning. Och är ett jävla arsel.
Citera
2026-08-29, 22:33
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeahbitch
Hur ställer ni er till vänner som inte svarar på sms eller andra meddelanden?

Folk är upptagna ibland. De kan t ex köra bil eller sitta i möte. Sjukt egocentriskt och kanske rentav psykopatiskt att flippa över att inte få svar omgående.

Om det är viktigt för dig att veta varför svaret dröjde, fråga (på ett icke anklagande sätt, lämpligtvis). Du kan t ex fråga: "Baby, varför dröjde svaret, var du upptagen? Puss".
Citera
2026-08-29, 22:56
Medlem
godboys avatar
Lite beroende på så kan det bli så att jag väljer svara när arbetsdagen är över om jag har mycket runt mig. Men svarar vanligtvis rätt snart.

Folk som inte svarar på flera dagar exkluderas rätt snart ur mitt engagemang. Visst kan man ha skäl för att dröja, men normalt vill jag inte ha med söliga personer att göra.
Citera
2026-08-31, 22:18
Avstängd
Jag bryr mig inte alltför mycket eftersom man kanske inte alltid har mobilen på sig eller har möjlighet att svara precis då.
Tex om du skickar sms precis när jag farit ut och sprungit så väntar jag med att svara tills jag är hemma och dushat klart, men beror också på vad det är du smsar om.

Det enda jag tycker är dålig stil är om man har en konversation och sen helt plötsligt svarar dom inte på flera timmar.

Skulle säga att man bör iaf svara på ett sms som senast på kvällen för då kollar dom flesta sin mobil.
Men samtidigt om klockan är 22.00 när jag ser smset och förstår att vi kommer smsa fram och tillbaka i 15 min kanske jag hellre smsar dig dagen efter.

När jag kör bil är jag heller inte så sugen på att stanna och skriva, oftast.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in